Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6] Palące ESP - błąd 01826 i 00778 (G85)


BlackRider

Rekomendowane odpowiedzi

witam, kupiłem audi i ciągle pali się kontrolka ESP. Podczas zakupu nie dało się usunąć błędu i cały czas wyskakuje błąd: 01826 sensor for steering angle g85 supply voltage terminal 30

35-00

 

Czytałem, że pojawia się to po odłączeniu aku i po przejechaniu kilku km jak wszystko jest OK błąd znika. Niestety zrobiłem 200 km i błąd cały czas jest. Po 2 dniach po jeździe po mieście patrzę a błędu nie ma. Ucieszyłem się jednak na 2 dzień znowu był :( Po podłączeniu kompa cały czas wyświetla się powyższy błąd i nie da się usunąć oraz również:

00778 steering angle sensor g85

27-00 Implausible Signal

 

Ten błąd się usuwa jednak potem znowu pojawia. Chciałem zrobić opisaną w internecie kalibracje jednak w grupie 005 u mnie wartość skrętu jest ciągle -2,5 stopnia :/ Ruszanie kierownicą nic nie zmienia. Czy to może być wina czujnika skrętu czy taśmy ? Czytałem w necie, że ktoś miał również wartość stałą 2,5 stopnia i po wymianie taśmy nic sie nie zmieniło :( Proszę o pomoc.

 

Edytowane przez BlackRider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Procedura nic tu nie da.

 

Masz błąd informujący o za niskim napięciu zasilania modułu zasilanie brane z terminala 30.

1 Sprawdź ten terminal jest nad pedałami pod osłona trzeba ją zdjąć

2 Sprawdź przewody idące do niego

3 Sprawdź wiązkę która zasila moduł w kierownicy  pod poduszką możliwe że gdzieś jest uszkodzona wiązka

4 Możliwe że ktoś to rozbierał dobierał się do modułu i źle to złożył ....

5 Możliwe że masz uszkodzoną taśmę znajdującą się na łączeniu modułu i kierownicy

6 Ostatnia rzecz uszkodzenie modułu

 

Jako ze nie zmieniają się wartości obstawiał bym na czujnik a jako że czujnik jest razem z taśmą to zacznij od rozebrania tego i przeczyszczenia czujnika albo od razu od wymiany taśmy z czujnikiem..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Robero321 napisał:

Procedura nic tu nie da.

 

Masz błąd informujący o za niskim napięciu zasilania modułu zasilanie brane z terminala 30.

1 Sprawdź ten terminal jest nad pedałami pod osłona trzeba ją zdjąć

2 Sprawdź przewody idące do niego

3 Sprawdź wiązkę która zasila moduł w kierownicy  pod poduszką możliwe że gdzieś jest uszkodzona wiązka

4 Możliwe że ktoś to rozbierał dobierał się do modułu i źle to złożył ....

5 Możliwe że masz uszkodzoną taśmę znajdującą się na łączeniu modułu i kierownicy

6 Ostatnia rzecz uszkodzenie modułu

 

Jako ze nie zmieniają się wartości obstawiał bym na czujnik a jako że czujnik jest razem z taśmą to zacznij od rozebrania tego i przeczyszczenia czujnika albo od razu od wymiany taśmy z czujnikiem..

 

Dziękuję za odpowiedź. Zdemontowałem tę taśmę z auta wraz z czujnikiem skrętu i mam ją na stole. Pisząc Kolego moduł masz na myśli ten czujnik skrętu ? W aucie nie widać żadnego grzebania, sprowadzone świeżo z Niemiec. Ten terminal 30 to jest zwykły przekaźnik ? Dziś jak przyjdę z pracy to posprawdzam wiązki. Z tego czujnika skrętu da się jedynie zdjąć jedną część obudowy ale nie całą żeby dostać się do środka bez lutowania.

