buliking Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 SIlnik ALH 90PS, do wymiany mam wtryski (koncowki), na mocy mi nie zalezy bo to auto zony, ale szukajac koncowek widze ze cena tych 216-stek niewiele wyzsza i sie zastanawiam czy po zmianie koncowek trzeba bedzie cos ustawiac (kat wtrysku itp)? i jaki bedzie przyrost mocy bez programu jezeli wogole bedzie i co ze spalaniem? ogolnie silnik w bdb stanie, przebieg 110tys km
sokolnh Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 nic nie trzeba ustawiac ale bedzie kopcił z 10 KM przybędzie
spanky Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 nic nie trzeba ustawiac ale bedzie kopcił z 10 KM przybędzie czasami kat wtrysku i dawke ...
jaro4444 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 ALH więc poprzeczny motor 90 KM z turbiną VTG. Skrzynia automat czy ręczna? Bo jak automat to masz gratis w postaci pompy 11 w tym motorze Śmiało możesz dawać 216, ale korekta bezwzględnie konieczna. Zmienia się dawka i kąt wyprzedzenia wtrysku przez co motor może dymic i mieć wysokie EGT. Seryjne wtryski z ALH na ciśnieniu 220/300 i z otworem 0.184 mm są znane ze swojej zawodności i niestabilnej pracy. Często ALH palą na nich więcej o 2-3 l jak powinny. Poczytaj sobie tutaj (oczywiście ze zdrowym dystansem do tematu): http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91763 Generalnie ALH + wtryski 216 i taki sensowny program na 135-140 KM. Chodzi to o niebo lepiej jak seria, potrafi w trasie spalić tyle samo co seryjny motor. Modyfikacja warta rozważenia.
rob555 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 216 moga lekko poddymiac bez korekty zwlaszcza jak pompa bedzie mocno ustawiona na nastawniku
etrone98 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 chcialem tez dopytac, ile tych 0.21 zamowic ? 4 czy 5 ? pozdro!
jaro4444 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Najważniejsza rzecz przy wymianie końcówek - regulacja ciśnienia. I to nie tylko (przedwstrysku) ale i wtrysku zasadniczego. Do tej pory znam jeden warsztat, który robi to napewno dobrze - Bogdan Podkowiński z Nadarzyna. Robi też wtryski przesłane pocztą i przestawia stare 190/300 na 220/300 barów.
buliking Opublikowano 29 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2009 Zalozylem temat, bo slysze duzo sprzecznych opinii, na forum golfa dostalem taka odpowiedz: cowboy napisal: "ALH nie zmienia się kąt wtrysku ponieważ ALH ma również 220/300 po założeniu 216 wtrysk trwa króce i praca silnika jest bardziej twardsza, dawka też jest OK.. po założeniu do starszych TDIków które mają 190/300 nominalnie kąt wtrysku opóźnia się o około 10 do 20 jednostek - zwykle w granicach tolerancji.. dawka startowa tez w starszych TDIikach może się opóźnić przy większych dziurach (moze ale nie musi moze zależy od kondycji pompy lub softu) i trzeba dygnąć nastawnikiem żeby palił z półobrotu" A jak to jest z ta praca silnika, twardsza czyli bedzie glosniej? czy predkosc obrotowa bedzie taka sama np przy 90km/h?
Reggi Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 który robi to napewno dobrze - Bogdan Podkowiński z Nadarzyna. Robi też wtryski przesłane pocztą i przestawia stare 190/300 na 220/300 barów. Można jakieś namiary ? Numer telefonu ?
jaro4444 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 A jak to jest z ta praca silnika, twardsza czyli bedzie glosniej? czy predkosc obrotowa bedzie taka sama np przy 90km/h? :polew: Rozumiem, że masz skrzynię o zmiennych przełożeniach który robi to napewno dobrze - Bogdan Podkowiński z Nadarzyna. Robi też wtryski przesłane pocztą i przestawia stare 190/300 na 220/300 barów. Można jakieś namiary ? Numer telefonu ? http://maps.google.pl/maps?hl=pl&lr=&um=1&ie=UTF-8&q=bogdan+podkowi%C5%84ski+nadarzyn&fb=1&split=1&gl=pl&view=text&latlng=9188536824866381571
buliking Opublikowano 29 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2009 Rozumiem, że masz skrzynię o zmiennych przełożeniach :wink4 czyli v max sie nie zmieni?
jaro4444 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 czyli v max sie nie zmieni? Człowieku wybacz ale doucz się trochę. Mieszasz dwa pojęcia. Vmax się zmieni bo wzrośnie moc a tym samym możliwość pokonania oporów ruchu. Przy V=90 km/h na konkretnym biegu masz zawsze te same obroty (przy założeniu, że koła masz o tej samej średnicy toczenia).
etrone98 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 A AFN jakie ma cisnienie na wtryskach ?
