kawowy19 Opublikowano 15 Marca 2018 Opublikowano 15 Marca 2018 Witam, Panowie jak w temacie. Muszę wymienić dolny sworzeń przedniego wahacza. Pytanie jak mocno trzeba rozebrać to zawieszenie? Bo na pierwszy rzut oka, to odkręcenie nakrętki sworznia nie zluzuje mi na tyle wahacza abym mógł go zdjąć ze sworznia. Bo ta kwestia mnie najbardziej nurtuje. Bardzo proszę o wszelkie sugestie co i jak, żebym się z tym jak najkrócej męczył;) Czy potem trzeba regulować geometrię czy nie? Bo na tyle się nie przyjrzałem. Z góry wielkie dzięki.
kawowy19 Opublikowano 17 Marca 2018 Autor Opublikowano 17 Marca 2018 (edytowane) Jestem po wymianie. Napiszę dla tych, którzy kiedyś będą wymieniać i będą mieli podobne wątpliwości. Generalnie poszło bardzo sprawnie. Jest to tak zbudowane, że nie trzeba odkręcać dodatkowych elementów typu drugie wahacze, końcówka drążka kierowniczego itp. Auto w górę. Odkręcamy śrubę mocującą amortyzator na wahaczu. Odkręcamy nakrętkę na górze sworznia. Zbijamy wahacz ze sworznia. Nie zejdzie on z niego całkowicie - nie ma tyle miejsca. Chodzi o to żeby był już luźny. Odkręcamy śrubę mocującą wahacz do sanek (tylna tuleja). Wahacz jest już luźny. Pochylamy go tylną tuleją do dołu, sworzeń się pochyli w stronę silnika i umożliwi zdjęcie wahacza. Odkręcamy dolną śrubę sworznia, która go trzyma w zwrotnicy. W szczelinę zwornicy, gdzie widać śrubę sworznia wkładamy coś aby rozchylić zwrotnicę i umożliwić sobie wybicie sworznia do góry. Delikatnie oczyszczamy gniazdo sworznia, jeśli jest jakiś brud. Wkładamy nowy sworzeń aż jego kołnierz oprze się na zwrotnicy. Tu również pomaga delikatne rozchylenie zwrotnicy. Składamy w odwrotnej kolejności i gotowe. Pozdro! Edytowane 17 Marca 2018 przez kawowy19
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się