Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[All B5] wymiana lustra prawego EU(małe) na UK (duże) wraz z wymianą trójkącika


BlackHazelAudi

Rekomendowane odpowiedzi

Poradnik będzie na temat poliftowego lustra ale mniej więcej wszystko jest takie samo

 

Co będzie potrzebne (Demontaż Lustra z auta)

Bit Spline M10

W dniu 8.03.2018 o 06:57, soulmaster3m napisał:

Tutaj jeszcze uwaga. Nie zawsze jest to SPLINE, zdarza się też imbus i nie był to pojedynczy przypadek, więc raczej nie jest to kwestia wcześniejszego wyjmowania lustra.

 

zestaw śrubokrętów krzyżakowych

 

Do przekładki trójkącika  :

IMAG0493.jpg

2x klucz 10 płaski (z grzechotka mile widziane )

Śruba M6 minimum 120 mm długość Może być także szpilka (bez łba)

nakrętki m6 minimum 4 szt

podkładka mała

podkładka duża

Złączka taka jak na zdjęciu koszt jakieś 3złote do odnalezienia w OBI albo Castoramie

IMAG0481.jpgIMAG0494.jpg

 

ostry nóż do tapet (do rezania tulejki )

Zestaw wkrętaków wszelakiej maści (torxy krzyżaki płaskie )[do rozkręcania lusterek (obudów elementów lusterek)]

 

zaczynamy

IMAG0497.jpg

Zacząć trzeba jak każdy wie od zdjęcia boczka drzwi i po wyciągnięciu malej czarnej gąbki przy skaraju szyby za lustrem ukaże nam się wtyczka taka jak na zdjęciu

potrzebny jest jakiś płaski mały wkrętak żeby powypinać piny z kostki (Można wyjąć całe lustro i wypiąć kostkę dopiero w domu)

Zrobić zdjęcie lub zapisać układ pinów przed wypinaniem ich z kostki

Gdy już wypniemy bierzemy bita spline M10 samego lub z nasadka pod grzechotkę 1/2 cala/imbusa lub torxa i wykręcamy lustro

trzymamy lustro przy wykręcaniu

zabieramy do domu...

 

Rozbiórka lustra

rozkręcamy lusterko na części pierwsze czyli wszelakie śrubki i odkładamy na bok

Jeżeli mamy UK szkło w idealnym stanie należy je delikatnie wypiąć z uchwytu [pierw przechylić je w jedną stronę do środka by wystawało poza obrys obudowy i ciągniemy je do siebie z wyczuciem zaczepy powinny same puścić ]

Ze szkłem Eu należy tak samo postępować ostrożnie (nie szarpać na chama )

W dniu 8.03.2018 o 08:27, soulmaster3m napisał:

Wkład wyjmować trzeba wyjątkowo ostrożnie, najlepiej bardzo szeroką szpatułką, drewno/plastik byłoby idealny bo są magicy co używają płaskiego śrubokręta i następny krok jaki poczynają to szukanie nowego wkładu.

 

postępujemy tak z obydwoma lustrami

maja być to gołe stelaże

wyciągamy wiązki bo będą przeszkadzać (dlatego pisałem o wypięciu pinów)

UWAGA nie szarpać czarnego plastikowego trójkąta (Lubi PĘKAĆ)

mamy lustra rozłożone wiec bierzemy złączkę

i szerszą średnicę zaczynamy ucinać tak 1/3 średnicy musi być wycięta

IMAG0480.jpg

 

Jak już to zrobimy to przypatrzcie się na lusterkach w którą stronę jest taka mała blaszka która wstrzymuje sprężynę z pierścieniem )

wycięta strona złączki mamy ustawić się tak żeby wysunąć ta blaszkę

najlepiej to blaszkę odsunąć od tulejki jakim płaskim śrubokrętem w stronę do krawędzi pierścienia

bierzemy Śrubę i mała podkładkę i wsuwamy od dołu lustra poprzez ta tulejkę co wiązka szła z drugiej strony nakładamy tulejkę dużą podkładkę i mała podkładkę i to wszystko zakręcamy nakrętką M6

IMAG0501.jpg

IMAG0484.jpgIMAG0485.jpg

 

Ma to wyglądać mniej więcej tak jak już to złapiemy wkładamy klucz 10 pod spod blokujemy obrót śruby a z góry drugim kluczem skręcamy całość sprężyna ma być prawie na maxa ściśnięta. Tulejka robi za prasę wiec dużo siły nie trzeba tylko trzeba się trochę nakręcić gdy zobaczymy szczelinę między pierścieniem a ta blaszka wypychamy ja z tam tąd teraz wszystko odkręcamy a dzięki długiej śrubie unikniemy efektu wystrzału sprężyny bo złączka ja po prostu zablokuje

z drugim lustrem robimy to samo

przekładamy trójkąciki EU do UK stelaża (dużego lustra ) plastik z EU może zostać razem z Eu trójkątem

ściskamy ponownie sprężynę z pierścieniem wsuwamy blaszkę i zdejmujemy naszą rezaną ręczną prasę/imadło

wciskamy wiązkę w tulejkę

skręcamy lustro (wszystkie śrubki muszą być przykręcone z powrotem)

 

co daje nam zmiana trójkąta ?