etrone98 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 to po przelozeniu na 0.216 bedzie dymil czy znajdzie sie to cisnienie jeszcze w normie ?
jaro4444 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Sprecyzuj o co Ci chodzi. Zakładając końcówki MUSISZ REGULOWAĆ DWA CIŚNIENIA!!! Więc jakie sobie ustawisz to takie będzie. Tu masz projekt mojego autorststwa - Passat AFN z seryjną turbiną ale 216 i programem: " Załączam wykres Passata B4 1,9 AFN mojego ojca. Niestety auto ma swoje lata i przebieg - 255 kkm. Wyraźnie widać to wykresie mocy po programie, gdzie od ok 3200 obr spadają przyrosty mocy. Poza tym wóz super zachowuje się, nie kopci, nic nie drży, chodzi fajnie akustycznie. Co najważniejsze - dogadywanie się z Rogalem i współpraca z nim to czysta przyjemność. Zerowy foch a za to konstruktywne podejście do tematu. Napotkane podczas roboty problemy: - turbina prawdopodobnie jeszcze oryginalna i robiła nam fochy ze sterowaniem łopatek, trzeba było rozruszać je porządnie i zaczęła płynnie pracować. - największym bólem jest pompa wtryskowa - nie do końca dobrze przestawia dynamiczny kąt wyprzedzenia wtrysku i niestety jej wydajność jest już słabiutka... - wtryski swoje już też przelatały i pewnie trzymają ciśnienie jak chcą (albo i nie :diabelski_usmiech ) Program jest tak napisanym by ten stary kredens się nie wysrał. Jak pójdzie kiedyś nowsza pompa i wtyski to powinien wypluć ok 135-140 KM. Aha hamowanie było robione a'la Rogalotti - czyli dynamiczna próba na drodze z pomiarem z koła, a nie rolki. Moim zdaniem takie hamowanie drogowe może ma i swoje wady ale idealnie odzwierciedla zachowanie się podczas jazdy. Na tyle problemów jakie na raz spotkaliśmy w tym Passku inni by mnie pewnie pognali z tekstem "Zrób to i to i dopiero przyjedź". W związku ze słabymi wynikami padliny przeprowadzone zostało drugie podejście do staruszka. Wtryski zastosowałem rozwojowo 216 + zdrowsza pompa. Oto wyniki: Bezdymnie, cicho, płynnie pracuje w całym zakresie obrotów. Ciśnienie doładowania 1,2 bara, czyli bezpiecznie dla VNT15. Wrażenia z jazdy nieporównywalne z serią :diabelski_usmiech "
buliking Opublikowano 31 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2009 korekta bezwzględnie konieczna. Zmienia się dawka i kąt wyprzedzenia wtrysku przez co motor może dymic i mieć wysokie EGT. Wiec jak to jest z tym katem wtrysku? zmienia sie czy nie? na forum golfa twierdza ze kat nie moze sie zmienic
jaro4444 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Wiec jak to jest z tym katem wtrysku? zmienia sie czy nie? na forum golfa twierdza ze kat nie moze sie zmienic Zrobisz jak uważasz - na skróty idąc można sobie spodnie o krzaki podrzeć i tyłek mieć odrapany Moim zdaniem bezwzglednie wskazane jest zrobić korektę po zamontowaniu innych końcówek. Dobrze jednak przed koretką wyjeździć spokojnie z bak paliwa by się wtryski dotarły.
etrone98 Opublikowano 2 Lutego 2009 Opublikowano 2 Lutego 2009 ja tak dopytuje bo : "...Seryjne wtryski z ALH na ciśnieniu 220/300" "cowboy napisal: "ALH nie zmienia się kąt wtrysku ponieważ ALH ma również 220/300 po założeniu 216 wtrysk trwa króce i praca silnika jest bardziej twardsza, dawka też jest OK.. po założeniu do starszych TDIków które mają 190/300 nominalnie kąt wtrysku opóźnia się o około 10 do 20 jednostek - zwykle w granicach tolerancji.." chodzi mi o to, poniewaz kupilem turbine awx i fmic i pokoleji zakladac bede u mechanika, i niewiem czy zrobic wszystko i leciec do tunera i u niego zakladac kupione juz wtryski czy dzien - dwa przed wyjazdem do tunera zalozyc i posmigac kilka setek km. Chodzi mi glownie o dymienie, niechce pluc sadza wiec dopytuje czy w koncu w granicach tolerancji czy bedzie dymil, zaloze je jednak w przed dzien wyjazdu i juz Pozdrawiam! PS "Dobrze jednak przed koretką wyjeździć spokojnie z bak paliwa by się wtryski dotarły." wlasnie dlatego mysle ze lepiej zalozyc samemu i na nich doleciec do tunera. Dzieki jarku za przydatne info i wykresy. Jeszcze chwilke i sam bede taki mial ^^ pzdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się