Bobi1104 Opublikowano 4 Lutego 2018 Opublikowano 4 Lutego 2018 (edytowane) Witam Mój problem wygląda następująco ,zimno doskwiera ale auto odpaliło w miarę szybko choć całą noc spędziło pod chmurką , audi się rozgrzało zgasiłem pod sklepem i nie chciał odpalić , Aku naładowane kręcił dość długo i nie odpalił dopiero po bezpośrednim wtrysku plaka do filtra powietrza odpalił i już chodził normalnie . Problemy z pompką paliwa czy coś innego ? Proszę o pomoc odświeżam temat i dorzucam błędy z vcds'a Address 01: Engine Labels: 028-906-021-AHU.LBL Controller: 028 906 021 GN Component: 1,9l R4 EDC G00SG 1422 Coding: 00002 Shop #: WSC 06325 VCID: 61B52687F851 2 Faults Found:im 65535 - Internal Control Module Memory Error 37-10 - Faulty - Intermittent 00522 - Shareware Version. To Decode all DTCs 30-00 - Please Register/Activate Readiness: N/A mam nadzieje ze mi pomożecie bo czasami nie chce odpalić wgl a czasami kręcę nim po 6-7 razy zanim cokolwiek zacznie łapać Edytowane 5 Lutego 2018 przez Bobi1104
b-rad Opublikowano 4 Lutego 2018 Opublikowano 4 Lutego 2018 Wstępnej pompki paliwa AFN nie posiada lecz jedynie pompę wtryskową. Przyczyn może być wiele, musiałbyś opisać jak wyglądało odpalanie na plaka. Czy ujął od razu czy też musiał na nim chwile pochodzić i dopiero zaczął na swoim paliwie pracować ? Ogólnie przerobilem wiele problemów z TDI i może to być: 1. Zapowietrzający się układ paliwowy 2. Blokuje się zaworek gaszący w pompie wtryskowe 3. Nie łączy któraś z kostek od pompy wtryskowej 4. Zamarzło Ci paliwo ( teoretycznie plak tutaj by nic nie pomógł) Jaka była temperatura ? Ile miałeś paliwa? Odpala już teraz na strzała ?
Bobi1104 Opublikowano 4 Lutego 2018 Autor Opublikowano 4 Lutego 2018 1 godzinę temu, b-rad napisał: Wstępnej pompki paliwa AFN nie posiada lecz jedynie pompę wtryskową. Przyczyn może być wiele, musiałbyś opisać jak wyglądało odpalanie na plaka. Czy ujął od razu czy też musiał na nim chwile pochodzić i dopiero zaczął na swoim paliwie pracować ? Ogólnie przerobilem wiele problemów z TDI i może to być: 1. Zapowietrzający się układ paliwowy 2. Blokuje się zaworek gaszący w pompie wtryskowe 3. Nie łączy któraś z kostek od pompy wtryskowej 4. Zamarzło Ci paliwo ( teoretycznie plak tutaj by nic nie pomógł) Jaka była temperatura ? Ile miałeś paliwa? Odpala już teraz na strzała ? Paliwa miałem ok 1/4 baku raczej nie zamarzło ponieważ niedawno dolewalem uszlachetniacz do -40° i również do czyszczenia wtrysków , pompa niedawno była odpowietrzania ponieważ była w regeneracji a odpalanie na plaka najpierw zaskoczył na sekundę i zgasł a potem troszkę ciężej ale po 3-4 obrotach zaskoczył i chodził już normalnie , mechanik mówił mi że wyskakuje jakiś błąd na zaworze regulującym ciśnienie w turbinie który jest w komputerze ale jest wymienny
Hezen Opublikowano 4 Lutego 2018 Opublikowano 4 Lutego 2018 Zawór regulujący geometrią turbiny (N75) jak i map sensor w sterowniku silnika mierzący ciśnienie w dolocie nie ma nic do odpalania.W przypadku uszkodzenia zaworka n75 jak i map sensora, silnik musi odpalić a sterownik silnika przechodzi w tryb awaryjny i takim autem da się i można jechać do domu jeśli jesteśmy w trasie lub do mechanika.Co najwyżej to brak zasilania lub zacinajacy się elektrozawór zwrotny paliwa w pompie.Wysłane z OP3T
