Sulfur Opublikowano 27 Października 2017 Opublikowano 27 Października 2017 (edytowane) Dzisiaj wracając z pracy zauważyłem coś takiego: Pierwszy raz mi się coś takiego zrobiło. Słychać skrzypienie z okolicy drążka przy docisku w lewo (1 i 2). Czasami biegi ciężej wchodzą (ale zazwyczaj bardzo płynnie). Czyżby w środku coś się poluzowało? Nigdy wcześniej nie słyszałem takiego dźwięku. Filmik zrobiony akurat przed światłami jak stałem... włączony silnik + wdepnięte sprzęgło. Zaraz jak ostygnie trochę to pójdę sprawdzić na zgaszonym ale raczej sprzęgło nie stąd by się odzywało... bardziej mi to na jakiś plastik wygląda (plastikowy dźwięk, żadnego metalicznego). Edytowane 27 Października 2017 przez Sulfur
Sulfur Opublikowano 27 Października 2017 Autor Opublikowano 27 Października 2017 (edytowane) No więc tak, poszedłem jeszcze sprawdzić i: 1) Ciężkie wchodzenie biegów - pewnie sprzęgło na wykończeniu (283kkm więc już chyba żniwiarz przyszedł i się czai). Akurat wracałem przez zakorkowane miasto więc... pewnie dla tego dało o sobie znać. Na wyłączonym siniku wszystko wchodzi płynnie a po jego uruchomieniu... że ledwo idzie wbijać biegi. Czyli pewnie pora na sprzęgło (chociaż pewnie wyjdzie że sprzęgło + dwumas bo mechanik mi parę dni temu mówił że wymienia się zawsze razem i że niby nie wytrzyma pewnie nast. 100kkm...). 2) Skrzypi nadal, nie wiem co to jest. Może i skrzypi mniej niż przed chwilą jak wracałem ale nadal... pierwszy raz coś takiego się zrobiło. Zobaczymy jak będzie jutro... czy nadal będzie skrzypić. Edytowane 27 Października 2017 przez Sulfur
k232 Opublikowano 27 Października 2017 Opublikowano 27 Października 2017 42 minuty temu, Sulfur napisał: bo mechanik mi parę dni temu mówił że wymienia się zawsze razem Dlaczego razem? Jeżeli dwumasa jest dobra to po kiego ją zmieniać? W dieslu pewnie pasuje wymienić sprzęgło i dwumasę bo jest większe obciążenie ale w wolnossącym bezsensu
Sulfur Opublikowano 27 Października 2017 Autor Opublikowano 27 Października 2017 (edytowane) Też to powiedziałem, tym bardziej że alt nawet turbo nie ma i ma nędzne 190NM przy ponad 3300rpm+. Ale się upierał. To że sprzęgło mam do wymiany wiem od zakupu auta, ale martwi mnie ten dźwięk plastiku... za mocno pociągnąłem dzwignię w korku gdy bieg nie chciał wejść i coś się mogło zrypać? Edytowane 27 Października 2017 przez Sulfur
k232 Opublikowano 27 Października 2017 Opublikowano 27 Października 2017 No w najgorszym wypadku mogłeś coś urwać jak za mocno szarpnąłeś.
Sulfur Opublikowano 27 Października 2017 Autor Opublikowano 27 Października 2017 Nic takiego nie poczułem, nic nie trzasnęło. Tylko słyszę jakby coś tarło (ale nic nie lata luzem). Eh, trzeba będzie za parę godzinek sprawdzić albo jutro z rana czy przestało skrzypieć. Ale raczej nie ma to związku ze sprzęgłem...
k232 Opublikowano 27 Października 2017 Opublikowano 27 Października 2017 Nie przerabiałem tego tematu nigdy u Siebie Jak Ci biegi ciężko wchodzą to coś nie tak ze skrzynią lub olej gdzieś wyciekł..
Sulfur Opublikowano 27 Października 2017 Autor Opublikowano 27 Października 2017 Biegi wchodzą ciężko tylko na włączonym silniku po dłuższej jeździe w korkach (czyt. sprzęgło). Olej był sprawdzany i skrzynia też niedawno - zdrowiutka.
k232 Opublikowano 27 Października 2017 Opublikowano 27 Października 2017 To coś ze sprzęgłem nie tak. Może w korkach jak dłużej sprzęgło przytrzymasz to docisk nie odbija do końca?
Sulfur Opublikowano 27 Października 2017 Autor Opublikowano 27 Października 2017 W sumie miałem takie dziwne wrażenie że noś jest nie tak po dłuższym czasie... nie wykluczam tego. Cóż, trzeba będzie zdemontować, sprawdzić dwumas i czy mam sachsa czy luka i wymienić.
k232 Opublikowano 27 Października 2017 Opublikowano 27 Października 2017 Może się jeszcze ktoś znajdzie kto miał taki problem, w każdym bądź razie powodzenia ;-)
Sulfur Opublikowano 28 Października 2017 Autor Opublikowano 28 Października 2017 Problem rozwiązany - razem ze skrzypieniem (już nie skrzypi, zaczyna dopiero w momencie zagrzania umierającego sprzęgła w np. długim korku). Wszystk wina sprzęgła. Trzeba będzie je wymienić i tyle.
Sulfur Opublikowano 30 Października 2017 Autor Opublikowano 30 Października 2017 (edytowane) Cóż, wygląda na to że do wymiany komplet sprzęgło + dwumas. Wymieniając komplet raczej bez znaczenia jest luk czy sachs (ofc. sachs bo tańszy sporo). Czy do mojego ALT'ka (5 bieg. manual) podejdzie ten zestaw? Tj musze sprawdzac oznaczenia skrzyni etc czy bedzie pasowac?https://www.sprzegla24.pl/produkt/zestaw-sprzegla-z-kolem-dwumasowym-sachs-2290601015/36229 Jestem zmuszony kupić na swoją rękę bo wszędzie są zbójeckie ceny, najtaniej zawołali mi 1900 za Sachsa i 2200 za LUK'a w Lublinie - a sporo się odzwoniłem... Swoją drogą czy ten sklep sprzegla24 jest wiarygodny? Bo jak przysla mi kartofla to pozostanie mi tylko harakiri Edytowane 30 Października 2017 przez Sulfur
pajonk85 Opublikowano 7 Listopada 2017 Opublikowano 7 Listopada 2017 (edytowane) Ja kupuje na aparts.pl, ceny niskie w porównaniu ze sklepami stacjonarnymi i darmowa wysyłka. Chyba nie musisz sprawdzać oznaczenia skrzyni, sam ALT wystarczy, w etce też nic nie pisze o skrzyni. Pamiętaj jeszcze zamówić łożysko wyciskowe. Daj znać czy pomogła wymiana. Edytowane 7 Listopada 2017 przez pajonk85
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się