Jump to content
IGNORED

Błędy co oznaczają.


dzielonka

Recommended Posts

Cześć. W moim audi po diagnostyce komputerowej BOSch wywaliło troche błędów. Moglibyście mi powiedzieć co one dokładnie znaczą i czy bez większych problemów można je jakoś naprawić?

4067: Przepływomierz

463A: Sterownik silnika zablokowany

0203: Czujnik HALLA przerwa

4142: Czujnik prędkości obrotowej

4634: Jednostka sterująca przepustnicą

462F: Jednostka sterująca przepustnicą - udało się skasować oprócz 4067: przepływomierz powietrza-za wysoki sygnał.

 

Link to comment
Share on other sites

A co tu mamy mówić, nie widzisz co jest napisane? :D

Link to comment
Share on other sites

Czytać umiem ale chodzi mi dokladniej czy np.przepustnica i przeplywomierz do wymiany

Link to comment
Share on other sites

Coś z przepustnicą nie tak, musisz ja wyciągnąć, wyczyścić, założyć z powrotem, zrobić adaptację, jak nie pomoże to szukaj oryginalnej używanej.

Link to comment
Share on other sites

Nie koniecznie. Przepływomierz może przekłamywać jeśli dolot nie będzie szczelny. Przyczyną może być np. pęknięta odma. Musisz przepatrzeć cały układ i poszukać nieszczelności. Wiadomo że jeśli znasz kogoś kto ma taki przepływomierz jak Twój możesz podmienić i zobaczyć czy jest poprawa. Przeglądnij forum a znajdziesz mnóstwo tematów o przepływce. Co do przepustnicy jeśli dało się skasować błąd i nie wraca to nie ma co szukać. Ewentualnie możesz ją wyczyścić i po założeniu zrobić adaptację. Jeśli błąd dalej będzie szukać ori używki

Edited by Przemek.1997
Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, Przemek.1997 napisał:

Nie koniecznie. Przepływomierz może przekłamywać jeśli dolot nie będzie szczelny. Przyczyną może być np. pęknięta odma. Musisz przepatrzeć cały układ i poszukać nieszczelności. Wiadomo że jeśli znasz kogoś kto ma taki przepływomierz jak Twój możesz podmienić i zobaczyć czy jest poprawa. Przeglądnij forum a znajdziesz mnóstwo tematów o przepływce. Co do przepustnicy jeśli dało się skasować błąd i nie wraca to nie ma co szukać. Ewentualnie możesz ją wyczyścić i po założeniu zrobić adaptację. Jeśli błąd dalej będzie szukać ori używki

Na pewno nie jeśli sygnał jest za wysoki - w ogóle to chyba nie jest o masie powietrza tylko, że napięcie daje za wysokie? Więc się nie bał i się zj***ł prawdopodobnie. Albo jak to "komputer boscha" to może jest zaprogramowany do zachęcania do wymiany przepływki :D

Edited by HatefulEvil
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, HatefulEvil napisał:

Na pewno nie jeśli sygnał jest za wysoki - w ogóle to chyba nie jest o masie powietrza tylko, że napięcie daje za wysokie? Więc się nie bał i się zj***ł prawdopodobnie. Albo jak to "komputer boscha" to może jest zaprogramowany do zachęcania do wymiany przepływki :D

Miałem nie tak dawno problem z przepływką, była dziura właśnie w odmie. Na jałowych obrotach zawyżał wartości a w czasie jazdy zaniżał. Po zrobieniu odmy przestał zawyżać, co jakiś czas, ok 200km wywalało dalej zaniżanie. Wtedy będąc pewny że dolot szczelny wymieniłem przepływkę i pomogło. Ale widać nieszczelny dolot może być przyczyną. Podczas gdy zawyżał i zaniżał były dwa błędy, sygnał za wysoki i sygnał za niski. Po za tym może sprawdzić czy to przepływka, najprościej podmieniając sprawny od kogoś na próbę, wtedy będzie wiadomo

Link to comment
Share on other sites

Hmm ciekawe, jakim cudem mogło brać więcej powietrze przez przepływkę jak nieszczelność była za przepływką. Znaczy się nie kwestionuję tylko nie ogarniam xD

Edited by HatefulEvil
Link to comment
Share on other sites

Myślisz że mnie to nie dziwi? Byłem u kilku mechaników i każdy nie umiał tego wytłumaczyć. Ale fakty są jakie są. Na jałowych pokazywał ok 10-15g/s a u kolegi który miał taki sam na jałowych miał ok 3g/s. Mój w czasie jazdy pokazywał max 60g/s a jego prawie 100g/s czyli tak jak ma być.  Po zrobieniu odmy na jałowym wartości spadły do 5g/s, w czasie jazdy się nie zmieniło. Wtedy wymieniłem przepływke i problem się rozwiązał.

Link to comment
Share on other sites

Głównymi objawami u mnie były

-ogromne spalanie, na początku ok 16 l benzyny, po zrobieniu odmy spadło do 12-13l a jak wymieniłem przepływkę spadło do 8-9l

-szarpanie w czasie jazdy

-ciężkie palenie

-smród benzyny

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...