Jump to content
2 2
A4CCH

Obrobiona śruba

Recommended Posts

Witam, wczoraj zabrałem się za zmianę oliwy w skrzyni (manual). I niespodzianka śruby to torx'y te gwiazdki. Śruba od wlewu oleju jest cała obrobiona... Śruby nowe wezmę z ASO obie niby 24x1,5 i na 6-kąt już. Tylko jak wykręcić starą, macie jakieś dobre sposoby ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

zobacz może imbusa 8mm da się nabić albo większego torxa

a jak nie to młotek i przecinak bo dojście jest raczej dobre i w kołnierz śruby bij, tylko uderz tak zdecydowanie uważając na skrzynie biegów:decayed:


AWX  :quattro:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imbus poległ, większego torx'a nie mam :( Ten kosztował wnet 40 cebulionów... Też myślałem o młocie, ale może są jeszcze jakieś sposoby ? Żabami nie podejdę... Nie trafię przecinakiem to będę miał drugi spustowy :D  Szkoda że to amelinion bo coś by się dospawało.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, iwadrian napisał:

Miałem kiedyś podobny problem. wywierciłem w korku otwór i użyłem grubego wykrętaka do zerwanych śrub.

Do skrzyni nie naleci sporo opiłków ? :x

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaką śube masz ?

taką

image.png

czy inną?

bo według etki powinna byc taka

image.png


AWX  :quattro:

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jest spline :) czyli masz taki korek

image.png


AWX  :quattro:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaa to przepraszam, i już bogatszy o wiedzę :) Tak dokładnie to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiercenie raczej odpada bo w środku jest ten bolec. Próbuj przecinakiem tylko takim dłuższym. Najpierw zrób porządną zadre żeby się przecinak nie zemsknął z tej śruby albo zeby się jej kawałek nie wykruszył jak uderzysz.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 


AWX  :quattro:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może brzeszczotem natnę a wtedy jazda z przecinakiem. Puki co czekam na nowe korki 6-kąt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, A4CCH napisał:

 Tak dokładnie to.

Cytuj

image.png

Jeśli masz taką śrubę na wlewie to ktoś pomylił bo ta śruba ma być na spuście . A na wlewie na imbus jak poniżej 

Cytuj

image.png

Oby nie była doj....a na maksa , a spustowa da się odkręcić?bo zawsze  mozna wlać nowy olej przez spust pod ciśnieniem gdyby była taka potrzeba ....

Edited by OLIVER

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, A4CCH napisał:

Do skrzyni nie naleci sporo opiłków ? :x

Wiertło wyrzuca opiłki na zewnątrz, mozna wydmuchiwać powietrzem co chwilę.pod koniec może coś tam wpaść ale skrzyni ci nie zabije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam dwie takie same. Nie próbowałem bo jakby olej mi uciekł to jestem bez auta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam już nowe korki z ASO, są na 6-kąt. One są bez magnesu ? Kiedyś coś chyba czytałem że mają a w tych co mam brak ...

Odpowiedź z ASO: Korki nie posiadają magnesu i nigdy nie posiadały w tej wersji. Zależnie od rodzaju skrzyni zdarza się, że mają lub nie.

Edited by A4CCH

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc tak, śruba już wgl nie ma kołnierza, te aluminiowe korki są chyba z masła ... Było wiele kombinacji, nawet płaskownik w 2 rowkach i zebrało ranty z dwóch stron... No ale się nie poddamy :) Myślę aby odkręcić flanszę od skrzyni i w niej jest ten cudowny korek. Czy uda mi się to poprzez, rozczepienie przegubu zewnętrznego, potem odkręcę śruby od tej flanszy ( wszystkie w koło) jest tam chyba kilka torxów, rozpinam wtyczkę od elektryki i wysuwam to tylko ? Muszę na coś uważać, coś się może rozsypać ? Jak to wyjmę jakie uszczelki pokupować, ruszę uszczelkę tylko od flanszy ? Czy w środku może jest jakiś o-ring ? Wujek to kiedyś ruszał w Audi 80 (tą flanszę), będzie to ta sama bajka ?

https://www.fotosik.pl/zdjecie/eb83ee941e405308

Zaznaczyłem na żółto śruby flanszy o których mowa, no i oczywiście odpiąć tą wtyczkę którą zaznaczyłem na żółto. Zdjęcie zapożyczone z forum, na czerwone punkty nie patrzcie, chce to wyjać w całości z przegubem zewnętrznym, bez rozkręcania wewnętrznego.

Do tego wymienię uszczelkę wybieraka. Rozczepiam ramię od wybieraka, skrzynia na poduszkach w dół. Wydłubać go śrubokrętem, nabić nowy i tyle ?

