Piotras85 Opublikowano 23 Grudnia 2017 Opublikowano 23 Grudnia 2017 Cześć. Pewien czas temu zaczęła mi migac kontrolka świec. Po wyłączeniu samochodu i włączeniu ponownie sytuacja się nie powtórzyła. Kilka dni później znowu to samo ale dodatkowo zapalił się żółty check. Po podłączeniu do kompa mechanik powiedział że problem z czujnikiem temperatury spalin pierwszy rzędu pierwszego. Kupiłem używany czujnik 03l 906 088D (na oryginalnym był taki numer) który był zagiety. Pomyślałem że skoro taki numer jest to będzie pasował. Po wymianie kilka dni później znowu ten sam kłopot. Kupiłem więc z VDO nowy czujnik który wg VIN miał pasować. Pani powiedziała że to ten czujnik przed dpf do mojego samochodu, kod silnika CAHA 170km będzie pasował. Wymieniłem błędy skasowane no i znowu się zapaliła kontrolka. Nie sprawdzałem czy znowu ten sam błąd bo święta się zbliżają i mechanik mam zamknięte. Jeżeli wyskoczy na kompie ten sam błąd czy jest możliwość że czujnik będzie dobry ale pokazuje ten błąd bo dpf jest zapchany i nie umie to wypalić? Na zdjęciach czujnik który wymieniłem i błąd z kompa
Osiollekk Opublikowano 23 Grudnia 2017 Opublikowano 23 Grudnia 2017 a czy czujnik pierwszy to nie jest czasem ten przed turbo? Bo masz trzy? U mnie w BRD, czyli "poprzednik" CAHA (chyba moge tak nazwać), nr 1 to czujnik przed turbo, nr 2 pomiędzy turbo a dpf, a nr 3 za dpf'em. A ten który wskazałeś wygląda jakby wchodził w dpf, ale domyślam się, że jest ostatni...
Piotras85 Opublikowano 23 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2017 (edytowane) 2 godziny temu, Osiollekk napisał: a czy czujnik pierwszy to nie jest czasem ten przed turbo? Bo masz trzy? U mnie w BRD, czyli "poprzednik" CAHA (chyba moge tak nazwać), nr 1 to czujnik przed turbo, nr 2 pomiędzy turbo a dpf, a nr 3 za dpf'em. A ten który wskazałeś wygląda jakby wchodził w dpf, ale domyślam się, że jest ostatni... Tak są 3 czujniki. Nie jestem mechanikiem ale ten wlasnie co pokazalem na zdjeciu wskazal mi moj mechanik ze jest to czujnik 1 przed dpf. Na zdjęciu 1 to ten czujnik a 2 to sonda lambda (takie mam informacje) Jeżeli ktoś wie lepiej to proszę napisać. Może jest tak że mechanik błędnie wskazał ten czujnik.... Edytowane 23 Grudnia 2017 przez Piotras85
Osiollekk Opublikowano 23 Grudnia 2017 Opublikowano 23 Grudnia 2017 Sonda lambda to nie przypadkiem czujnik temperatury spalin? poczytaj o tym bledzie gdzies w internecie. Ale jak dla mnie to wymieniales czujnik nr 2. Nr 1 to G507, nr2 to G506, nr to G527.
pilKOZAK Opublikowano 23 Grudnia 2017 Opublikowano 23 Grudnia 2017 odezwij się do Dominika może pamięta jak to ogarnął i napisz Ty dla potomnych. Powodzenia
dieselchip_ Opublikowano 23 Grudnia 2017 Opublikowano 23 Grudnia 2017 (edytowane) pierwszy czujnik temp. jest w kolektorze i dwa na dpf-ie = 3 czujniki temp spalin + sonda lambda = 4 czujniki w układzie wydechowym Edytowane 23 Grudnia 2017 przez dieselchip_
Piotras85 Opublikowano 24 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2017 Koledzy macie racje. Bylem właśnie w garażu rozejrzeć sie i chyba mam to Jak wróci wszystko do normy to zrobie post o tych czujnikach aby inni mieli jasność dzięki za pomoc do tej pory jak będą dalej kłopoty to będę sie konsultować.
dieselchip_ Opublikowano 24 Grudnia 2017 Opublikowano 24 Grudnia 2017 pamiętaj czujnik na turbinie ma inna rezystancje niż te na dpf-ie ,nie są one zamienne...
Piotras85 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udało sie. Wymienilem co trzeba i działa (tfu tfu) hehe Zrobie posta dla innych zeby wiedzieli.
