Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przegub


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Siema! Czy jest tu ktoś, kto wyjmował już  przegub wewnętrzny, bo ja mam wyciek ze skrzyni quattro (pewnie uszczelka nie trzyma) dlatego chcę wymienić, ale jest problem że nie wiem jak do tego mam sie zabrać,  w sensie czy zdejmować koło, czy mogę jakoś bez tego zdemontować przegub wewnętrzny i dostać się do uszczelki. Z góry dzięki za pomoc!!! 

Edytowane przez Cysiowski96
Opublikowano

Tył czy przód?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 13.02.2018 o 17:41, Cysiowski96 napisał:

bo ja mam wyciek ze skrzyni quattro

chyba chodzi o przód

trzeba odkręcić przegub wewnetrzny od skrzyni, po tym wyciągasz flansze ze skrzyni (tylko są dwa rodzaje wciskane na pierścień rozpręzny tak jak w przegubach zewnetrznych i do tego najlepiej potrzebny jest sciągacz np taki :

image.png

ale bez tego ściągacza też da radę wyciągnąć :)

image.png

oraz drugi rodzaj z śrubą w środku na imbus chyba 6mm którą wystarczy odkręcić i flansza wychodzi ze skrzyni)

image.png

 

po tym wyciągasz uszczelniacz, nabijasz nowy i skręcasz całość do kupy :)

 

 

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

Witam

Dołącze się do tematu. Poci mi się skrzynia na uszczelniaczu półosi od strony pasażera. Próbowałem już z zaprzyjaźnionym mechanikiem wymienić ten uszczelniacz, ale utknęliśmy na wyjęciu flanszy. Nie można jej wyjąc. Podpieraliśmy takimi "łyżkami" z dóch stron, ale ani drgnęła. Nie chcieliśmy aż tak na siłę napierać, aby przypadkiem nie pękła obudowa aluminiowa skrzyni. Czy jest jakiś sposób na wyjęcie jej? Jestem na etapie konstruowania takiego przyrządu jak wyżej na obrazku T10037, ale czy nim na samochodzie da radę ściągnąć tą flansze? Poradzi ktoś jak wyjąć tą flansze bez niszczenia czegokolwiek w skrzyni?

Opublikowano (edytowane)

Możesz spróbować skonstruować ściągacz bezwładnościowy. Tzn, bierzesz dobierasz płaskownik odpowiednio gruby, wiercisz dwa otwory o rozstawie  odpowiadającym dwóm otworom na przeciw siebie w flanszy skrzyni, na środku wiercisz otwór np fi 14-16 kontrujesz na nim szpile (pręt gwintowany) ok 30-40cm długa  nakładasz na nią dorobiony wałek który po niej się będzie przesuwać, on będzie jako masa bezwładnościowa i na końcu szpili kontra z nakrętek żeby było uderzenie ewentualnie montujesz na płaskownik krótsza szpilę i na jej końcu coś w co będziesz mógł uderzyć młotkiem 3kg?

Musi być szarpnięcie żeby ten pierścień puścił.

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Po niedzieli spróbuje tym przyrządem T10037, jak nie da rady to spróbuje jak piszesz. Ten pierścień nie rozlatuje się przy demontażu? Czy trzeba nowy od razu?

Opublikowano
2 minuty temu, Katana_6 napisał:

Dzięki za odpowiedź. Po niedzieli spróbuje tym przyrządem T10037, jak nie da rady to spróbuje jak piszesz. Ten pierścień nie rozlatuje się przy demontażu? Czy trzeba nowy od razu?

Czy się nie rozleci to ci nie powiem bo to loteria tak jak na przegubach raz pęka przez uszkodzenia od wieloklin  półosi a raz nadaje się na ponowny montaż.

Opublikowano

A czy to ten sam pierścień jak na przegubie zewnętrznym na półosi? Chodzi mi o rozmiar.

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Katana_6 napisał:

A czy to ten sam pierścień jak na przegubie zewnętrznym na półosi? Chodzi mi o rozmiar.

Nie, ten jest inny. 

Masz tu numer jego

20190307_160243.jpg

 

Tutaj https://www.drive2.ru/l/4040668/ masz jeszcze inny sposób wyrwania tej flanszy ale bardziej hardkorowy ?

Edytowane przez MemberA4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...