Jump to content
IGNORED

Nagrzewnica się zapowietrza, brak ogrzewania na wolnych obrotach


Shan

Recommended Posts

Witam, widzę że jest tu milion tematów odnośnie nie grzania w naszych B5 więc od razu informuję ze większość przerobiłem :)

Co zrobiłem:

-dwukrotne płukanie nagrzewnicy pod ciśnieniem (z wyczuciem) i odkamienianie

-brak błędów w klimatroniku

-odpowietrzałem układ kilkukrotnie (zgodnie z instrukcjami na forum)

-przed wymianą pompy wody sytuacja wyglądała podobnie 

-brak spalin w płynie chłodzącym

-nie ubywa płynu

-nagrzewnica nie cieknie 

Aktualnie sytuacja wygląda tak że poniżej 1 tys rpm leci tylko zimne powietrze, przy 2-3k już jest w miarę ciepłe ale nie gorące, natomiast podczas jazdy pod stromą górkę dopiero wtedy leci gorące powietrze (mimo jazdy na np 1,5k rpm).

Jak ściskam przewody z płynem od nagrzewnicy to czuć że są puste mimo odpowietrzania, robiłem nawet tak że ręcznie nalałem płynu do przewodów, odpalam i po chwili są znowu puste a w zbiorniczku wyrównawczym przybywa płynu.

Ściągam wąż powrotny z nagrzewnicy (ten z odpowietrznikiem) i płyn ledwo co leci ciurkiem, natomiast jak ściągnę zasilający to w ogóle nie leci z niego płyn (czasem przez 2 sekundy poleci i na tym koniec).

Odpowietrzałem na zgaszonym, odpalonym i przy tych 3 tys obrotów. Powyżej 1tys rpm z węża zasilającego normalnie leci płyn ze sporym ciśnieniem jednak z odpowietrznika już nigdy (chyba że uniosę zbiorniczek wyrównawczy do góry), a na wyższych obrotach mam wręcz wrażenie, że przez ten odpowietrznik bardziej zasysa powietrze do układu niż je wypycha. 

Wykluczyłem również uszkodzoną membranę parownika (pominięcie go w układzie, odpowietrzenie i wciąż brak odgrzewania na wolnych obrotach).

Także skończyły mi się pomysły, wymieniać nagrzewnicę? Z nieprawidłowości to trochę dziwi mnie to że raz kompresor klimy załącza się przy -2' a raz przy +3' nie chce.

Ale się rozpisałem, mam nadzieję, że komuś będzie się chciało to przeczytać :) 

Link to comment
Share on other sites

Zacząłbym od wymiany termostatu.
Może się nie otwiera duży obieg i z chłodnicę też masz zapowietrzoną.
Żeby układ odpowietrzyć musi się otwierać termostat, zejść powietrza z chłodnicy i dopiero wtedy odpowietrzający nagrzewnicę powinno być wszystko w porządku.

Wysłane z OP3T

Link to comment
Share on other sites

Zapomniałem dodać że termostat był wymieniony z pompą wody... po osiągnięciu 90' węże prowadzące do chłodnicy normalnie się  nagrzewają a potem cała chłodnica więc raczej odpada, poza tym nie ma żadnych innych objawów, że z termostatem mogło by coś być nie tak.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli masz możliwość to podstaw sprawny korek zbiorniczka wyrównawczego.
Ewentualnie można go rozebrać i wszystko wyczyscić, najczęściej zakleja się osadem blaszka z gumką przez co korek się nie otwiera, tym samym nie utrzymuje prawidłowego ciśnienia w układzie.
Spróbuj taki myk - ogarnij korek, zagrzej silnik i odkręcić korek zbiorniczka aż do wystudzenia silnika i płynu, przed następną jazdą zakręć korek i napisz czy coś to pomogło.