Bobi1104 Opublikowano 4 Lutego 2018 Autor Opublikowano 4 Lutego 2018 Map sensor , n75 jest ok ostatnio regenerowane a możliwe że od razu jak odpalę na zimnym i dodam gazu na biegu jałowym to zaczyna się mulic i nie chce iść więcej od 2-3 tys powyżej jest okej
Bobi1104 Opublikowano 5 Lutego 2018 Autor Opublikowano 5 Lutego 2018 W dniu 4.02.2018 o 14:24, Bobi1104 napisał: odświeżam temat i dorzucam błędy z vcds'a Address 01: Engine Labels: 028-906-021-AHU.LBL Controller: 028 906 021 GN Component: 1,9l R4 EDC G00SG 1422 Coding: 00002 Shop #: WSC 06325 VCID: 61B52687F851 2 Faults Found:im 65535 - Internal Control Module Memory Error 37-10 - Faulty - Intermittent 00522 - Shareware Version. To Decode all DTCs 30-00 - Please Register/Activate Readiness: N/A mam nadzieje ze mi pomożecie bo czasami nie chce odpalić wgl a czasami kręcę nim po 6-7 razy zanim cokolwiek zacznie łapać
Hezen Opublikowano 7 Lutego 2018 Opublikowano 7 Lutego 2018 65535 i 00522 są powiązane ze sobą.Są dwa najczęstsze powody tych błędów:- olej na płycie PCB sterownika silnika, z pękniętego wężyka do którego jest podłączony map sensor.- ECU silnika dostało elektrostatycznego strzała przy naprawie i teraz masz "kwiatki" przy odpalaniu.Można jeszcze wyciągnąć ECU, zachowując ostrożność (gumowe rękawiczki lub opaska antystatyczna) i dokładnie wymyć alkoholem izopropylowym - jakaś tan szansa jest że pomożeOblukaj gniazdo, wtyczkę ECU jak i wszystkie kostki przy grodzi pod obudową sterownika. Wysłane z OP3T
Bobi1104 Opublikowano 9 Lutego 2018 Autor Opublikowano 9 Lutego 2018 (edytowane) a czy to ciężkie odpalanie możne się wiązać z złym kątem wtrysku lub dawką paliwa ponieważ dawkę paliwa mam ustawioną na ponad 4mg/suw niestety nie mam wersji vcds żeby sprawdzić kąt wtrysku ale może być to z tym związane czy raczej to przez te błędy ? dodam ze niedawno miałem pompę paliwa w regeneracji i mechanik ustawił ją tak jak była ponieważ nie miał możliwości sprawdzenia tego na komputerze . a jak nie chce odpalic to dawka przy starcie idzie od 25 do 50 mg / suw czy to normalne ? Edytowane 9 Lutego 2018 przez Bobi1104
Bobi1104 Opublikowano 9 Lutego 2018 Autor Opublikowano 9 Lutego 2018 jak kreci gdy nie może odpalić to tak jakby wgl nie dostawał paliwa
Hezen Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 Jak długo kręci jakby na sucho po nocnym postoju to sprawdź czy cofa ci się paliwo.Przy regeneracji pompy musiał odkręcić nastawnik, mimo że miał znaki i wg. nich ustawił jak była poprzednio to dawka i tak jest pewnie do poprawy (ruszenie nastawnikiem o 0 1mm znacząco zmienia dawkę). Jeszcze dochodzi czy czujnik paleca przesuwu jest we właściwym miejscu (choć z grubsza ustawiony ) Napięcie palca odczytuje się vagiem a po założeniu pompy ustawia się takie samo jak było.Bez vaga to takie ustawianie po omacku, choć