 

pkt. 5 Ten czujnik skrętu zamontowany jest na taśmie i nie jest połączony z kierownicą. Posiada tylko jedną wtyczkę od wewnętrznej strony.

 

Podczas zamawiania innych części Sprzedawca powiedział, że dołoży mi gratis taśmę pod kierownicę lecz chyba bez czujnika skrętu :/ Nie ma sensu jej chyba podmieniać i sprawdzić bo ona odpowiada tylko za air bag i klakson a czujnik skrętu to inna bajka ? Dobrze myślę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terminal 30 to śruba do której są podpięte przewody grube czerwone zasilające moduły i nie tylko

Nie pisząc moduł mam na myśli moduł to takie coś z czym jest połączona taśma i jest za nią to taka rozciągnięta podkowa - moduł w plastikowej czarnej obudowie połączony gniazdem z kierą a właściwie z z kierą za pomocą taśmy

Czujnik to dioda taka ciemna wysyłająca odpowiednie światło do odbiorników...

Wystarczy że wyczyścisz całą optykę ewentualnie poprawisz luty nie potrzebujesz tego rozbierać na części pierwsze no i ważne aby później złożyć to poprawnie razem z taśmą..

Tak czujnik jest zamontowany na taśmie a właściwie w obudowie taśmy i JEST połączony z modułem kierownicy właśnie za pomocą taśmy (obracając kierą powinny zmieniać się na nim wartości więc jest też połączony z kierą nie bezpośrednio  ale jest ...  mniejsza o to.)

 

Nie.  Źle myślisz  każda taśma ma czujnik skrętu  a jak sprzedawca Ci ja dokłada to dobrze wrazie co będziesz mógł podmienić jeśli Twoja jest uwalona

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.11.2017 o 10:47, Robero321 napisał:

Terminal 30 to śruba do której są podpięte przewody grube czerwone zasilające moduły i nie tylko

Nie pisząc moduł mam na myśli moduł to takie coś z czym jest połączona taśma i jest za nią to taka rozciągnięta podkowa - moduł w plastikowej czarnej obudowie połączony gniazdem z kierą a właściwie z z kierą za pomocą taśmy

Czujnik to dioda taka ciemna wysyłająca odpowiednie światło do odbiorników...

Wystarczy że wyczyścisz całą optykę ewentualnie poprawisz luty nie potrzebujesz tego rozbierać na części pierwsze no i ważne aby później złożyć to poprawnie razem z taśmą..

Tak czujnik jest zamontowany na taśmie a właściwie w obudowie taśmy i JEST połączony z modułem kierownicy właśnie za pomocą taśmy (obracając kierą powinny zmieniać się na nim wartości więc jest też połączony z kierą nie bezpośrednio  ale jest ...  mniejsza o to.)

 

Nie.  Źle myślisz  każda taśma ma czujnik skrętu  a jak sprzedawca Ci ja dokłada to dobrze wrazie co będziesz mógł podmienić jeśli Twoja jest uwalona

 

Miałem możliwość wyjęcia i zamontowania na chwilę z innej audi taśmy z czujnikiem, skalibrowałem i zadziałało ;) Dzwoniłem dziś do tego sprzedawcy, który miał mi dołożyć taśmę gratis i powiedział, że nic nie wyjmował czyli czujnik też musi być. Jutro, max w poniedziałek powinna być na miejscu. Mam nadzieję, że jak złożę wszystkie będzie śmigać.

 

Obejrzałem to wszystko za dnia i faktycznie już zobaczyłem co nazywałeś modułem :) Czujnik niestety trzeba rozebrać na części praktycznie pierwsze. Aby dostać się do wewnętrznej strony płytki gdzie zamontowane są elementy trzeba wylutować diody (bardzo głupio to jest zrobione). Dałem to osobie, która to ogarnia pomierzyła to na "sucho" i żeby zobaczyć coś więcej trzeba dostać się głębiej, ale mniejsza o to. Powiedziałem żeby to olał jak ma przyjść za free inna taśma :) Dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...