Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka DPF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Nigdzie nie mogę znaleźć za bardzo odpowiedzi na mój problem. Od jakiegoś czasu jetem posiadaczem A4B7 2.0 TDI 140 km BPW z 2007 roku. Auto dostałem w spadku po ojcu. Posiadał on je od 2010 roku i przebiegu ok 150 tys. Teraz auto ma 260. Dzisiaj na Fisie zapaliła mi się kontrolka DPF. Wcześniej przez te 7 lat i ponad 100 tys km nic takiego nie miało miejsca. Jako, że nie mam za bardzo jak i gdzie póki co wyjechać w trasę, żeby ją przegonić to spróbowałem na biegu jałowym utrzymywać auto na ok 2300 obrotów. Trzymałem tak z 20 minut i nie przyniosło to żadnego efektu. Czy wie ktoś jaki jest mniej-wiecej potrzebny czas na przepalenie filtra? Jak auto zasygnalizuje koniec procedury wypalania? I dlaczego wcześniej przez tyle kilometrów nic się nie wyświetlało? Byłem przekonany, że filtr wypala się w czasie jazdy po rozgrzaniu silnika i kierowca nawet nie jest tego świadomy. Mam nadzieję, że jest jeszcze do odratowania bo nie chciałbym go wycinać :)

Pozdrawiam, Dawid.

Opublikowano

Zadzwoń do mnie, numer masz na pw.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
44 minuty temu, oskaaa95 napisał:

Witam,

Nigdzie nie mogę znaleźć za bardzo odpowiedzi na mój problem. Od jakiegoś czasu jetem posiadaczem A4B7 2.0 TDI 140 km BPW z 2007 roku. Auto dostałem w spadku po ojcu. Posiadał on je od 2010 roku i przebiegu ok 150 tys. Teraz auto ma 260. Dzisiaj na Fisie zapaliła mi się kontrolka DPF. Wcześniej przez te 7 lat i ponad 100 tys km nic takiego nie miało miejsca. Jako, że nie mam za bardzo jak i gdzie póki co wyjechać w trasę, żeby ją przegonić to spróbowałem na biegu jałowym utrzymywać auto na ok 2300 obrotów. Trzymałem tak z 20 minut i nie przyniosło to żadnego efektu. Czy wie ktoś jaki jest mniej-wiecej potrzebny czas na przepalenie filtra? Jak auto zasygnalizuje koniec procedury wypalania? I dlaczego wcześniej przez tyle kilometrów nic się nie wyświetlało? Byłem przekonany, że filtr wypala się w czasie jazdy po rozgrzaniu silnika i kierowca nawet nie jest tego świadomy. Mam nadzieję, że jest jeszcze do odratowania bo nie chciałbym go wycinać :)

Pozdrawiam, Dawid.

Hej,

nie spotkałem się z wypalaniem dpfa na biegu jałowym. Zgodnie z instrukcją musisz jechać samochodem z obrotami silnika około 2000 - wtedy będzie realizowana procedura wypalania - i czekasz aż zgaśnie kontrolka. Z mojego doświadczenia nie musi to być jakaś super trasa i duża prędkość ale dobrze żeby było poza miastem bez świateł, skrzyżowań równorzędnych itp. Wystarczy trzeci lub czwarty bieg byle obroty były conajmniej 2tys. Ja jeżdżę mając nawet 2500 - 2600. Ze stoperem w reku po 7 minutach kontrolka gaśnie. Profilaktycznie jeżdżę dwa razy dłużej czyli nie mniej niż 15 minut żeby dpf bardziej się wypalił. Przerabiałem tak kilka razy i zawsze działa. Spróbuj. Jak nie zadziała to może być poważniejszy problem.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Dodam tylko, że jeżdżę również 20tdi, bpw, 2007.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...