Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana świateł mijania przed lift na przed lift


Mike921

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jest to mój pierwszy temat więc jeśli coś będzie nie tak to proszę pisać. 

Jestem szczęśliwym posiadaczem a4 b5 z niezabijanym 1.9tdi 90 km. Już trochę z tym autem przeszedłem, wiadomo, samochód jest leciwy (1996r.). Ale jeszcze trochę na pewno posłuży. Ostatnio mam jeden problem, mianowicie światła mijania. 
Święcą okropnie słabo, jeździłem już innymi samochodami i długość na jaką świecą lampy jest naprawdę okropnie zła ;/ Wiadomo, jest to przedlift, nie ma soczewki tylko zwykły reflektor. Wiadomo, że najlepiej by było wymienić to na poliftowe lampy ale:
1. nie jestem pewny czy dałbym radę to dobrze zrobić sam, ciąć błotnika, przerabiać wiązki a auto jest mi bezwzględnie potrzebne codziennie. 
2. Trochę duży jest tego koszt jak na 22 letnie auto. 

Przyjrzałem się jak wyglądają te lampy, które mam teraz, widać zużycie - takie jakby obtarcie na całej powierzchni reflektorów w środku. Wpadłem na pomysł, żeby kupić nowe reflektory przedliftowe i je zamienić z tymi i chciałem zapytać, jak myślicie, czy poprawi to jakość świateł czy poprostu w tym samochodzie przed liftem była taka bieda? Nie wydaje mi się, żeby to była ta druga opcja, bo to co się dzieje teraz jest naprawde słabe. 

Proszę o opinie czy jest sens wymienić na takie? https://sklep.intercars.com.pl/produkty/454987-reflektor-swiatel-tyc-20-5110-08-2

Jeśli trzeba dla poglądu to mogę zrobić w nocy zdjęcie jak nic nie widać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Zanim kupisz nowe lampy to sprawdź czy nie lepiej będzie zregenerować odbłyśniki. Może się okazać tańszym rozwiązaniem i będziesz miał oryginalne lampy na aucie. Chłopaki z forum regenerują. Pogadaj z nimi.

Druga sprawa. Zanim kupisz te lampy to sprawdź też czy masz lampy na żarówki H7 i z halogenem (Bosch) czy bez halo i na h4 (Valeo). 

PS. Lepiej kup lampy tu na forum. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależności od kosztów jakie chcesz ponieść, to możesz sobie zakupić światła DEPO z S4 B5. Są to dzielone światła tak jak w przedlifcie i pasują bez rezania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Pablo1809 napisał:

Cześć. Zanim kupisz nowe lampy to sprawdź czy nie lepiej będzie zregenerować odbłyśniki. Może się okazać tańszym rozwiązaniem i będziesz miał oryginalne lampy na aucie. Chłopaki z forum regenerują. Pogadaj z nimi.

Druga sprawa. Zanim kupisz te lampy to sprawdź też czy masz lampy na żarówki H7 i z halogenem (Bosch) czy bez halo i na h4 (Valeo). 

PS. Lepiej kup lampy tu na forum. 

 

Dzięki za odpowiedź. Co do regenracji - chodzi Ci o rozłożenie reflektora do czego trzeba go wsadzić do piekarnika i wyczyszczenie tej warstwy, która odbija światło, tak? Nie wiem czy to będzie opcja bo te odbłyśniki są mega zdarte i dojechane a dodatkowo potrzebuje auta praktycznie codziennie, bez reflektorów cieżko mi będzie jezdzić xD Jeśli zamienniki będą lepiej świecić niż to co mam teraz to nie zależy mi na oryginalnych lampach tak naprawdę. 
A jeśli chodzi o to jakie mam lampy, jadąc do pracy teraz otworzyłem maskę i zajrzałem na reflektory, na jednym była naklejka z której udało mi się odczytać, że to Bosch i nr. 0 301 09 202 i widzę kawałek - 04 HCR. Troche smutłem bo w tych lampach, które podałem w pierwszym poście (TYC) nie ma tego numeru jako pasujące i teraz nie wiem czy będą pasować. Probówałem wygooglować ten numer ale niewiele znalazłem. Wiesz może, czy one podejdą?

