Makale Opublikowano 22 Marca 2018 Opublikowano 22 Marca 2018 (edytowane) Cześć. Od dłuższego czasu borykam się z problemem drgań budy na wolnych obrazach, minimalne falowanie (nie zawsze) i takie pojedyncze mocniejsze drgania jakby na pół sekundy zapłon wypadł. Po usunięciu odmy (tzn. z czwórnika odmy nie idzie już olej z przedmuchami do dolotu tylko w filtr malutki) i usunięciu tego zbiornika pod dolotem co jest było dużo lepiej (teraz przepływka -> przepustnica idzie 1 rura bez żadnych udziwnień), ponadto parę razy mi się zdarzyło przy większym obciążeniu silnika masowe wypadanie zapłonów + migający check (spadała rura dolotowa z przepływki) i zawsze pomagało odpięcie przepływki,albo założenie rury. Dziś natomiast wypadanie mam cały czas gdy tylko mocniej wcisnę gaz i chodzi ewidentnie na 2-3 cylindry. Jak obchodzę się z gazem delikatnie to nawet 160 poleci oby nie wcisnąć mocno gazu i silnik pracuje równiutko. Odpięcie przepływki nic nie zmienia, dolot szczelny. To samo na LPG i PB. Pod kompem: 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected | P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded 16688 - Cylinder 4 Misfire Detected | P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded 16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1S2: No Activity | P0140 - 004 - No signal/Communication - Intermittent - to wiem, brak kata, druga sonda jest wyłączona softowo tylko to zostało, ale check się nie pali 17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit | P1292 - 004 -No signal/Communication - termostat działa prawidłowo. Temperatura zadana przez ECU pokrywa się (+/- 5%) z temperaturą silnika. Ktoś kiedyś przerabiał ten temat? Wtyczka jest wpięta, wiązka nie wygląda w żaden sposób na uszkodzoną. 17947 - Clutch Pedal Switch (F36): Implausible Singal - to też wiem, nie podłączony czujnik sprzęgła po swapie na manual i quattro. Chciałbym wymienić na razie tę jedną cewkę później wymienię kolejne tylko której firmy wybrać? Założyłem ori używkę to pół roku pochodziła. Na Ucando BERU ZSE051 - 97,51zł MAXGEAR 13-0108 - 101,79zł Delphi GN10444-12B1 - 99,28zł NGK 48040 - 102,37zł Chyba najbardziej przemawia do mnie NGK, potem BERU. Do maxgeara nie mam totalnie zaufania. Chcę, żeby mi to pochodziło dłużej niż trochę. Moje cewki wszystkie oprócz 1 są jeszcze oryginalne i nigdy nie wymieniane Edytowane 22 Marca 2018 przez Makale
przem8 Opublikowano 22 Marca 2018 Opublikowano 22 Marca 2018 Zamieniałeś cewki miejscami żeby się upewnić? Kup ngk lub beru. Maxgear to kupa...
Makale Opublikowano 24 Marca 2018 Autor Opublikowano 24 Marca 2018 Nowa cewka NGK, nowa świeca NGK i ten sam zestaw błędów. Przy dużym obciążeniu ECU odcina zapłon na 4 cylindrze. Cewkę i tak kupiłem nową bo stare miały grubo ponad 200 tys nalotu, więc nawet się nie zastanawiałem żeby kupić nową. Styki i kable w porządku. Podczas jazdy na ELM przepływka do 110g/s pokazuje, pozycja przepustnicy powyżej 3 tys obrotów 100%, sonda lambda w krótkich korektach od -5% do +7%. Do tego, żeby wykluczyć LPG, zakręciłem butlę z gazem, wypaliłem cały gaz aż do tego momentu, że auto przygasło i przełączyło się na PB. Błędy takie same jak ostatnio, znów wyczyściłem i 40km przejażdżki. I niestety to samo. Ponadto teraz zapalił się całkowicie i pod obciążeniem miga i znów się zapala, jutro rano sprawdzę jakie nowe błędy. W poniedziałek jadę sprawdzić kompresje. Dziwne bo tylko pod obciążeniem wypada mi 4 zapłon, ale nie zawsze. Np. mogę przy 60 zredukowac na 2 i do 100 pod czerwone na dwójce i ciągnie ładnie. Na innych biegach od dołu gaz podłoga i ciągnie jak diesel... Raczej gdyby nie było kompresji to zawsze by nie miała mocy. Jak miga check i nie siły to jak wcisnę sprzęgło to ładnie się wkręca. W zeszłym roku wymieniłem sondę lambda, przepływomierz i czujnik wału korbowego, bo dużo paliła i po nagrzaniu gasła, ale paliło się EPC, nie miała mocy i odcinka była przy 4 tys rpm.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się