Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6] Audi A4 2004r. Gacka - S-Line, V6T, Q, Tip, RNS-E, 18", Bix, Speed, DRL, CLH, LED :naughty:


Gac3k

Rekomendowane odpowiedzi

57 minut temu, Miras95 napisał:

Czyżby coś nowego na oku ? :)

Tak. Seat Leon ST FR. Później Audi A7 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@2019.01.13

Zbrojenia ciąg dalszy. Pierwsza rzecz to życiowy fart bo ukruszył się króciec powrotny od zbiorniczka płynu chłodzącego w takim miejscu że wyciek był kropelkowy i znalazłem go bardzo szybko bo nawet płynu nie ubylo.

Druga rzecz to wymiana mechatroniki w tipie z powodu błędu w sterowniku skrzyni po nagrzaniu. Po pierwszej statycznej wymianie oleju przez chwilę było ok. Prawdopodobnie któryś elektrozawór świruje więc podmieniam całą płytę aby sprawdzić a stara płytę rozbiore i zweryfikujet. Oczywiście nowy filtr oleju i kolejna wymiana statyczna.

IMG_20190112_111112.jpg

IMG_20190111_152442.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@2019.01.19

Wymiana akumulatora na nowy Varta 95Ah. Poprzedni kupiłem w grudniu ale dostał zwarcia i auto nie odpalało. Teraz dostałem nowy i znów 2 lata gwarancji :)

IMG_20190119_092409.jpg

 

Nowy aku już siedzi, zaślepiony lewy odpowietrznik.

IMG_20190119_093612.jpg

 

Wymiana zbiorniczka płynu chłodniczego z uszkodzonym króćcem na nowy z ASO. 

IMG_20190119_094551.jpg

 

Pozostalość króćca wyciągnąłem haczykiem zaokrąglonym.

IMG_20190119_100525.jpg

 

Aby nie narobić bałaganu i nie zalać auta płynem ze zbiorniczka przydaje się strzykawka.

IMG_20190119_094500.jpg

IMG_20190119_094448.jpg

 

Płyn wyciągnięty, jeszcze tylko odłączyć dolny króciec oraz wtyczkę od obecności płynu.

IMG_20190119_095329.jpg

 

Płyn wrócił i został uzupełniony G13

IMG_20190119_101122.jpg

 

Płynu dodałem za dużo, poza tym auto stało pod lekkim skosem. Nadmiar ściągnąłem strzykawka po zrobieniu zdjęcia.

IMG_20190119_101735.jpg

 

Drugą rzeczą było podjechanie na kanał i wymiana oleju, sterownika skrzyni i filtra. 

Stary sterownik już wyciągnięty

IMG_20190119_150359.jpg

Nowy już siedzi

IMG_20190119_151513.jpg

Na koniec czyszczenie miski oraz magnesów.IMG_20190119_151517.jpg

Wszystko poskręcane kluczem dynamometrycznym: sterownik 10Nm, filtr oleu 5Nm, miska 10Nm, korek spustowy 40Nm, korek do uzupełniania 80Nm.

Niestety po nagrzaniu skrzyni błąd na vcds'ie. Skrzynia jeździ ok. Pewnie konwerter zaczyna kończyć żywota i będzie potrzebna regeneracja. Jedyny objaw jaki widzę to brak hamowania skrzynią na ciepłym silniku/oleju. Obroty spadają do ok 1200obr/min. Skrzynia nie jest w trybie awaryjnym. Kto zna dobrą firmę z WRO, która zrzuci skrzynię i wymieni/zregeneruje konwerter ?

IMG_20181228_124616.jpg

Edytowane przez Gac3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło się przegląda Twój temat.  Zbiornik wyrównawczy fajnie  odświeża komorę silnika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, wielik napisał:

Miło się przegląda Twój temat.  Zbiornik wyrównawczy fajnie  odświeża komorę silnika 

Dziękuję :)

Tak dokładnie to samo miałem wrażenie. Jak jeszcze na wiosnę zrobię odświeżanie komory tenzi truck oraz pianownicą to dopiero będzie szał

 

@2019.01.21

Zapadła decyzja. Nie sprzedaję oraz auto będzie odstawione do mechanika na regenerację sprzęgła hydrokinetycznego oraz wymianę uszczelnienia wału od razu za jednym zamachem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 @2019.07.14

Dawno nie było apdejtów. A więc:

-wpadły 2 nowe oponki na przód bo dwie miałem uszkodzone.... pęknięcia od wewnątrz, nie wiem jak to mogło się stać ale się stało. Z racji tego że tylne były po półtora sezonach i prawie bez zużycia założyłem tylko na przód nowe Bravurisy.
-odwiedziłem też Tiger Serwis Wrocław na regenerację hydrokinetyka. Komputer oraz liczne fora trafnie wskazały winowajcę braku hamowania a mianowicie Lock-UP który przestawał pracować po przejechaniu krótkiego dystansu. Wymieniłem od razu simmeringi lewej półosi oraz wału quattro (flansza wychodząca z torsena). OCzywiście nowy olej i filtr = 1740pln

Spalanie spadło na 8.3-8.4 l/100km daily bo lockup tworzy sztywne połączenie więc skrzynia nie jest na uślizgu :) 

Autkiem śmigam na co dzień. Niestety budowa domu w trakcie więc finanse nie pozwalają na rozwój projektu, tylko must have oraz mechanika musi śmigać ?

PWR.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie widzieć że auto nadal służy i mimo wydawania hajsiwa na dom, to A4 nie jest zaniedbana :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.07.2019 o 14:58, Frond Side napisał:

Fajnie widzieć że auto nadal służy i mimo wydawania hajsiwa na dom, to A4 nie jest zaniedbana :good:

dziękuję.

 

Niestety autko sprzedane. Temat zamykam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...