 

szkło lustra nie odstaje od obudowy a co za tym idzie nawet jak siedzimy przy samej kierze nadal lustro jest tak samo schowane w obudowę jak od strony kierowcy

 

GOTOWE LUSTRO zakładamy spowrotem do auta

UWAGA BĘDZIE cieżko z włożeniem lusterka jak ktos ma listwy chrom wokół szyb ale da sie to włożyc

zakrecamy srube spline M10 pożądnie ale z wyczuciem

składamy całość

i GOTOWE :D

 

 

IMAG0009_1.jpg

 

Małe Lustro

IMAG0504.jpg

 

Duże Lustro

 

 

Edytowane przez BlackHazelAudi
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie po co wyjmować boczek drzwi. Plastikowy trójkąt w zupełności wystarczy.

I po co ten "mały wkrętak do powypinania pinów z kostki" na tym etapie. Kostki wystarczy rozłączyć i koniec pieśni. A piny sobie wyjmujemy na spokojnie w domu. Cała kostka bez problemu przechodzi przez drzwi.

Tutaj jeszcze uwaga. Nie zawsze jest to SPLINE, zdarza się też imbus i nie był to pojedynczy przypadek, więc raczej nie jest to kwestia wcześniejszego wyjmowania lustra.

Tutaj też raczej moje pytanie. Dlaczego gdzie tylko nie spojrzeć pisze się o problemach z włożeniem lustra jak się ma listwy chrom.
Wyjmowałem lusterka z naście razy mając listwy i żadnych problemów nie napotkałem. Weszło matce, wejdzie córce. Skoro wyszło to i wejdzie.

Edytowane przez soulmaster3m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, soulmaster3m napisał:

Tutaj też raczej moje pytanie. Dlaczego gdzie tylko nie spojrzeć pisze się o problemach z włożeniem lustra jak się ma listwy chrom.

Wyjmowałem lusterka z naście razy mając listwy i żadnych problemów nie napotkałem. Weszło matce, wejdzie córce. Skoro wyszło to i wejdzie.

Włożyć jest ciężko bo uszczelka jest ciasno spasowana i trzeba trochę ją powyginac a i nie zawsze chrom jest dobrze spasowamy z drzwiami i z tąd te problemy a największym problemem jest to że nawet jak zlozylisny całe dobrze lustro to na sam koniec może wyjść kwiatek taki że przy wkladaniu za mocno wcisniesz ja w drzwi i uwalisz te cienka końcówkę czarnego plastiku j później to wygląda niedorzecznie

 

A co do śruby to w większości aut jeżeli nie była żadna ingerencja w drzwi itp były montowane właśnie te spline

Ale tak jak napisałeś występują też zwykle imbusy torxy a nawet krzyzaki


U mnie był akurat spline a po odkreceniu nadal był klej na gwincie czyli w moim przypadku lustro małe było od zjazdu z fabryki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam powtórzyć to co już napisałem? Serio, nie ucz ojca dzieci robić. Za dobry jestem w te klocki ;)

Nie jest ciasno. Wchodzi bez problemu. Problemów nie było ani w jednym ani w drugim, ani po jednej ani po drugiej, reszta bez chromu, więc nawet się nikt nie zastanawiał czy będą jakieś problemy z wsadzeniem. Nic nie odstawało, chromy były idealnie spasowane, nic nie było wcześniej rozkręcane ani ingerowane. Naprawdę, problemu brak. Trzeba mieć dwie mocno lewe ręce aby tutaj siłować się i mieć jakikolwiek problem. Wtykasz listek pod górny chrom i reszta to gładkim płaskim przejechać dolną uszczelkę. Wsio. Wchodzi jak marzenie. Fakt, że jak ktoś ma wyjątkowo ręką robione zdolności to i palec w d*pie połamie i ten listek od trójkąta.

