Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymagane wartości w blokach pomiarowych 1.8 Turbo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam gdzie znajde idealne wartosci tego silnika ,potrzebuje aby samemu przeanalizowac logi podczas sprawdzania auta przed zakupem  chodzi mi o to jakie cisnienie powinno miec turbo ,przepływka jakie wartosci itp 

wartosci dla tych bloków

bloki 2 3 11  20 31 33 115 118 120

Edytowane przez eliteraptor
Opublikowano

jaki kod silnika, to może coś poszukam...

Opublikowano
Wyświetlana grupa 000 na biegu jałowym (temperatura silnika nie poniżej + 80 °C)
Pole Wyświetlana wartość zadana Odpowiada mierzonej wartości Opis
1 180...210 80...110 °C Temperatura silnika (warunek nastwienia podstawowego)
2 14...39 10...30 % Obciążenie silnika (bez odbiorników)
3 70...82 700...820 obr./min. Prędkość obrotowa silnika (bez odbiorników)
4 142...206 10...14,5 V Napięcie akumulatora
5 1...10 0,4...4,0 % Kąt przepustnicy
6 106...189 -4,3...12,2 % Obciążenie (chwilowe) na biegu jałowym
7 113...143 -3...+3 % Wartość adaptacyjna masy powietrza na biegu jałowym
8 115...141 -10...+10 % Wartość regulacyjna składu mieszanki (wartość regulacji lambda) – gdy poza tolerancją, wykonać jazdę próbną
9 78...178 -10...+10 % Addytywna wartość adaptacyjna składu mieszanki (wartość adaptacji lambda) – gdy poza tolerancją, wykonać jazdę próbną
10 103...153 -10...+10 % Multiplikatywna wartość adaptacyjna składu mieszanki (wartość adaptacji lambda) – gdy poza tolerancją, wykonać jazdę próbną

 

Grupa wskazań 001 – funkcje podstawowe

l  Silnik pracuje na biegu jałowym
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 1 ← Informacja na wyświetlaczu    
xxxx/min xx.x °C xx.x % xxxxxx      
1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Stany pracy 11111111 → Rozdział
      Regulator lambda przed katalizatorem -10,0...10,0 % ---
    Temperatura płynu chłodzącego 80,0...110,0 °C → Rozdział
  Prędkość obrotowa silnika (biegu jałowego) 700...820 obr./min. → Rozdział

 

Grupa wskazań 002 – funkcje podstawowe:
l  Silnik pracuje na biegu jałowym
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 2 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
xxxx/min xx,x % x,x ms x,x g/s      
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Masa zassanego
powietrza
2...4,5 g/s → Rozdział
      Średni czas wtrysku 2,0...4,0 ms → Rozdział
    Obciążenie silnika 15,0...25,0 % ---
  Bieg jałowy --- → Rozdział

 

Grupa wskazań 003 – funkcje podstawowe – przepływomierz powietrza
l  Silnik pracuje na biegu jałowym
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 3 ← Informacja na wyświetlaczu    
xxxx/min x.x g/s x.x % xx.x °p.GZP      
1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Kąt zapłonu 6...12.0 °p.GZP
      Kąt przepustnicy 0,2...4,0 % ---
    Masa zassanego powietrza 2,0...4,5 g/s ---
  Prędkość obrotowa silnika (biegu jałowego) --- → Rozdział

 

Grupa wskazań 004 – funkcje podstawowe:
l  Silnik pracuje na biegu jałowym
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 4 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
xxxx/min xx,xxx V xxx,x °C xxx,x °C      
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Temperatura zasysanego powietrza -48...110,0 °C → Rozdział
      Temperatura płynu chłodzącego 80,0...110,0 °C → Rozdział
    Napięcie zasilania sterownika silnika 12,000...15,000 V → Rozdział
  Bieg jałowy --- → Rozdział

 

Grupa wskazań 005 – funkcje podstawowe:
l  Silnik pracuje na biegu jałowym
l  Jazda samochodem
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 5 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
xxxx/min xxx % x km/h Tekst      
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Stan pracy (bieg jałowy, obciążenie częściowe, pełne obciążenie, wzbogacanie, hamowanie silnikiem) --- ---
      Prędkość jazdy 0...230 km/h ---
    Obciążenie silnika 10...150 % ---
  Prędkość obrotowa silnika 700...6800 obr./min. → Rozdział