Edited by A4CCH

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli uda Ci się wyciagnąc flansze półosi z tego dekla to jedynie duży oring bys musiał wymienić :)

Podaj kod skrzyni to się w ETKA sprawdzi czy akurat taki oring twoja skrzynia ma bo te dekle są też na pasty uszczelniajace skręcane:)

 

Edited by MemberA4

AWX  :quattro:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jest w ogóle sens taką operaje robić? . Przecież olej w skrzyni nie wymieniasz co roku ;). ja bym spuścił olej i nowy wlał przez otwór spustowy ( troszkę więcej )bo podczas zakręcenia korka kilka ml. wycieknie ale da się tak wymienić i nie ma według mnie zbędnej roboty  ....Ale decyzje należy do Ciebie ....:decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod: DWH. Ciężki zabieg ? Bo tak to sobie wykombinowałem. I nie wiem czy to realne czy trzeba więcej rzeczy demontować.

I jak mam go tam wtłoczyć bo grawitacja mi w tym nie pomoże. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, A4CCH napisał:

 

 jak mam go tam wtłoczyć bo grawitacja mi w tym nie pomoże. 

Niektóre warsztaty mają takie pompki do oleju... Albo z pomocą drugiej osoby mega strzykawka -wężyk w miarę gruby na strzykawkę dławisz wężyk w otworze spustowym ( różne sposoby są ). jedna osoba trzyma wężyk by nie wypadł z otworu i zaciska go podczas napełniania strzykawy a druga napełnia i wstrzykuje nowy olej , na końcu wyciągamy wężyk i błyskawicznie zakręcamy korek i po sprawia .... Ja bym tak zrobił i nie przejmował bym się obrobionym korkiem wlewu a tego dekla bym nie ruszał ....:) Może to wygląda śmiesznie ale realne do wykonania ,a roboty o wiele mniej niż przy Twoim planie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, A4CCH napisał:

Kod: DWH. Ciężki zabieg ? Bo tak to sobie wykombinowałem. I nie wiem czy to realne czy trzeba więcej rzeczy demontować.

odkręc wewnetrzny przegub od flanszy

nastepnie wyszarpnij flansze ze skrzyni (flansza na końcu ma zabezpieczenie )

w serwisie używają takiego ściągacza

image.png

ale może uda się za pomoca dwóch breszek wycisnąć

image.png

jak wyciągniesz tą flansze odkręcasz cały dekiel czyli 10 srubek torx i masz wszystko w reku

po tem zakładasz dekiel na pastę uszczelniajacą i składasz resztę

 

image.png

Edited by MemberA4

AWX  :quattro:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie wyciągnę tego w całości ? Bez odkręcania przegubu wewnętrznego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej to jest najprostsze rozwiązanie zeby 6 srub odkrecic od przegubu bo jak widzisz każda flansza półosi jest zapięta w dyfrze czy to lewa czy prawa

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 


AWX  :quattro:

Share this post


Link to post
Share on other sites

to wedle Twojego sposobu co bym musiał kupić ? Wolę wiesz wszystkie zabezpieczenia, uszczelki, o-ringi powymieniać. Nie chce złożyć i żebym znów rozbierał bo będzie ciekło. Poza tym jak będzie na wierzchu lepiej wymienić :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli bez problemu wyjdzie Ci flansza ze skrzyni i nie uszkodzisz simmeringu który ją uszczelnia(jest w tym deklu) to jedynie musisz kupic pastę uszczelniającą aby z powrotem uszczelnic i przykrecic dekiel od skrzyni, koszt ok 20zl


Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


AWX  :quattro:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na górze skrzyni powinieneś mieć otwór zaślepiony kawałkiem gumy który jest odpowietrznikiem i tamtędy zalej olej- tyle ile powinno być i po problemie

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, MemberA4 napisał:

Jesli bez problemu wyjdzie Ci flansza ze skrzyni i nie uszkodzisz simmeringu który ją uszczelnia(jest w tym deklu) to jedynie musisz kupic pastę uszczelniającą aby z powrotem uszczelnic i przykrecic dekiel od skrzyni, koszt ok 20zl

Wole ten simmering też zmienić w razie "W" fortuny pewnie nie kosztuje a może pracy sobie zaoszczędzę. Wiesz o jaki simmering pytać, jak im to wytłumaczyć w ASO ? Pastę też najlepiej od nich czy kupić w jakimś normalnym sklepie ? Bo simmeringu w normalnym sklepie pewnie brak ...

Jak wykręcę przegub wewnętrzny tam nic nie muszę kupować ?

Edited by A4CCH

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, misiek95 napisał:

Na górze skrzyni powinieneś mieć otwór zaślepiony kawałkiem gumy który jest odpowietrznikiem i tamtędy zalej olej- tyle ile powinno być i po problemie

Myślałem o tym, ale auto raczej zostaje ze mną na dłużej i chce to porządnie ogarnąć :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Myślałem o tym, ale auto raczej zostaje ze mną na dłużej i chce to porządnie ogarnąć [emoji4]

Moim zdaniem wymiana oleju w skrzyni to w tym przypadku praktycznie lifetime. Więcej możesz zepsuć niż naprawić. Przemyśl to

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minut temu, misiek95 napisał:


Moim zdaniem wymiana oleju w skrzyni to w tym przypadku praktycznie lifetime. Więcej możesz zepsuć niż naprawić. Przemyśl to

Czemu niby coś ma się zepsuć ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
2 2

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...