Skocz do zawartości
IGNOROWANY

co to jest?


olpen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Proszę o podpowiedź od posiadaczy ALZ 1.6 102km cz to za element który jest zaznaczony na zdjęciu.

Ja u siebie mam go zaślepionego śrubką i podejrzewam ze przez to mogę mieć falowania i złe pomiary przepływomierza ale czekam  na odpowiedz od was z czym to jest połączone najlepiej zróbcie zdjęcie :)

7a99afe640a59ca69ecd9aa33277.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten wężyk łączy rurę dolotową z zaworem recyrkulacji spalin czyli EGR. Podciśnienie służy do otwierania i zamykania zaworu ale sterowanie jest elektryczne.

Zawór jest na głowicy z tyłu silnika. Tam są dwa zawory. Jeden od SAI - ten bliżej osi samochodu i EGR - ten bliżej prawej strony samochodu.

Do przepustnicy dochodzi cienki wężyk z listwy wtryskowej od regulatora ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważnie masz egr i sai?u ojca w pasku alz ten wężyk idzie do zaworu kombinowanego od układu sai. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Na głowicy są dwa zawory i dodatkowa armatura łącząca przepustnicę, zawór EGR i kolektor wydechowy.

Dlatego niestety w ALZ nie jest tak łatwo ściągnąć przepustnice jak np. w ANA.

U kolegi olpen tez widzę, na pierwszej fotografii fragment rury łączącej kolektor wydechowy i zawór EGR.

 

Te wężyki mają za zadanie "zasilać" podciśnieniem zawory elektropneumatyczne. Jak wężyk może iść od układu SAI? Tzn. gdzie powstaje podciśnienie?

W 1.6 ANA, zanim całkowicie wywaliłem z niego SAI, zwór na głowicy był "zasilany" podciśnieniem z króćca na przepustnicy. Sterowanie zapewniał dodatkowy elektrozawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli też jest dobrze podłączone bo to ta sama rura ssąca i króciec do którego masz to podłączone teraz też jest przed klapą przepustnicy.

Skąd wiesz, że są błędne wskazania przepływomierza? Robiłeś jakąś diagnostykę? Pokazały się jakieś kody błędów? U mnie w 1.6 ANA falowanie wolnych obrotów było spowodowane pęknięciem elastycznego łącznika pomiędzy kolektorem dolotowym a głowicą i silnik dostawał "lewe" powietrze. Pokazywały się wtedy błędy dotyczące zbyt ubogiej mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie mam problem teraz z falowaniem po wciśnięciu sprzęgła ale to jest drobnostka..glowny problem taki ze na benzynie audi chodzi idealnie ale w momencie przełączania na gaz nagle autem szarpie i po dodaniu gazu nie idzie tak płynnie... Gazownik trzepal auto już trzeci raz i twierdzi że z strony gazu jest wszystko okey. Wymienił kable wtryski świece itp.. I on widzi problem w przepływomierzu kupiłem nowy wymieniłem dalej to samo... A generalnie 1000km temu był robiony remont silnika i od tamtej pory mam taką objawe więc szukam. A tutaj jeden krocie zaslepiony i pomyślałem że może to jest winowajca... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...