Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Krzywo stoi i wrażenie przechyłu .


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

W aucie mam oryginalnie zawieszenie 1be, kategoria wagowa: przód 7 , tył 8+ podkładki na złe drogi.

Od dłuższego czasu miałem wrażenie że auto jest przechylone na lewo. Dokonując pomiarów od ziemi do rantów błotników przy kołach R16 205/55 wyglądało to tak:

Lewy przód 65cm

Prawy przód 65cm

Prawy tył 65cm

Lewy tył 63,5 cm

Po tym zakupiłem używane tylne sprężyny z kategorii wagowej 9, do tego nowe używane gumy. Po wymianie sprężyn i gum wygląda to tak(oczywiście podkładki na "zle drogi" zostały):

Lewy przód 65cm

Prawy przód 65cm

Prawy tył  65,5cm

Lewy tył 65cm

Wrażenie przechyłu auta na lewą stronę pozostało nadal, Do tego wchodząc w zakręt w prawo auto bardziej się wychyla na lewą stronę niż wchodząc w zakręt w lewo i przechył na prawą stronę - (Mam nadzieje że rozumiecie i nie namieszałem)

Dodam jeszcze że wizualnie widać jakby większą przerwę miedzy oponą a rantem nadkola z prawego przodu niż lewego przodu ale pomiary są niby takie same ...

Opublikowano

Mam u siebie coś podobnego, to znaczy patrząc od tyłu wygląda jakby z prawej strony koło było bardziej schowane u góry  niż lewe i mierząc wysokości jest róźnica 1,5 cm po obu stronach. Zaciekawiony podjechałem do znajomego na geometrię 3D. Wyszło wzorowo, nic nie trzeba było regulować. Opon nie ścina z żadnej strony, auto jedzie prościutko. Olałem temat bo tak na prawdę nie wiadomo o co chodzi, znajomy mówi że mam zwidy:P. Chociaż miarka na kłamie. W Twoim wypadku nie wiem czy jest sens sie przejmować bo można narobić sobie więcej kosztów niż to warte.  Być może coś jest nie tak ze spręzynami, kupiłeś używki więc nie wiesz w jakim były stanie, trzeba było pomierzyć wysokości zanim wkładałeś ale to i tak nic nie da bo z jednej strony mogły być bardziej zużyte. Druga sprawa, auto mogło mieć jakąś naprawę blacharską stad możliwe że wydaje ci się ze przerwy sa różne.  Jeśli auto jedzie prosto, nie ma śladów nadmiernego zużycia na którejś z opon to proponuję nie przejmować się i olać temat. Jedynie możesz pojechać na geometrie.

Opublikowano

Chciałbym powrócić  do tematu bo sprawa przechyłu coraz bardziej mnie drażni .. ?

 

Widać i czuć że lewy tył siedzi...  Było tak na moich spręzynach jak i na tych nowych(używanych) po zmianie.  

Ostatnio jak załadowałem bagażnik i auto siadło że koła schowały się w nadkola to zauważyłem większy luz miedzy błotnikiem a bokiem opony w lewym kole niż w prawym i patrząc od tyłu na auto jakby lewe kolo było pod większym kątem iż prawe.  

Podjechałem na geometrie ale niestety nie ustawiłem bo gościu zaśpiewał mi 500zl za ustawienie geometrii z tyłu i mówił że jak będą problem ze śrubami z tyłu to koszty mogą wzrosnąć, chwilowo olałem to bo z przodu będę wymieniał drążki z końcówkami to od razu wymienię sruby do regulacji z tylu i poszukam gdzieś gdzie robią geometrie.

Co mogę sprawdzić jeszcze w tylnym zawieszeniu że siedzi jedna strona ?

Opublikowano

To znów ja.. Może ktoś się zmiłuje i wypowie się i pomoże ... :(

 

Podjąłem kolejną walkę i postanowiłem zamienić spręzyny na tyle stronami, niestety nic to nie dało nadal lewy tył siedzi niżej.

Jedynie co udało si się zauważyć to to że po ściśnięciu spręzyny sciągaczami i wyjmowaniu jej z auta to z lewej strony trzeba użyć dużo mniejszej siły i nacisku brechą na wahacz niż z prawej strony. Tak jakby lewy wahacz był mniej napiety czy coś że można dużo łatwiej wyjąć spręzyne niz z prawej strony.

Zauważyłem też że jakby lewe koło jest bardziej schowane niż prawe koło.   

 

?????

Opublikowano
14 godzin temu, zaba84 napisał:

To znów ja.. Może ktoś się zmiłuje i wypowie się i pomoże ... :(

 

Podjąłem kolejną walkę i postanowiłem zamienić spręzyny na tyle stronami, niestety nic to nie dało nadal lewy tył siedzi niżej.

Jedynie co udało si się zauważyć to to że po ściśnięciu spręzyny sciągaczami i wyjmowaniu jej z auta to z lewej strony trzeba użyć dużo mniejszej siły i nacisku brechą na wahacz niż z prawej strony. Tak jakby lewy wahacz był mniej napiety czy coś że można dużo łatwiej wyjąć spręzyne niz z prawej strony.

Zauważyłem też że jakby lewe koło jest bardziej schowane niż prawe koło.   

 

?????

Może tuleje wahaczy masz z jednej strony dokręcone w pozycji pracy(na opuszczonym aucie) a z drugiej strony na podniesionym

Opublikowano

Hmmm... O których tulejach mówisz ? Tych od wahacza przy sankach czy tych przy kole?

Zauważyłem też że od prawej strony tej co stoi wyżej ktoś chyba kiedyś wymieniał piaste lub łożysko bo jest wizualnie nowsza.

 

Opublikowano
W dniu 12.06.2018 o 16:50, zaba84 napisał:

Hmmm... O których tulejach mówisz ? Tych od wahacza przy sankach czy tych przy kole?

Zauważyłem też że od prawej strony tej co stoi wyżej ktoś chyba kiedyś wymieniał piaste lub łożysko bo jest wizualnie nowsza.

 

No to pewnie było tak jak pisałem. Tuleje skręcili przy aucie podniesionym na podnośniku. Pytasz które... Nie wiem, odkręć i dokręć wszystkie na opuszczonym i problem zniknie.

Opublikowano

za kilka dni bede wymienial tylne wahacze wraz ze srubami od regulacji katow i bede musial zrobic geometrie to przy wymiane zrobie tak jak mówisz, poluzuje wszystko postawie auto na kolach i poskrecam.  Zobaczymy co bedzie .. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...