8 godzin temu, Gifix napisał:

W zależności od kosztów jakie chcesz ponieść, to możesz sobie zakupić światła DEPO z S4 B5. Są to dzielone światła tak jak w przedlifcie i pasują bez rezania. 

Te z s4 są mega, ale za drogie. Tak max 300 zł z małym gorszem chciałbym dać za całość. Ale dzięki za info!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Mike921 napisał:

Dzięki za odpowiedź. Co do regenracji - chodzi Ci o rozłożenie reflektora do czego trzeba go wsadzić do piekarnika i wyczyszczenie tej warstwy, która odbija światło, tak? Nie wiem czy to będzie opcja bo te odbłyśniki są mega zdarte i dojechane a dodatkowo potrzebuje auta praktycznie codziennie, bez reflektorów cieżko mi będzie jezdzić xD Jeśli zamienniki będą lepiej świecić niż to co mam teraz to nie zależy mi na oryginalnych lampach tak naprawdę. 
A jeśli chodzi o to jakie mam lampy, jadąc do pracy teraz otworzyłem maskę i zajrzałem na reflektory, na jednym była naklejka z której udało mi się odczytać, że to Bosch i nr. 0 301 09 202 i widzę kawałek - 04 HCR. Troche smutłem bo w tych lampach, które podałem w pierwszym poście (TYC) nie ma tego numeru jako pasujące i teraz nie wiem czy będą pasować. Probówałem wygooglować ten numer ale niewiele znalazłem. Wiesz może, czy one podejdą?

Te z s4 są mega, ale za drogie. Tak max 300 zł z małym gorszem chciałbym dać za całość. Ale dzięki za info!

Jeżeli masz Bosch to pewnie są takie same jak i u mnie (H7) + zespolony halogen (H1).  Ten TYC powinien pasować (gabaryty, mocowania, wtyczki), ale lampy na żarówki H4 nie mają halogenów. Jeżeli Ci zależy na halo to albo będziesz musiał znaleźć inny zamiennik lamp, albo wsadzić go w zderzak, a to dodatkowe koszty. Może podjedź na jakiś szrot.

W Boschach nie trzeba niczego podgrzewać. Klosze nie są klejone. Wystarczy odpiąć 2 albo 4 zaczepy - blaszki (nie pamiętam) i klosz pięknie schodzi. Później to rozkręcisz bez trudu.

Regenerację możesz zrobić sam według opisu na forum (link poniżej) lub oddać specowi. Nie pamiętam który chłopak z forum się tym zajmował - musisz poszukać. Ewentualnie poszperaj w necie.

W kwestii lamp DEPO wz S4 ceny są różne. Mnie udało się je wyrwać lampy + kierunki na szrocie za 130 zł. Miałem po prostu fart.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Pablo1809 napisał:

Jeżeli masz Bosch to pewnie są takie same jak i u mnie (H7) + zespolony halogen (H1).  Ten TYC powinien pasować (gabaryty, mocowania, wtyczki), ale lampy na żarówki H4 nie mają halogenów. Jeżeli Ci zależy na halo to albo będziesz musiał znaleźć inny zamiennik lamp, albo wsadzić go w zderzak, a to dodatkowe koszty. Może podjedź na jakiś szrot.

W Boschach nie trzeba niczego podgrzewać. Klosze nie są klejone. Wystarczy odpiąć 2 albo 4 zaczepy - blaszki (nie pamiętam) i klosz pięknie schodzi. Później to rozkręcisz bez trudu.

Regenerację możesz zrobić sam według opisu na forum (link poniżej) lub oddać specowi. Nie pamiętam który chłopak z forum się tym zajmował - musisz poszukać. Ewentualnie poszperaj w necie.

W kwestii lamp DEPO wz S4 ceny są różne. Mnie udało się je wyrwać lampy + kierunki na szrocie za 130 zł. Miałem po prostu fart.

