Jump to content
IGNORED

2.0 BKD - brak mocy do 2000 obr/min, problem z odpaleniem, nierówna praca silnika


Undisclosed

Recommended Posts

Mam problem z 2.0 BKD z 2006 roku o przebiegu 320 tys km. Samochód dopiero co kupiony od taksówkarza. Występuje problem z odpaleniem, czasem w ogóle nie chce podjąć pracy, zdarza się odpalić go np po 2 grzaniach świec żarowych, ale jeśli nie pomogę mu wciskając gaz po odpaleniu to zgaśnie. Po odpaleniu czasem nie gaśnie kontrolka świec żarowych, w błędach występuje jedynie następująca pozycja:

19463 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal

P3007 - 000 -

Do 2000 obrotów silnik dosłownie śpi, w porównaniu do mojego AFN różnica jest kolosalna na niekorzyść. Przy 2000 odzyskuje przyspieszenie, widać w 011, że do 2000 jest niedoładowanie, potem przeładowanie. Zastanawia mnie czy moje myślenie jest dobre, w AFN temat przerabiałem nie raz: wymiana przewodów podciśnieniowych, jak nie pomoże to N75, szczelność intercoolera, rur dolotowych? Niestety nie zapisał mi się log 013 a nie mam możliwości powtórzenia go teraz, bo nie mam samochodu na miejscu :( Ponadto niepodoba mi się olej wokół odmy, jeszcze nie odkręcałem intercoolera, ciekawe ile z niego wyleci. Samochód jest kupiony naprawdę po kosztach i można spodziewać się tu wszystkiego, ale liczę na Waszą pomoc w ocenie logów.

Pliki są już rozdzielone w excelu

statyczne:

001 stat.xlsx

004 stat.xlsx

007 stat.xlsx

023 stat.xlsx

dynamiczne:

001 dyn 1.xlsx

003 dyn 1.xlsx

004 dyn 1.xlsx

008 dyn 1.xlsx

010 dyn 1.xlsx

011 dyn 1.xlsx

011 dyn 2.xlsx

BS:

003 bs 1.xlsx

011 bs 1.xlsx

 

Edited by Undisclosed
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Undisclosed napisał:

19463 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal

Zacznij od tego - czujnik położenia wałka - prawdopodobnie do wymiany, lub przerwana wiązka albo nie ma zasilania.

  • Fuse(s) faulty
  • Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Position Sensor (G40) faulty
  • Camshaft Position Sensor (G40) faulty

Possible Solutions

  • Check Fuse(s)
  • Check Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Position Sensor (G40)
  • Check/Replace Camshaft Position Sensor (G40)

Logi na drugi raz wrzucaj tu: http://vaglogger.apphb.com/

Jak przywrócisz działanie czujnika wałka rozrządu dopiero go zloguj...

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź, czujnik został wymieniony i samochód odpala poprawnie. Jednak moim zdaniem nadal nie jedzie tak jak powinien jechać samochód z 140km, a w dodatku turbina zaczęła gwizdać. Podejrzewam zaklejoną geometrię, ponieważ, co widzicie w trzech logach grupy 011 dyn, za każdym razem przeładowanie wygląda inaczej. Podczas logów przegoniłem samochód pierwszy raz od dłuższego czasu, ponieważ nie jeżdżę nim. Podczas logowania pojawił się błąd

16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)

P0234 -000 - -

Proszę o zerknięcie na ogólną kondycję silnika względem logów :)

003+008 dynamiczny

001+004 dynamiczny

010+011 dynamiczny

011 dynamiczny

011+013+023 dynamiczny

statyczne:

001 statyczny

003 statyczny

004 statyczny

013 statyczny

023 statyczny

BS:

003 BS

011 BS

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, Undisclosed napisał:

Podejrzewam zaklejoną geometrię,

Też bym raczej brał i wyciągał turbo do czyszczenia. MAF proporcjonalny do wysokiego MAF-a, więc uszkodzenie osprzętu odpada, bo fizycznie pompuje powietrze i daje ciśnienie powyżej spec.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...