 

Grupa wskazań 006 – funkcje podstawowe
l  Silnik pracuje na biegu jałowym
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 6 ← Informacja na wyświetlaczu    
xxxx/min xxx % xxx.x °C x.x %      
1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Współcz. korekty ciśnienia atmosferycznego -50...20 % → Przypis
      Temperatura zasysanego powietrza -45...110,0 °C
    Obciążenie silnika 10...25 %
  Prędkość obrotowa silnika (biegu jałowego) --- → Rozdział

 

Grupa wskazań 010 – zapłon
l  Silnik pracuje na biegu jałowym
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 10 ← Informacja na wyświetlaczu    
xxxx/min xxx % x,x % xx.x °p.GZP      
1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Kąt zapłonu 5...15 °p.GZP
      Kąt przepustnicy 0,3...4,0 %  
    Obciążenie silnika 10...25 %  
  Prędkość obrotowa silnika (biegu jałowego) --- → Rozdział

 

Grupa wskazań 014, zapłon – wykrywanie wypadania zapłonu
l  Silnik pracuje na biegu jałowym
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 14 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
xxxx/min xx,x % x Tekst      
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Wykrywanie wypadania zapłonu (aktywne, nie aktywne) Aktywne ---
      Suma brakujących zapłonów 0 → Rozdział
    Obciążenie silnika 10...25,0 % ---
  Bieg jałowy --- → Rozdział

 

Grupa wskazań 015, zapłon – wypadanie zapłonu w cylindrach 1 do 3
l  Jazda samochodem
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 15 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
x x x Tekst      
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Wykrywanie wypadania zapłonu (aktywne, nie aktywne) Aktywne ---
      Wypadanie zapłonu cyl. 3 0 → Rozdział
    Wypadanie zapłonu cyl. 2 0 → Rozdział
  Wypadanie zapłonu cyl. 1 0 → Rozdział

 

Grupa wskazań 016, zapłon – wypadanie zapłonu w cylindrze 4
l  Jazda samochodem
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 16 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
x - - Tekst      
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Wykrywanie wypadania zapłonu (aktywne, nie aktywne) Aktywne ---
        --- ---
      --- ---
  Wypadanie zapłonu cyl. 4 0 → Rozdział
   

 

Grupa wskazań 020, zapłon – regulacja przeciwstukowa
l  Jazda samochodem
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 20 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
xx,x °WK xx,x °WK xx,x °WK xx,x °WK      
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Wycofanie kąta zapłonu w cyl. 4 przez regulację przeciwstukową 0,0...12,75°WK → Rozdział
      Wycofanie kąta zapłonu w cyl. 3
przez regulację przeciwstukową
0,0...12,75°WK → Rozdział
    Wycofanie kąta zapłonu w cyl. 2
przez regulację przeciwstukową
0,0...12,75°WK → Rozdział
  Wycofanie kąta zapłonu w cyl. 1
przez regulację przeciwstukową
0,0...12,75°WK → Rozdział

 

Grupa wskazań 028, zapłon – sprawdzenie czujników spalania stukowego
l  Jazda samochodem
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 28 ← Informacja na wyświetlaczu  
xxxx/min xxx.x % xxx.x °C Tekst      
1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Sprawdzenie czujnika spalania stukowego (test WŁ., test WŁ, ukł. OK, ukł. n.OK) Ukł. OK
      Temperatura płynu chłodzącego 40...110 °C  
    Obciążenie silnika 10...150 %
  Prędkość obrotowa silnika 1800...6800 obr./min.

 

Grupa wskazań 030 – regulacja lambda
l  Silnik pracuje na biegu jałowym
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 30 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
xxx xxx --- ---      
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
          --- ---
        --- ---
    Stan regulacji lambda za katalizatorem 110 → Rozdział
  Stan regulacji lambda przed katalizatorem 111 → Rozdział

 

 