 

 

Jeśli to rzeczywiście tak łatwo się rozbiera to czemu by nie spróbować... Zajmę się tym jutro. Mam jeszcze takie durne brewki na reflektorach i jak ostatnio próbowałem je zdjąć to zdawały się przyklejone, ale postaram się bardziej jutro to ogarnąć. 

Teraz pytanie z serii tych mega laickich. Jeśli zamieniłbym z H7 + H1 na H4 to jaka to jest różnica. Tzn, co daje mi halogen czego nie da mi ten reflektor TYC?

Byłem właśnie na kilku szrotach u mnie i nawet jak coś mieli to stan gorszy niż u mnie. Nawet te polifty były tak dojechane, że aż smutno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że niedokładnie się wyraziłem. Pisząc "halogen" miałem na myśli światła przeciwmgielne przednie. W TYCach nie ma przeciwmgielnego. Musisz się zastanowić czy jest Ci potrzebne czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pablo1809 napisał:

Możliwe, że niedokładnie się wyraziłem. Pisząc "halogen" miałem na myśli światła przeciwmgielne przednie. W TYCach nie ma przeciwmgielnego. Musisz się zastanowić czy jest Ci potrzebne czy nie.

No to muszę poszukac jakichś lamp z przeciwmgielnymi bo będzie lipa na przeglądzie później. Wiesz czy w ogóle sa takie zamienniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie lipty. Z przodu nie musisz mieć przeciwmgielnych. Tylko z tyłu są obowiązkowe. 

Niestety nie kojarzę czy są zamienniki z przeciwmgielnym, ale wydaje mi się, że tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się pod temat bo od jakiegoś czasu szukam histerycznie odpowiedzi :

Pacjent: 1.9 , 110km, 81 kw Avant 19998 rok, przedlift.

Planuję wymienić lampy przednie razem z kierunkami, obecnie mam BOSCHa z 2x po H7. (w środku również przeciwmgielne)

Chcę zamienić na nowe klosze DEPO z aukcji:

http://allegro.pl/nowe-lampy-audi-a4-b5-94-98-migacze-bosch-komplet-i7015352264.html

Mają żarówki 2x H4 - zastanawiam się czy to podejdzie bez większych problemów czy będzie potrzebna jakaś zmiana w okablowaniu ?
Jaka różnica będzie między obecnymi H7 a po wymianie na nowy klosz z H4'kami ?
Pmimo tego że obydwa klosze (mój stary i ten nowy z aukcji są BOSCHA) dlaczego różnią się rodzajami żarowek ?

Jak jest z tymi przeciwmgielnymi ? czy są one mi konieczne ? Kolega wyżej pisał, że obowiązkowe jest jedynie tylne.

Z góry dzięki za podpowiedzi!

Edytowane przez Aureora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten z aukcji to nie Bosch ale Depo. To zamiennik Boscha (ale wedlug mnie raczej Valeo). Jeżeli wtyczka jest taka sama to nie bedziesz mial problemów z podmianą. 

W kwestii świateł przeciwmgielnych. Czy diagnosta sprawdza tylne czy przednie podczas przeglądu? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam to sprawne ma być to co było na wyposażeniu. Czyli jak są przednie to mają świecić. Ale w praktyce to nie kojarzę abym miał sprawdzane coś więcej poza światłami mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, co do przeglądu to tam najmniej ważne.

Chodzi głównie o to czy reflektor z żarówkami H4 podejdzie bezproblemowo i nie będzie wymagana żadna modyfikacja :/

Co z wtyczkami skoro domyślnie mam teraz do H7'demek ? będzie trzeba przerabiać ?

 

IMAG1597.jpg

IMAG1594.jpg

IMAG1596.jpg

IMAG1595.jpg

Edytowane przez Aureora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę rozwiązanie dla osób ktore miały by ten sam problem na przyszłość.
 
Temat tego typu, że przy lampach będzie konieczna wymiana kostek/wtyczek do żarówek H4 na 3 pinowe oraz gniazda zasilania na 4 pinowe. Czyli mała rzeźba.
 
Dzięki wszystkim za pomoc!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...