Jump to content
IGNORED

[ALL / B5] Parowanie szyb, wilgoć w aucie, nieszczelność - jak sprawdzić?


Vendeur

Recommended Posts

Witam,

mam bardzo duży problem z parowaniem szyb w aucie, głównie przedniej. W zasadzie to nawet nie parowanie, ale zbiera się na niej woda, mógłbym ją zbierać gumą do szyb... W zimie pojawia się taka warstwa lodu, że tylko mocne skrobanie od środka pomaga a i to nie jest łatwe. Problem występuje odkąd pamiętam.

Ostatnio bardzo dokładnie umyłem wszystkie szyby, zarówno wewnątrz jak zewnątrz. Na zewnątrz naniosłem niewidzialną wycieraczkę, od środka środek przeciw parowaniu. Jak lekko się ochłodziło to już efektu żadnego nie ma.

W aucie na pewno jest wilgoć i na pewno się do niego dostaje. Samochód ma już 21 lat, więc uszczelki pewnie nie trzymają idealnie, natomiast wydaje mi się, że głównym powodem jest co innego. Może jakaś nieszczelność? I teraz pytanie, w jaki sposób to dobrze zdiagnozować? Jak znaleźć takie nieszczelności? Są jakieś zakłady, które się tym zajmują? (WROCŁAW) Może wpuszcza się jakiś dym do wnętrza i patrzy, którędy z auta uchodzi?

Ten problem dobija mnie w tym samochodzie, poza nim wszystko sprawuje się świetnie i dlatego go nie zmieniam :).

Link to comment
Share on other sites

Wymieniałeś filtr kabinowy? On może być przyczyną mocno parujących szyb.

Link to comment
Share on other sites

1 Sprawdź odpływy na podszybiu,
2 wewnątrz pojazdu po lewej stronie od sprzęgła jest taki stopień plastikowy odkręć, za nim jest łączony wężyk którym idzie płyn do tylnej wycieraczki potrafi się rozłączyć, przy okazji sprawdzisz czy jest mokre wygłuszenie
3 w bagażniku masz z prawej i lewej strony schowki sprawdź czy tam nie stoi woda, może się zbierać przez nieszczelność uszczelki lampy.
Przerabiałem już ten temat w b5 :hi:

Link to comment
Share on other sites

U mnie ciekło po słupkach z tyłu... Chyba pęknięte spawy na dachu czy coś. Możesz wydłubać okrągłe uszczelki karoserii z tyłu pod boczkami w bagażniku, może coś pomoże. Ja tam miałem kałużę.

W sumie w lewym słupku z przodu (chyba mówi się na niego słupek A), była już pianka montażowa... ciekawe czemu :>

Edited by HatefulEvil
Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, maniekaudia4 napisał:

1 Sprawdź odpływy na podszybiu,
2 wewnątrz pojazdu po lewej stronie od sprzęgła jest taki stopień plastikowy odkręć, za nim jest łączony wężyk którym idzie płyn do tylnej wycieraczki potrafi się rozłączyć, przy okazji sprawdzisz czy jest mokre wygłuszenie
3 w bagażniku masz z prawej i lewej strony schowki sprawdź czy tam nie stoi woda, może się zbierać przez nieszczelność uszczelki lampy.
Przerabiałem już ten temat w b5 :hi:

Odpływy są drożne.

To jest kombi, więc mam osobny zbiornik na płyn w boczku bagażnika.

Wilgoć w aucie jest, to nawet nie muszę sprawdzać. Oczywiście widać zawilgocenie na dole w schowkach, ale ja mam wrażenie, że ta wilgoć jest po prostu w całym aucie. Pod dywanikami na wykładzinie także nieco.

Kiedyś próbowałem auto bardzo mocno wysuszyć w zapożyczonym garażu, wygrzane dodatkowo w środku, przewietrzone porządnie. Ale efektów zbytnich nie było :/ Po prostu ta wilgoć non stop dostaje się do auta. Dlatego wydaje mi się, że trzeba by to jakoś przetestować/sprawdzić, bo samemu to ja mogę szukać do usranej śmierci :). Czy są zatem na to jakieś sposoby, tak jak pytałem w pierwszym poście? Jakiś może dym wpuszczany do środka i sprawdzanie którędy wylatuje?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...