 
Wskazówka
t  Poprzez zwiększenie prędkości obrotowej silnika następuje szybsze uzyskanie wartości zadanych.
t  Pierwsza cyfra wyświetlanej liczby zmienia się okresowo z 0 na 1 i z powrotem (ogrzewanie sondy lambda wyłączone lub włączone).
t  Sonda lambda za katalizatorem jest nieaktywna bez obciążenia silnika.
Znaczenie 3-cyfrowej liczby binarnej w polach 1 i 2:
1 2 3 Znaczenie, gdy wyświetlana cyfra = 1
    1 Regulacja lambda aktywna
  1   Sonda lambda gotowa do pracy
1     Ogrzewanie sondy lambda włączone

 

Grupa wskazań 032, regulacja lambda – wartości adaptacyjne lambda
l  Silnik pracuje na biegu jałowym
l  Wywołana funkcja 04 „nastawy podstawowe“
 
Układ w nastawach podstawowych 32 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
x,x % xx,x %          
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
          --- ---
        --- ---
    Wartość adaptacyjna lambda przy obciążeniu częściowym (multiplikatywna) -10,0...10,0 % → Rozdział
  Wartość adaptacyjna lambda na biegu jałowym (addytywna) -10,0...10,0 % → Rozdział
 
Wskazówka
t  Niskie wartości znaczą, że silnik pracuje ze zbyt bogatą mieszanką i dlatego regulacja lambda zubaża.
t  Wysokie wartości znaczą, że silnik pracuje ze zbyt ubogą mieszanką i dlatego regulacja lambda wzbogaca.
t  Po odłączeniu sterownika od napięcia zasilania wartości adaptacyjne są zerowane.
t  Add = addytywna - usterka (np. fałszywe powietrze) wraz ze wzrostem prędkości obrotowej jest coraz mniej odczuwalna. W przypadku addytywnej wartości adaptacyjnej następuje korekta czasu wtrysku o stałą wartość. Wartość ta nie zależy od podstawowego czasu wtrysku.
t  Mul = multiplikatywna - usterka (np. wadliwy wtryskiwacz) wraz ze wzrostem prędkości obrotowej jest coraz bardziej odczuwalna. W przypadku mulitiplikatywnej wartości adaptacyjnej następuje procentowa korekta czasu wtrysku. Wartość ta zależy od podstawowego czasu wtrysku.
t  Rozpoczęcie adaptacji: Sterownik w nastawach podstawowych (adres 04)
t  Warunki adaptacji dla biegu jałowego: Bieg jałowy, temperatura silnika min. 75 °C, temperatura zasysanego powietrza maks. 90 °C.
t  Warunki adaptacji dla obciążenia częściowego: Temperatura silnika min. 75 °C, temperatura zasysanego powietrza max. 90 °C.

 

Grupa wskazań 033, regulacja lambda – wartości adaptacyjne lambda

l  Silnik pracuje na biegu jałowym
l  Wywołana funkcja 04 „nastawy podstawowe“
 
Układ w nastawach podstawowych 33 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
xx,x % x,xxx V          
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
          --- ---
        --- ---
    Napięcie sondy lambda przed katalizatorem 0,0...5,0 V → Rozdział
  Regulacja lambda przed katalizatorem -10,0...10,0 % ---
 
hinweis.gif  Wskazówka
t  Sygnał napięciowy jest obrabiany i wygładzany przez sterownik silnika.
t  Jeżeli nie uzyskano wartości zadanych: Wykonać jazdę próbną, aby sondę lambda uwolnić od ewentualnych osadów i powtórzyć sprawdzanie.

 

Grupa wskazań 034, regulacja lambda – diagnoza starzenia sondy lambda

l  Samochód stoi, silnik pracuje ze zwiększoną prędkością obrotową biegu jałowego → Przypis
l  Jednocześnie nacisnąć pedał hamulca i pedał przyspieszenia → Przypis
l  Wywołana funkcja 04 „nastawy podstawowe“
l  Temperatura katalizatora w polu 2 musi wynosić co najmniej 350 °C
 
Układ w nastawach podstawowych 34 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
xxxx/min xxx,x °C x,xx Tekst      
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Wynik sprawdzenia starzenia sondy lambda przed katalizatorem (test wył, test wł, B1-S1 OK, B1-S1 n.OK)

B1-S1 OK


---
      Okres sygnału sondy lambda przed katalizatorem 0,5...2,5 ---
    Temperatura katalizatora 280...500 °C ---
  Prędkość obrotowa silnika 1800...2200 obr./min. ---

 