słyszałem że starzy fachowcy ustawiali takie rzeczy na słuch - poziom hard [emoji16]Rozgrzej auto i sprawdź kąt wtrysku, dawkę i napięcie na nastawniku.Do tego sprawdź na zimnym silniku temperatury płynu chłodniczego (G2 i G62), powietrza i paliwa (mają mieć zbliżoną temperaturę do temp. zewnętrznej) a tolerancja temperatury między samymi czujnikami to 5 stopniTutaj masz opis w związku z G2 i G62: http://www12.zippyshare.com/v/ryfD9vmg/file.htmlNa odpalanie ma wpływ kilka rzeczy od akumulatora i rozrusznika zaczynając aż po te czujniki które wymieniłem wyżej.Wysłane z OP3T
Bobi1104 Opublikowano 11 Lutego 2018 Autor Opublikowano 11 Lutego 2018 Sprawdzę jutro temperatury ale kata wtrysku nie mogę ponieważ mam wersję beta vcds i jak włączam nastaw 000 to wyskakuje okienko że potrzebuje zarejestrować program chyba że ktoś ma jakąś odblokowana wersje to prosiłbym o link do takiego czegoś jeśli to możliwe
Bobi1104 Opublikowano 14 Lutego 2018 Autor Opublikowano 14 Lutego 2018 (edytowane) W dniu 11.02.2018 o 02:59, Hezen napisał: Jak długo kręci jakby na sucho po nocnym postoju to sprawdź czy cofa ci się paliwo. Przy regeneracji pompy musiał odkręcić nastawnik, mimo że miał znaki i wg. nich ustawił jak była poprzednio to dawka i tak jest pewnie do poprawy (ruszenie nastawnikiem o 0 1mm znacząco zmienia dawkę). Jeszcze dochodzi czy czujnik paleca przesuwu jest we właściwym miejscu (choć z grubsza ustawiony ) Napięcie palca odczytuje się vagiem a po założeniu pompy ustawia się takie samo jak było. Bez vaga to takie ustawianie po omacku, choć słyszałem że starzy fachowcy ustawiali takie rzeczy na słuch - poziom hard Rozgrzej auto i sprawdź kąt wtrysku, dawkę i napięcie na nastawniku. Do tego sprawdź na zimnym silniku temperatury płynu chłodniczego (G2 i G62), powietrza i paliwa (mają mieć zbliżoną temperaturę do temp. zewnętrznej) a tolerancja temperatury między samymi czujnikami to 5 stopni Tutaj masz opis w związku z G2 i G62:http://www12.zippyshare.com/v/ryfD9vmg/file.html Na odpalanie ma wpływ kilka rzeczy od akumulatora i rozrusznika zaczynając aż po te czujniki które wymieniłem wyżej. Wysłane z OP3T wrzucam zdjęcia z bloków pomiarowych silnika oraz licznika mam nadzieje ze zrobilem wszystko co istotne i mi pomożecie Edytowane 14 Lutego 2018 przez Bobi1104
megafaka Opublikowano 14 Lutego 2018 Opublikowano 14 Lutego 2018 ..zacząłbym od podstaw - czyli sprawdzenia szczelności układu zasilającego. Dizelek ma to do siebie że wystarczy małe zapowietrzanie układu - i wówczas nawet na rozgrzanym silniku będzie ciężko palił.
Bobi1104 Opublikowano 15 Lutego 2018 Autor Opublikowano 15 Lutego 2018 5 godzin temu, megafaka napisał: ..zacząłbym od podstaw - czyli sprawdzenia szczelności układu zasilającego. Dizelek ma to do siebie że wystarczy małe zapowietrzanie układu - i wówczas nawet na rozgrzanym silniku będzie ciężko palił. U mnie obojętne czy jest zimny czy ciepły czasami pali za każdym od strzała czasami kręcę po 12 obrotów i zaczyna łapać cokolwiek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się