Jump to content
IGNORED

co to jest?


Recommended Posts

Posted

Witam.

Proszę o podpowiedź od posiadaczy ALZ 1.6 102km cz to za element który jest zaznaczony na zdjęciu.

Ja u siebie mam go zaślepionego śrubką i podejrzewam ze przez to mogę mieć falowania i złe pomiary przepływomierza ale czekam  na odpowiedz od was z czym to jest połączone najlepiej zróbcie zdjęcie :)

7a99afe640a59ca69ecd9aa33277.jpg

  • Upvote 1
Posted

A u mnie ten dinks jest zaslepiony a z przepustnicy idzie wężyk do jakiegoś trójnika a z niego idzie do listwy wtryskowej oraz nie wiem do czego heh zamieszczam foto

DSC_1655.JPG

Posted

U mnie ten wężyk łączy rurę dolotową z zaworem recyrkulacji spalin czyli EGR. Podciśnienie służy do otwierania i zamykania zaworu ale sterowanie jest elektryczne.

Zawór jest na głowicy z tyłu silnika. Tam są dwa zawory. Jeden od SAI - ten bliżej osi samochodu i EGR - ten bliżej prawej strony samochodu.

Do przepustnicy dochodzi cienki wężyk z listwy wtryskowej od regulatora ciśnienia.

Posted

Poważnie masz egr i sai?u ojca w pasku alz ten wężyk idzie do zaworu kombinowanego od układu sai. 

Posted

Tak. Na głowicy są dwa zawory i dodatkowa armatura łącząca przepustnicę, zawór EGR i kolektor wydechowy.

Dlatego niestety w ALZ nie jest tak łatwo ściągnąć przepustnice jak np. w ANA.

U kolegi olpen tez widzę, na pierwszej fotografii fragment rury łączącej kolektor wydechowy i zawór EGR.

 

Te wężyki mają za zadanie "zasilać" podciśnieniem zawory elektropneumatyczne. Jak wężyk może iść od układu SAI? Tzn. gdzie powstaje podciśnienie?

W 1.6 ANA, zanim całkowicie wywaliłem z niego SAI, zwór na głowicy był "zasilany" podciśnieniem z króćca na przepustnicy. Sterowanie zapewniał dodatkowy elektrozawór.

Posted

Czyli jak was próbuje zrozumieć to powinienem wy..ebać trójnik i zostawić połączenie przepustnica z listwą wtryskowa a rurę dolotowa (teraz zaślepiona) połączyć poniżej jej z zaworem?

Posted

A skąd teraz "zasilany" jest podciśnieniem zawór EGR?

Posted

Czyli też jest dobrze podłączone bo to ta sama rura ssąca i króciec do którego masz to podłączone teraz też jest przed klapą przepustnicy.

Skąd wiesz, że są błędne wskazania przepływomierza? Robiłeś jakąś diagnostykę? Pokazały się jakieś kody błędów? U mnie w 1.6 ANA falowanie wolnych obrotów było spowodowane pęknięciem elastycznego łącznika pomiędzy kolektorem dolotowym a głowicą i silnik dostawał "lewe" powietrze. Pokazywały się wtedy błędy dotyczące zbyt ubogiej mieszanki.

Posted

Generalnie mam problem teraz z falowaniem po wciśnięciu sprzęgła ale to jest drobnostka..glowny problem taki ze na benzynie audi chodzi idealnie ale w momencie przełączania na gaz nagle autem szarpie i po dodaniu gazu nie idzie tak płynnie... Gazownik trzepal auto już trzeci raz i twierdzi że z strony gazu jest wszystko okey. Wymienił kable wtryski świece itp.. I on widzi problem w przepływomierzu kupiłem nowy wymieniłem dalej to samo... A generalnie 1000km temu był robiony remont silnika i od tamtej pory mam taką objawe więc szukam. A tutaj jeden krocie zaslepiony i pomyślałem że może to jest winowajca... 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...