Grupa wskazań 036, regulacja lambda - gotowość do pracy za katalizatorem
l  Samochód stoi, silnik pracuje ze zwiększoną prędkością obrotową biegu jałowego → Przypis
l  Jednocześnie nacisnąć pedał hamulca i pedał przyspieszenia → Przypis
l  Wywołana funkcja 04 „nastawy podstawowe“
 
Układ w nastawach podstawowych 36 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
x,xxx V Tekst          
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
          --- ---
        --- ---
    Sprawdzenie sondy lambda za katalizatorem (test WYŁ./test WŁ., B1-S2 OK/B1-S2 n.OK) B1-S2 OK ---
  Napięcie sondy lambda za katalizatorem 0,000...1,000 V → Rozdział

 

Grupa wskazań 037 – diagnoza regulacji lambda
l  Samochód stoi, silnik pracuje ze zwiększoną prędkością obrotową ok. 2000 1/min → Przypis
l  Jednocześnie nacisnąć pedał hamulca i pedał przyspieszenia → Przypis
l  Wywołana funkcja 04 „nastawy podstawowe“
 
Układ w nastawach podstawowych 37 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
xx,x % x,xxx V x,xxx Tekst      
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Sonda lambda (test WŁ. / test WYŁ., ukł. OK / ukł. n.OK)

Ukł. OK


---
      Wartość korekcyjna między sondami lambda przed i za katalizatorem -0,02...0,02 ---
    Napięcie sondy lambda za katalizatorem 0,000...1,000 V → Rozdział
  Obciążenie silnika 10,0...150,0 % ---

 

Grupa wskazań 041, diagnoza ogrzewania sond lambda
l  Temperatura silnika co najmniej 80°C
l  Wywołana funkcja 04 „nastawy podstawowe“
 
Układ w nastawach podstawowych 41 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
  Tekst x,x Ohm Tekst      
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Ogrzewanie sondy lambda za katalizatorem Ogrz.z.k wył
Ogrz. z.k wł
---
      Rezystancja ogrzewania sondy lambda za katalizatorem 0...2,0 kΩ ---
    Ogrzewanie sondy lambda przed katalizatorem Ogrz.p.k wył
Ogrz. p.k wł
---
      ---

 

Grupa wskazań 043 – diagnoza starzenia sondy lambda za katalizatorem
l  Samochód stoi, silnik pracuje ze zwiększoną prędkością obrotową biegu jałowego → Przypis
l  Jednocześnie nacisnąć pedał hamulca i pedał przyspieszenia → Przypis
l  Wywołana funkcja 04 „nastawy podstawowe“
 
Układ w nastawach podstawowych 43 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
xxxx/min xxx,x °C x,xxx V Tekst      
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Sprawdzenie sondy lambda (test WYŁ. / test WŁ., B1-S2 OK / B1-S2 n.OK)
B1 S2 OK

---
      Napięcie sondy lambda za katalizatorem 0,000...1,000 V ---
    Temperatura katalizatora 280...600 °C ---
  Prędkość obrotowa silnika 1800...2200 obr./min. ---

 

Grupa wskazań 046, regulacja lambda – diagnoza katalizatora
l  Samochód stoi, silnik pracuje ze zwiększoną prędkością obrotową biegu jałowego → Przypis
l  Jednocześnie nacisnąć pedał hamulca i pedał przyspieszenia → Przypis
l  Wywołana funkcja 04 „nastawy podstawowe“
 
Układ w nastawach podstawowych 46 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
xxxx/min xxx,x °C x,xx Tekst      
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Wynik sprawdzenia przemiany katalitycznej (test WYŁ. / test WŁ., kat. B1 OK / kat. B1 n.OK)

kat. B1 OK


---
      Przemiana katalityczna 0...0,5 ---
    Temperatura katalizatora 280...600 °C ---
  Prędkość obrotowa silnika 1800...2200 obr./min. ---

 

Grupa wskazań 050, regulacja prędkości obrotowej – stany pracy
l  Silnik pracuje na biegu jałowym
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 50 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
xxxx/min xxxx/min Tekst Tekst      
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Stan pracy sprężarki klimatyzacji (WŁ./WYŁ.) Spręż. WŁ.
Spręż. WYŁ.
---
      Stan pracy klimatyzacji A/C-High
A/C-Low
---
    Prędkość obrotowa silnika – wartość zadana 760 obr./min. ---
  Prędkość obrotowa silnika – wartość rzeczywista --- → Rozdz. 01-5
 
 Wskazówka
  Wyłączanie sprężarki klimatyzacji: Jeśli w czasie przyspieszania niezbędna jest pełna moc silnika, sterownik silnika wyłącza sprężarkę klimatyzacji na ok. 6 sekund, gdy samochód stoi lub przy małej prędkości jazdy (na 1 biegu). Gdy pedał gazu zostanie naciśnięty tylko bardzo krótko, czas wyłączenia skraca się do ok. 3 sekund.
 

