Skocz do zawartości

stfan342

Pasjonat
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O stfan342

Informacje

  • Imię
    Paweł
  • Miasto
    Częstochowa

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2007
  • Silnik
    1.2 TFSI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

858 wyświetleń profilu

Osiągnięcia stfan342

4

Reputacja

  1. Wiem, że temat poruszany był już na forum wielokrotnie, ale proszę o radę na konkretne pytanie. Czy warto wchodzić w temat A4B8 (11 letniego) z przebiegiem ok. 220tys, w którym olej w skrzyni S-tronic był wymieniany 1 raz w ASO przy przebiegu 170tys. ok. 5 lat temu? Nie mam bardziej szczegółowych informacji dotyczących stylu jazdy właściela itp. Dlatego pytanie jest do praktyków: użytkowników lub tych, którzy naprawiają/naprawiali. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.
  2. stfan342

    Tylna lampa

    Powodzenia. Niestety od elektryki nie znam żadnego speca. Pozdro.
  3. stfan342

    Tylna lampa

    Hej. Ogarnąłeś temat?
  4. stfan342

    Tylna lampa

    Ok. Sorry, nie przyjrzałem się dokładnie na zdjęciu, a jeżeli chodzi o ledy to niestety Smoku ale nie doradzę .
  5. stfan342

    Tylna lampa

    Hej. Stop i światło tylne w błotniku to są te same, dwie żarówki. Rozumiem, że nie świecą jak masz włącznik świateł ustawiony na pozycyjne. A co jak ustawisz włącznik w pozycję świateł mijania? No i zapalają się jak naciskasz pedał hamulca? Co z pozostałymi żarówkami tj. wstecznego i kierunek? Rozumiem, że działają? No chyba, że świeci jedna żarówka a druga już nie. Miałem ostatnio inną sytuację, tzn. najpierw nie działało mi jedno światło w lampie tylnej w błotniku (czyli tak jak u Ciebie). Żarówka okazała się dobra, po czym wysiadła cała lampa w błotniku. Automatycznie wskaźnik kierunkowskazu zaczął mrugać w przyspieszonym tempie sygnalizując, że coś jest nie w porządku. Po zdemontowaniu lampy okazało się że przepalił się jeden z PIN-ów w oprawie żarówek. Napraw polegała na wymianie oprawy. Być może (podkreślam być może bo masz inne objawy) masz ten sam problem, tj. przepala się któryś PIN i zaczyna się problem z poszczególnymi żarówkami, a później wyłączy się cała lampa. Pozdro.
  6. stfan342