maver-audiA4 Opublikowano 15 Października 2019 Opublikowano 15 Października 2019 Witam, mam ten sam problem, ale cieżko z podejściem do tego czujnika. Coś może wykręcałeś? i gdzie wchodzi kostka?...z kanału trzeba korzystać?. Robiłes jakieś zdjęcia poglądowe?. pozdrawiam
Pedrowaty Opublikowano 3 Stycznia 2020 Opublikowano 3 Stycznia 2020 (edytowane) Witam. Podłacze sie do tematu gdyż wydaje mi sie że mam problem z czyjnikiem temperatury DPF i sondą lambda. Jest kilka tematów dotyczących czujników temperatury więc chciałbym szybko dotrzec do każdeo kto brał udział w pomocy koledze @Piotras85 gdyż musze szybko naprawic auto. Miałem czyszczony DPF i czujniki były zdemontowane z DPF i zamontowane ponownie co mogło spowodowac ich uszkodznie. Jeżdziłem miesiąc, głownie trasy i zauważyłem że auto ciągle wypala DPF pomimo iż dopiero co był czyszczony. Po pewnych nieudanych cyklach pojawił sie błąd P245800 Diesel Particulate Filter Regeneration Duration oraz Check Engine. Auto oczywiście przeszło w tryb awaryjny. Po skasowaniu błedu uruchomiłem procedurę regeneracji DPF komputerem - regeneracja okazała się nieudana, powtórzyłem jeszcze raz. Wykonywałem regeneracje juz wcześniej i teraz podczas regeneracji zauwazyłem że temperatura za DPF była bardzo niska przez cały czas trwania regeneracji. Początkowo DPF nagrzewa sie do odpowiedniej temperatury aby się wypalic. Nie osiągnałem temperatury za DPF wyższej niż 50 stopni C czyli proces nagrzewania sie nie zakończył (temperatura wahała się od 30-50 stopni C). Po nieudanym procesie regeneracji sprawdziłem wartosci wszystkich czujników i o to co zobaczyłem: Jak wiemy z tematu kolegi @Piotras85 https://a4-klub.pl/topic/414706-czujniki-temperatury-spalin/ czujnik 2 to sonda lambda a czujnik 4 to czujnik za DPF. W moim przypadku czujnik 2 pokazuje 0 stopni i nie wiem czy jest to prawdziwy problem oraz czujnik 4 który pokazuje zaniżona temperaturę (kiedyś podczas regeneracji temperatura dochodziła nawet do 550 stopni C). Chciałbym Was prosic o sprawdzenie komputerem (jeżeli macie dostęp) wskazań tych 4 czujników abym mógł zdjagnozować czy lambda powinna wskazywac temperature czy nie. W sprawie czyjnika 4 jestem niemalże pewien że nie wskazuje poprawnych wartości. Istnieje jeszcze mniej prawdopodobna lecz mozliwa opcja że mechanik źle zamontował czyjniki zamieniając 4 z jakimś innym. Natomiast zarówno czujnik 1 i 3 wskazuja podobne wartości więc wnioskuje że są ok. Jeśli chodzi o odczyty sondy lambda to takie ma wartości: Nie wiem jak powinna pracować ta sonda i tu prosze was także o sprawdzenie komputerem. Po skasowaniu błędu P245800 Check Engine znika, auto jedzie dalej, ale informacja na liczniku o problemie z DPF pozostaje. Dodam jeszcze że po zgaszeniu auta wentylatory na chłodnicy nadal działają! Edytowane 3 Stycznia 2020 przez Pedrowaty
Pedrowaty Opublikowano 4 Stycznia 2020 Opublikowano 4 Stycznia 2020 (edytowane) Problem z filtrem DPF zakończony! Wyglada na to iż znalazłem ustrerkę którą według mnie jest poprostu błedem mechanika. Znalazłem wykręcony ale nadal podłączony czujnik 4 wiszacy przy rurze co wyjasnia wskazania wahania tempertury czujnika za DPF będące w zaniżonych wartosciach (podczas regeneracji DPF oraz sprawdzając wartości rzeczywiste) Po zamontowaniu czujnika regeneracja została zakończona prawidłowo, kontrolka DPF na liczniku znikła a błąd P245800 Diesel Particulate Filter Regeneration Duration jak narazie nie wystepuje (w trakcie 2 dni testowania). Ciesze sie że przez 2000 km jazdy (głównie autostrady) nic sie tam nie zapaliło od gorących spalin! Regeneracja i temperatura za filtrem DPF w czasie nagrzewania do 550 stopni C: Temperatury wszystkich 4 czujnikow po zakończeniu regeneracji (studzenie): Nadal zastanawia mnie jak u Was wyglada wartość temperatury czujnika 2 (sonda lambda) gdyz to sie nie zmieniło, nie ma także żadnego błędu sondy więc ciężko mi określic prawidłowość odczytu bez porównania z kimś. Wartości sondy lambda sa troche inne porównując do poprzedniego zdjecia z mojego postu wczoraj co sygnalizuje że sonda pracuje, choc nadal w trakcie pracy silnika air flow (przepływ powietrza?) wskazuje wartość 0.0G tak jak wcześniej. Prosze kolegów o sprawdzenie przy okazji jak u Was wygląda odczyt temperatury czujnika 2 oraz air flow sondy lambda. Mam nadzieje że komuś pomoże ten post tak jak mi pomogły wsześniejsze posty kolegów wyżej i mogłem sam ten problem rozwiazać EDIT: Widze ze ruch na forum umarl.. Edytowane 28 Stycznia 2020 przez Pedrowaty
mobopx Opublikowano 31 Lipca 2021 Opublikowano 31 Lipca 2021 W dniu 16.01.2018 o 17:41, Piotras85 napisał: Udało sie. Wymienilem co trzeba i działa (tfu tfu) hehe Zrobie posta dla innych zeby wiedzieli. Gdzie jest wtyczka z czujnika 1? Przewód od czujnika idzie gdzieś pod turbo i nie mogę zlokalizować gdzie.
Kuba Ciara Opublikowano 13 Września 2023 Opublikowano 13 Września 2023 Witam. Mam identyczny problem z czujnikiem. Czy moglbym prosić o pomoc jak go wykręcić. Próbowałem od góry, ale nie mogę się dostać się do wtyczki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się