Krótko przed włączeniem sprężarki klimatyzacji na końcówce sterownika silnika pojawia się napięcie. Sygnał ten powoduje, że sterownik silnika na stałym poziomie utrzymuje prędkość obrotową biegu jałowego mimo zwiększonego obciążenia sprężarką klimatyzacji.

Grupa wskazań 053 – zwiększenie prędkości obrotowej, gdy zwiększone obciążenie alternatora
l  Silnik pracuje na biegu jałowym
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 53 ← Informacja na wyświetlaczu    
xxxx/min xxxx/min xx V xxx %      
1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Obciążenie alternatora 0...100 %
      Napięcie pokładowe 12...15 V ---
    Prędkość obrotowa silnika – wartość zadana 700...1400 obr./min.
  Prędkość obrotowa silnika – wartość rzeczywista 700...1400 obr./min. ---

 

Grupa wskazań 056, regulacja prędkości obrotowej – stabilizacja biegu jałowego
l  Silnik pracuje na biegu jałowym
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 56 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
xxxx/min xxxx/min x,xx % xxxxx      
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Stany pracy 00000 ---
      Regulator biegu jałowego -4,3...12,2 % ---
    Prędkość obrotowa biegu jałowego – wartość zadana 760 obr./min. ---
  Bieg jałowy --- → Rozdz. 01-5
Znaczenie 5-cyfrowej liczby binarnej w polu 4
Znaczenie, gdy wyświetlana cyfra = 1
1 2 3 4 5 Znaczenie
        0 Sprężarka klimatyzacji 1 = włączona, 0 = wyłączona
      0   Ręczna skrzynia biegów: Zawsze „0“
    0     Gotowość klimatyzacji: 1 = włączona, 0 = wyłączona
  0       Zawsze „0“
0         Położenie kierownicy: 0 = prosto, lekko skręcona; 1 = skręcona do oporu, podczas nawracania

 

Grupa wskazań 060, regulacja prędkości obrotowej – dopasowanie zespołu sterującego przepustnicy
l  Zapłon włączony, silnik nie pracuje
l  Wywołana funkcja 04 „nastawy podstawowe“
 
Układ w nastawach podstawowych 60 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
xx % xx % x Tekst      
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Sstan dopasowania (ADP trwa, ADP OK lub ADP. ERROR) ADP OK ---
      Licznik kroków adaptacji 0...8 ---
    Kąt przepustnicy (potencjometr 2 -G188 -) 97...3 % ---
  Kąt przepustnicy (potencjometr 1 -G187-) 3...93 % ---
 
  Wskazówka
t  Dopasowanie zespołu sterującego przepustnicy do sterownika silnika następuje po wybraniu grupy wskazań 060 w funkcji 04 „nastawy podstawowe“. Dopasowanie to należy wykonać zawsze wtedy, gdy zostanie zamontowany inny zespół sterujący przepustnicy (lub cały silnik) wzgl. inny sterownik silnika.
t  W czasie trwania adaptacji licznik w polu 3 liczy do 8.

 

Grupa wskazań 062 – układ E-Gas
l  Zapłon włączony, silnik nie pracuje
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 62 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
xx % xx % xx % xx %      
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Czujnik 2 położenia pedału przyspieszenia - G185- 0...100 % ---
      Czujnik 1 położenia pedału przyspieszenia -G79- 12...97 % ---
    Kąt przepustnicy (potencjometr 2 -G188 -) 97...3 % ---
  Kąt przepustnicy (potencjometr 1 -G187-) 3...93 % ---
 
  Wskazówka
t  Sterownik silnika oblicza w procentach (względem 5 V) wartości napięcia czujnika położenia pedału gazu. Napięcie 5 V odpowiada 100 %.
t  Gdy pedał przyspieszenia zostanie naciśnięty do końca, zmienia się zakres wartości zadanych.
t  Wartość wyświetlana w polu 3 zawsze musi być dwa razy większa niż wartość wyświetlana w polu 4.
   