Co do śruby to jak pisałem. Nawet w etce możesz sprawdzić sobie N90304202 - Śruba imbusowa M8X24. W MY2000 miałem spline a w 2001 był imbus. Naprawdę, żaden Mirek tego nie dotykał bo i po co miałby szukać innej śruby i to w dodatku ori, i to z obu stron!? Rozumie gdyby to był jednorazowy przypadek, ale takie wyciągałem z lustrami z wielu innych i raz była taka raz sraka. Jeden pies. Trzyma.

Nie odnoś się do kleju do gwintów bo to żaden dowód ;) Możesz śrubę wkręcać i wykręcać ile razy tylko chcesz a klej i tak będzie na niej w miejscu gdzie pomiędzy gwintem śruby i tulei jest luz. Szczególnie, że śruba stalowa a tuleja z 20 letniego alu czy innego stopu. Nawet jeśli ktoś tam łapy wkładał to uwierz, nie bawiłby się w smarowanie klejem tylko wkręcił pierwszą lepszą śrubę jaką miał pod ręką w dodatku z sześciokątnym łbem. bo "przecież tutaj nikt nie zajrzy".

 

Btw. Dopisz, że wkład wyjmować trzeba wyjątkowo ostrożnie, najlepiej bardzo szeroką szpatułką, drewno/plastik byłoby idealny bo są magicy co używają płaskiego śrubokręta i następny krok jaki poczynają to szukanie nowego wkładu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jest jakaś różnica w mechanizmie regulacji szkła czy są takie same ?? Mam dwa kompletne lusterka i zastanawiam się czy trzeba oprócz trójkąta zmienić też mechanizm regulacji szkła . Masz może numer obudowy lusterka od polifta i przedlifta ?? Trafiło mi się lusterko i nie wiem czy to przedlift czy polift 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Znalezione obrazy dla zapytania lusterko polift a lift a4 b5

To jest Polift

 

Znalezione obrazy dla zapytania lusterko polift a lift a4 b5

a to przedlift

 

Różnica widoczna prz lewej krawedzi

Polift idzie jakby w kat ostry a przed gładko w prostokat

 

jezeli masz mechanizm z tego lustra to zostawa ten sam najwazniejsze jest bys wymienil trójkąt bo to on zmienia kat widzenia z anglika

 
Edytowane przez BlackHazelAudi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

same mechanizmy do regulacji wkladu lustra sa identyczne, moga sie tylko roznic srubami mocujacymi do korpusu (na krzyzak lub torx) ogolnie przy tego typu przekladkach nie jest potrzebne przekladanie mechanizmow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy lusterko prawe i lewe jest pod takim samym kontem do drzwi czy kont się różni ? U mnie wygląda jak by lusterko prawe było bliżej szyby tak jakby było trochę złożone . Ale według plastikowych trójkątów jest dobrze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeżeli przelozysz  ten trójkącik z małego to musi być tak samo mniej więcej

Po to ci ten eu trójkąt by lustro pomimo że anglik nadal byl przystosowany pod Eu kąt

jeżeli masz bardziej odchylone to może nie naszło na te wpusty  lusterko

Spróbuj  je  normalnie na drzwiach złożyć i rozłóż  może nie naskoczylo  albo może być też tak że masz inny model eu i uk samego stelaża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.05.2018 o 12:14, BlackHazelAudi napisał:

No jeżeli przelozysz  ten trójkącik z małego to musi być tak samo mniej więcej

Po to ci ten eu trójkąt by lustro pomimo że anglik nadal byl przystosowany pod Eu kąt

jeżeli masz bardziej odchylone to może nie naszło na te wpusty  lusterko

Spróbuj  je  normalnie na drzwiach złożyć i rozłóż  może nie naskoczylo  albo może być też tak że masz inny model eu i uk samego stelaża

Podpatrzyłem w innych autach i faktyczne lusterka mają inny kąt żeby było w nich coś widać , jeśli zostawilibyśmy trójkąt z anglika to wtedy   lusterka miały by taki sam kąt . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kalix94 napisał:

W jaki sposób wyciągnąć piny z kostki ? 

1. Otwierasz tył kostki. Bez tego nie wyjmiesz przewodów. Wystarczy podważyć śrubokrętem z obu stron.

2. Bierzesz bardzo wąski śrubokręt lub inny przedmiot (np. igłę) ja spiłowałem śrubokręt do średnicy ok. 1-1,5 mm

3. Nad i pod wystającymi pinami są otworki. (Jeden jest tym właściwym) Wsuwasz w jeden z nich śrubokręt (do oporu) i jednocześnie ciągniesz kabelek. Czasami idzie opornie ale to nic trudnego. POWODZENIA!

 

 

PS. @BlackHazelAudi dzięki za fajny opis. Od kilku dni śmigam z symetrycznymi lustrami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...