denveco Posted December 10, 2017 Posted December 10, 2017 (edited) Witam wszystkich. W trakcie jazdy jakimś cudem auto zaczęło się grzać. Tzn wskazówka tak pokazywała gdyż wzrosła do prawie 110 stopni. Auto zatrzymałem i wyłączyłem silnik. Po tym jak dojechałem do domu i stało kilka godzin przekręcam na zapłon a tu wskazówka od temp od razu idzie na 90 stopni mimo że silnik zimny. Po odpaleniu wskazówka rośnie do prawie 110 stopni i alarm o wysokiej temp wody. I teraz pytania. Czy alarm o przekroczeniu temp wody generuje wskaźnik czy też czujnik. Drugie pytanie co spowodowało że tak ten wskaźnik utknął na tych 90 stopni po włączeniu zapłonu i rośnie w zwyż. Nie wiem więc czy faktycznie auto się przegrzewa czy to wskaźnik tylko źle pokazuje i włącza się alarm na FIS o wys temp wody. Czy to może coś z układem chłodzenia jest nie tak np termostat i faktycznie się grzeje. Ale najbardziej zastanawia mnie właśnie ta wskazówka na 90 stopni przy zupełnie zimnym silniku. Od czrgo zacząć poszukiwania? Gdzie w moim silniku czujnik temp wody? Edited December 10, 2017 by denveco
Alfi Posted December 10, 2017 Posted December 10, 2017 Czujnik jest w układzie chłodzenia ( niestety nie wiem dokładnie w którym miejscu się znajduje) , idąc po przewodach będzie wtyczka dwu lub czteropinowa. Może być coś takiego. Odłącz wtyczkę to zobaczysz czy wskazania się zmienią. Czujnik można sprawdzić omomierzem wartości temperaturowe są opisane (trzeba poszukać net lub sam naprawiam audi). Jeżeli wartości są zgodne to trzeba sprawdzić kable od czujnika. czujnik.bmp
staniek Posted December 10, 2017 Posted December 10, 2017 Czujnik (4pin) masz na rurze łączącej głowice za prawą głowicą, za lewą stojąc przed autem. Zmierz rezystancję jak pisał Kolega i będziesz wiedział czy to czujnik. Jakby co to mam prawie nowy ori czujnik na opchnięcie
denveco Posted December 10, 2017 Author Posted December 10, 2017 Czyli to że na zimnym silniku pokazuje 90 stopni to może być wina czujnika, ale czy też może być jego wina że pokazuje wysoką temp wody wraz z "alarmem"? Więc nie koniecznie musi to być wina termostatu i wcale układ nie musi być przegrany tak na prawdę, a czujnik błędnie wskazuje. Droga sprawa to czy wymiana czujnika wiąże się z ubytkiem płynu chłodzącego?
staniek Posted December 10, 2017 Posted December 10, 2017 Przy wymianie trochę płynu może uciec, ale sprawdzic dasz radę bez wyjmowania. Zacznij od sprawdzenia/zmierzenia czujnika.
denveco Posted December 10, 2017 Author Posted December 10, 2017 Czyli w razie potrzeby nie będzie problemu z jego wymianą w sensie dojścia kluczem by go wykręcić? Multimetr mam tak więc (mimo że tego jeszcze nie robiłem) jutro jak będę przy aucie to zmierzę i zobaczymy co tam wskazuje multimetr.
staniek Posted December 10, 2017 Posted December 10, 2017 Nie potrzebujesz klucza, czujnik jest na "zawleczkę".
denveco Posted December 11, 2017 Author Posted December 11, 2017 Sprawdziłem multimetrem i pokazywało w okolicach 1200. Chyba że ja coś źle tam ustawiłem. Nie wiem na opornościach a raczej ustawieniach ich na multimetrze jestem zielony. Koniec końcu musiałem szybko uruchomić auto bo było mi bardzo potrzebne. Więc kupiłem czujnik febi z tym że zielone gniazdo a w moim VDO było czarne. Wszystko to samo tak więc zanim wszystko złożyłem wpiąłem tylko wtyczkę w czujnik i wszystko gra. Mam nadzieje że chociaż tydzień pojeździ. Nie jest to ori czujnik, ale raz że nie miałem czasu czekać aż przyślą na za dwa dni a dwa niby febi to niemiecki więc i może nie taki zły. W każdym bądź razie wiadomo co było przyczyną tak więc dzięki bardzo za pomoc.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now