 

Grupa wskazań 066 – układ regulacji prędkości jazdy

l  Silnik pracuje na biegu jałowym
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 66 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
xxx km/h xxxxxxxx xxx km/h xxxxxxxx      
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Położenie włącznika tempomatu 0000xxxx → Rozdział
      Zadana prędkość jazdy (wartość ostatnio zapamiętana przez GRA) 0 km/h ---
    Położenie włącznika pedału hamulca, pedału sprzęgła i GRA 0000xxxx → Rozdział
  Prędkość jazdy 0 km/h ---
Znaczenie 8-cyfrowej liczby binarnej – grupa wskazań 066, pole wskazań 2
Znaczenie 8-cyfrowej liczby binarnej
1 2 3 4 5 6 7 8 Funkcja diagnostyczna
              1
l  Naciśnięty pedał hamulca (włącznik świateł hamowania)
            1  
l  Naciśnięty pedał hamulca (włącznik świateł hamowania)
          1    
l  Naciśnięty pedał sprzęgła
        1      
l  Tempomat uaktywniony
      x         bez znaczenia
    x           bez znaczenia
  x             bez znaczenia
x              

bez znaczenia

 

Znaczenie 8-cyfrowej liczby binarnej
1 2 3 4 5 6 7 8 Funkcja diagnostyczna
        0 0 1 1
l  Włącznik B na -ON-
        1 0 1 1
l  Włącznik B na -RES-
        0 1 1 1
l  Włącznik A naciśnięty
        0 0 0 1
l  Włącznik B -OFF- przed włączeniem
        0 0 0 0
l  Włącznik B na -OFF- włączony
0 0 0 0         bez znaczenia

 

Grupa wskazań 070, poprawa składu spalin – diagnoza układu odpowietrzenia zbiornika paliwa
l  Silnik pracuje na biegu jałowym
l  Temperatura silnika co najmniej 80°C
l  Wywołana funkcja 04 „nastawy podstawowe“
 
Układ w nastawach podstawowych 70 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
xx % xx.x % - Tekst      
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Wynik diagnozy (test WŁ. / test WYŁ. lub TEV OK / TEV n.OK lub przerwa)

TEV OK


---
        --- ---
    Odchyłka regulatora lambda w czasie diagnozy zaworu TEV -7,0...7,0 % ---
  Współczynnik wypełnienia sygnału elektrozaworu zasobnika z węglem aktywnym 0...100 % ---
 
  Wskazówka
TEV oznacza zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa (elektrozawór zasobnika z węglem aktywnym). Po każdym uruchomieniu silnika diagnozę można uaktywnić tylko raz.

 

Grupa wskazań 077 – diagnoza układu napowietrzania spalin
l  Silnik pracuje na biegu jałowym
l  Wywołana funkcja 04 „nastawy podstawowe“
 
Układ w nastawach podstawowych 77 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
xxxx/min x,x g/s xx,x % Tekst      
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Wynik badania: Test WŁ / test WYŁ. / ukł. OK / ukł. n.OK, przerwanie)
Ukł. OK

---
      Stosunek mas powietrza, układ napowietrzania spalin -100...100 % ---
    Masa powietrza 1...10 g/s ---
  Prędkość obrotowa silnika (biegu jałowego) --- → Rozdz. 01-5

 

Grupa wskazań 086 – kod gotowości
l  Zapłon włączony, silnik nie pracuje
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 86 ⇐ Informacja na wyświetlaczu    
00000000 xxxxxxxx xxxxxxxx -      
1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza
          --- ---
      Stan diagnozy xxxxxxxx ---
    Stan diagnozy xxxxxxxx ---
  Kod gotowości (zakończone diagnozy) 00000000

→ Rozdział

Znaczenie 8-cyfrowej liczby binarnej – grupa wskazań 086, pole wskazań 1
Kod gotowości został wytworzony tylko wtedy, gdy na wszystkich miejscach jest 0.
1 2 3 4 5 6 7 8 Funkcja diagnostyczna
              0 Katalizator
            0   Zawsze „0“
          0     Układ odpowietrzenia zbiornika paliwa
        0       Układ napowietrzania spalin
      0         Zawsze „0“
    0           Sondy lambda
  0             Ogrzewanie sond lambda
0               Zawsze „0“