    2,8 FSI opinie

    Szanowni użytkownicy. Proszę o opinie użytkowników silników 2,8 FSI (moc 204 KM), tych obecnych, zwłaszcza z modelu A6C7. Chodzi mi zwłaszcza o bezawaryjność!, dynamikę, spalanie i osiągi plus współpracę ze skrzynią S-tronic i napędem Q. Czy jest to wariant godny rozważenia dla kogoś kto potrzebuje w miarę mocnego, benzynowego silnika i zależy mu na bezawaryjności. Z moich poszukiwań widzę, że jest bardzo mało informacji na naszym forum. Pozdrawiam i życzę wszystkim zdrowia. Stefan
  7. Hej. Kilka słów o użytkowaniu diesla z dpf. Co prawda użytkuję B7, 140km, BPW, 2007 r., ale być może moja opinia Ci się przyda. Audiczkę mam od 6-lat i zrobiłem już 145tys. km. (obecny przebieg 320tys.) Przez ten czas kontrolka dpf zapaliła mi się 3 może 4 razy. Analizując przyczyny: było to po okresach jazdy w mieście, z reguły na niskich obrotach (poniżej 2tys.). W tych nielicznych wypadkach wyjeżdżałem na trasę (akurat mam blisko) i "przepalałem": tzn. obroty na 2,5 tys. 4-5 bieg i jazda (w instrukcji B7 jest napisane że aby dpf się wypalił to obroty muszą być ok. 2tys, ale z mojego doświadczenia jak są większe to nawet lepiej - oczywiście nie za wysoki żeby nie zajeździć silnika). Z zegarkiem w ręku po 6-7 minutach kontrolka gasła, ale dla spokoju proces ten przedłużałem do 15 minut. Generalnie użytkuję samochód na trasach: do pracy 40km po drodze krajowej i dłuższe wyjazdy, gdzie wyskakuję na trasę, obroty powyżej 2tys. tempomat i nie ma żadnych problemów. Diesel (zresztą jak każdy silnik, ale diesel szczególnie) powinien złapać temperaturę roboczą i pracować w optymalnym zakresie obrotów to wtedy jest duża szansa na długie i bezproblemowe użytkowanie. Jak wszystkie podzespoły pracują właściwie to naprawdę nie ma problemów z dpf. Oprócz eksploatacji ważna jest tez obsługa, u mnie robiąc 20-25 tys km rocznie olej wymieniam 2 razy w roku a kupując auto sprawdzałem co jakie interwały wymieniano olej. Z tego co wiem, to silnik B8, 177km ma bardzo dobre opinie i wydaje mi się że stosując takie samo podejście nie będzie problemów - może wypowie się jeszcze jakiś użytkownik tego konkretnie modelu i silnika i potwierdzi moje słowa. A jeżeli ktoś kupuje diesla z dpfem do jazdy po mieście na wiecznie zimnym silniku i na niskich z reguły obrotach to sam prosi się o koszty i nerwy. A mnie jako miłośnikowi marki - dodatkowo napiszę - najzwyczajniej w świecie szkoda takiego samochodu ;-(. Pozdrawiam. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku.
  8. Witamy w gronie "forumowiczów" i szczęśliwych posiadaczy jedynej słusznej marki samochodów. Bezawaryjności i zadowolenia z jazdy!
  9. Hej, to teraz ja dziękuję za dobrą radę. Przy następnej olejówce pogadam z mechanikiem, zwykle sprawdza zapełnienie ale przypomnę ak coś to się zrobi. Pozdro.
  10. Tak, dpf jest oryginalny i nic oprócz kilkukrotnego wypalania (o czy, napisałem w poprzednim poście) nie robiłem. Jak będą problemy to mój mechanik stwierdził że wymontuje dpf, mechanicznie wyczyści, włoży z powrotem, zmieni ustawienia w kompie i będzie można dalej jeździć. Jeżeli o mnie chodzi to jestem daleki od wycinania itp. Natomiast nowy dpf - wiadomo duży koszt. Pozdro
  11. Hej, tak jak napisałeś jest to zgodne z instrukcją wypalanie filtra. Z własnego doświadczenia: w ciągu 5-letniej eksploatacji mojej Audiczki: 2,0 TDI BPW, obecnie 290 tys. przelotu kontrolka zapaliła mi się ok. 5 razy. Zawsze wtedy wyjeżdżałem na trasę, czwarty bieg, 2500 obrotów i jazda. Z zegarkiem w ręku kontrolka gasła po 5-6 min. Także jeżeli wszytskie podzespoły sprawne procedura (troszkę zmodyfikowana: (wyższe obroty = wyższa temperatura) działa i powoduje wypalenie zawartości filtra. Pozdro.
  12. Witamy serdecznie, pękne wozidło. Pzdr
  13. hej, z całym szacunkiem dla mnie badziew. Pzdr
  14. Hej, polecam p. Rafała Wysockiego z Lisowa - ok. 30 km od Częstochowy, droga nr 46 w kierunku Lublińca, adres: Stawowa 28, 42-714 Lisów. Robi tylko VAG. Od 8 lat serwisuję u niego najpierw Golfa IV, teraz A4 B7: Mam 2,0 tdi bpw, od czterech i pół roku, zrobiłem 80 tysięcy km, przelot 263tys. i nigdy nie zawiódl także dzięki p. Rafałowi, wymieniałem u niego rozrząd wraz z felerną pompa oleju, regenerowałem turbo i bieżące olejówki. Tylko musiałbyś Kolego najlepiej do niego podjechać i umówić się na konkretny termin z reguły z wyprzedzeniem 2-4 tygodnie bo jest cały czas zarobiony przez co nawet ciężko jest się do niego dodzwonić.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...