Wysłane z OP3T

Link to comment
Share on other sites

No więc tak, kupiłem nowy korek, zrobiłem jak radziłeś i co zauważyłem: mimo że w wężach od nagrzewnicy nie czuć za bardzo płynu to same w sobie się nagrzewają.
Bez znaczenia który korek itd jednak miałem taką sytuację że po jeździe gaszę auto i po 10min odpalam, czuć słodki zapach z nawiewu i natychmiast wszystkie szyby zaparowały.
Pewnie nagrzewnica ma jakieś mikro pęknięcie bo podczas normalnej jazdy nic takiego się nie dzieje dopiero po postoju, jak silnik jest rozgrzany odpali się ponownie to wtedy paruje wszystko.
Mam nadzieję że wymiana nagrzewnicy całkowicie pomoże a w tej sytuacji.
Rozważam jeszcze zalanie specyfiku do uszczelniania chłodnic jednak nie wiem czy to dobry pomysł... Mimo wszystko jednak nagrzewnica i tak będzie wymieniona ale na wiosnę dopiero.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Odpowietrzałeś w dwóch miejscach czy tylko w jednym? tj na rurze nagrzewnicy jest dziurka odpowietrzająca i na metalowej rurze nad kolektorem.  

Miałem ostatnio ten sam problem co ty.  Też płukałem nagrzewnice.

Nie wiem co pomogło ale odpowietrzałem kilka razy aż załapało i widać było jak płyn spływa ze zbiorniczka wyrównawczego.

Link to comment
Share on other sites

Odpowietrzałem wielokrotnie nawet tak że unosiłem zbiorniczek wyrównawczy do góry niestety te węże wchodzące do nagrzewnicy na kolanku prawie zawsze były puste. Dla mnie słodki zapach i zaparowane szyby rozwiązały zagadkę.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Też miałeś tak że na wolnych obrotach Brak ogrzewania a powyżej 1.5k już było ok?

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Pompę masz nową więc ja wykluczam.

Wejdź vagiem w sterownik klimy i sprawdź temperatury czujników -> czujnik przy bloku silnika (niebieskiego koloru), wchodzi do niego wąż powrotny od nagrzewnicy i w przypadku jego uszkodzenia leci chłodne powietrze z kratek.

Klimatronik przymyka lub zamyka klapę temperatury i powietrze omija nagrzewnicę.

Jeszcze jest jeden wariant który bym bardziej obstawiał -> masz mocno zamuloną nagrzewnicę i przy większych obrotach a tym samym przy szybszym przepływie płynu przez nagrzewnicę (kanałami które są jeszcze drożne) masz ogrzewanie w kabinie. Tym bardziej że po ściągnięciu węża powrotnego nagrzewnicy nie leci płyn chłodniczy.

 

 

Wysłane z OP3T

 

 

Link to comment
Share on other sites

Podpiąłem Vag-coma i trochę słabo go ogarniam bo nie jest opisane która temperatura jest która, wrzucę fotek z opisem kiedy je zrobiłem może w czymś pomogą.

Wnioskuję że temperatura w ostatniej w rubryce to temp pokazywana przez czujnik w głowicy, natomiast druga to wskazana z tego czujnika o którym pisałeś?

Nie wiem co znajduje się w 1 i 3 rubryce być może w 1 temperatura wewnątrz auta jednak pod koniec na pewno nie było 18 stopni, co najwyżej było z 5-10.

Spoiler

Chwilę po starcie silnika, nie wiem dlaczego w ostatniej rubryce nic się nie pokazuje.

start.jpg

Spoiler

3-4 minuty po starcie

po chwili od startu.jpg

Spoiler

jakieś 8min po starcie

po dluzszej chwili.jpg

Spoiler

Po trzymaniu przez ok 10sekund na 2 tys obrotów tak wyglądają temperatury

Po dodaniu gazu.jpg

Spoiler

Po puszczeniu gazu i odczekaniu ok 30 sekund

po puszczeniu gazu.jpg

 

 

Dodatkowo fotki po krótkiej trasie

Spoiler

Zaraz po zatrzymaniu się po, 32 to niby temperatura wewnątrz?

po jezdzie po dodaniu gazu.jpg

Spoiler

po ok minucie postoju

po jezdzie.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Póki co temat poczeka do wiosny, wtedy wymienię nagrzewnicę, zregeneruje klapy i sprawdzę od razu wszystko co się da. Mam nadzieję że to pomoże.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Nie mam opisu bloków klimatronika z vaga.
Niestety nie wiem która temperatura jest od danego czujnika.

Wysłane z OP3T

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...