 

Grupa wskazań 113 – regulacja ciśnienia doładowania
l  Jazda samochodem
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 113 ← Informacja na wyświetlaczu    
xxxx/min xxx % xxx % xxxx mbar      
1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Ciśnienia atmosferyczne 500...1200 mbar
      Kąt przepustnicy (potencjometr 1 -G187) 0...100 %
    Obciążenie silnika 10...150 %
  Prędkość obrotowa silnika 700...6800 obr./min.
Analiza grupy wskazań 113, pole wskazań 4
   
Wysokość na poziomem morza Ciśnienie atmosferyczne
0 m 998 mbar
500 m 954 mbar
1000 m 902 mbar
1500 m 853 mbar
2000 m 805 mbar
2500 m 756 mbar
3000 m 704 mbar
3500 m 655 mbar
4000 m 607 mbar
 
  Wskazówka
Wartość ciśnienia może być inna ze względu na warunki pogodowe.

 

Grupa wskazań 114 – regulacja ciśnienia doładowania
l  Jazda samochodem
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 114 ← Informacja na wyświetlaczu    
xxx % xxx % xxx % xxx %      
1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Współcz. wypełnienia sygnału elektrozaworu ograniczenia ciśnienia doładowania 0...100 %
      Obciążenie silnika 10...150 %
    Maksymalne napełnienie podczas pracy turbosprężarki 10...150 %
  Maks. napełnienie 10...150 %

 

Grupa wskazań 115 – regulacja ciśnienia doładowania
l  Jazda samochodem
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 115 ← Informacja na wyświetlaczu    
xxxx/min xxx % xxx mbar xxx mbar      
1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Ciśnienie doładowania – wartość chwilowa Ciśnienie atmosferyczne...2200 mbar
      Ciśnienie doładowania – wartość zadana Ciśnienie atmosferyczne...2200 mbar
    Obciążenie silnika 10...150 %
  Prędkość obrotowa silnika 700...6800 obr./min.

 

Grupa wskazań 117 – regulacja ciśnienia doładowania
l  Jazda samochodem
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 117 ← Informacja na wyświetlaczu    
xxxx/min xxx % xxx % xxx mbar      
1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Ciśnienie doładowania – wartość zadana Ciśnienie atmosferyczne...2200 mbar
      Kąt przepustnicy 0...100 %
    Czujnik położenia pedału przyspieszenia 0...100 %
  Prędkość obrotowa silnika 700...6800 obr./min.

 

Grupa wskazań 118 – regulacja ciśnienia doładowania
l  Jazda samochodem
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 118 ← Informacja na wyświetlaczu    
xxxx/min xxx °C xxx % xxx mbar      
1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Ciśnienie doładowania – wartość chwilowa Ciśnienie atmosferyczne...2200 mbar
      Współcz. wypełnienia sygnału elektrozaworu regulacji ciśnienia doładowania 0...95 %
    Temperatura zasysanego powietrza maks. 110 °C
  Prędkość obrotowa silnika 700...6800 obr./min.

 

Grupa wskazań 120 – regulacja poślizgu kół napędowych -ASR-
l  Jazda samochodem
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 120 ← Informacja na wyświetlaczu    
xxxx/min xxx Nm xxx Nm Tekst      
1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Stan Stan (ASR aktywny/ASR nieakt.)
      Rzeczywiste obciążenie silnika 0...260 Nm
    Zadane obciążenie silnika 0...440 Nm
  Prędkość obrotowa silnika 700...6800 obr./min.

 

Grupa wskazań 122 – skrzynia biegów
l  Jazda samochodem
 
Odczyt bloku wartości pomiarowych 122 ← Informacja na wyświetlaczu    
xxxx/min xxx Nm xxx Nm Tekst      
1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza
        Stan (ingerencja/bez ingerencji) Tekst
      Rzeczywiste obciążenie silnika 0...260 Nm
    Zadane obciążenie skrzyni biegów 0...440 Nm
  Prędkość obrotowa silnika 700...6800 obr./min.
   
 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...