Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Check Engine, zaciśnięty przewód podciśnienia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

Panowie zwracam się do Was z prośbą o pomoc w pewnej usterce która spotkała moją A4 1.8T (150KM AVJ). Mianowicie pewnego razu podczas jazdy zapaliła się kontrolka Check Engine, bez żadnych objawów. Po wizycie u mechanika od razu udało się zdiagnozować problem - niewłaściwa mieszanka. Powodem tego błędu był pęknięty krótki przewód podciśnienia, który przedstawiam na rysunku poniżej. Przewód został od razu wymieniony. Po przejechaniu kilkuset kilometrów zauważyłem jednak, że nowy przewód jest bardzo mocno ściśnięty (pod wpływem podciśnienia). Ponownie zapaliła się kontrolka Check Engine. W akcie desperacji wymieniłem filtr powietrza, sądząc że został zaniedbany przez poprzedniego właściciela ale niestety nie przyniosło to poprawy.

Pytanie do Was koledzy czy spotkaliście się z czymś takim?

Pozdrawiam

 

waz_audi2.jpg

Opublikowano

Odma działa prawidłowo?

Opublikowano
17 minut temu, przem8 napisał:

Odma działa prawidłowo?

Jak to sprawdzić?

Opublikowano

Zasysa korek oleju na odpalonym silniku? Gdzieś coś musi być niedrożne jak masz takie podciśnienie.

Opublikowano
11 godzin temu, przem8 napisał:

Zasysa korek oleju na odpalonym silniku? Gdzieś coś musi być niedrożne jak masz takie podciśnienie.

Rano sprawdziłem. Faktycznie zasysa korek oleju, a po odpaleniu solidnie zakopcił na biało.

Opublikowano

Najprawdopodobniej zaworek jednokierunkowy odmy do wymiany, tylko na ori. Dodatkowo cała odma do przejrzenia i czyszczenia. Zapewne dojdzie do wymiany jeszcze kolanko i trójnik odmy. Żeby Ci czasem uszczelnień nie wywalilo...

Opublikowano

Na wstępie dziękuję Panowie za dotychczasową pomoc.

Po wizycie w warsztacie na razie udało się ustalić, że odma jest drożna. Problemem może być wąż gumowy (058103221D) zakończony jednokierunkowym zaworkiem. Zawór został wymieniony, problem pozostaje z wężem który ze starości jest już sparciały i rozwarstwiony, co pod wpływem temperatury może powodować niską przepustowość. Czekam na zamówiony wężyk i zobaczymy czy przyniesie to efekt.

Opublikowano (edytowane)

@Picia351 mógłbyś podać jeszcze numer OEM od zaworu? Mam ten sam problem a widzę, że masz taki sam silnik co ja ;)

Edytowane przez scfish
Opublikowano (edytowane)
W dniu 1.05.2018 o 11:50, scfish napisał:

@Picia351 mógłbyś podać jeszcze numer OEM od zaworu? Mam ten sam problem a widzę, że masz taki sam silnik co ja ;)

Wybacz długi czas oczekiwania na odpowiedź. Poniżej wrzucam fotkę tego zaworu, numer OEM 035103245A.

 

Niedługo wymienię wspomniany wcześniej wąż i zobaczymy czy przyniesie to skutek. Na chwilę obecną przy wymianie filtrów i olejów sprawdzona została także odma która jest drożna. Może któryś z klubowiczów miał podobny problem i udało mu się rozwiązać? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

 

IMG_20180507_115920.jpg

Edytowane przez Picia351
Opublikowano

Witam czy mógłbyś podać kod albo link do aukcji od pierwszego przewodu który wymieniłeś? Bo też mi pękł.

Opublikowano (edytowane)

Dobra już mam 06b 133 783AT tak? A gdzie zamawiałeś bo u mnie na sklepach nie mają jedynie z serwisu, ale to ponad tydzień czekania ;/

 

Edytowane przez bartek537
Opublikowano
16 godzin temu, bartek537 napisał:

Dobra już mam 06b 133 783AT tak? A gdzie zamawiałeś bo u mnie na sklepach nie mają jedynie z serwisu, ale to ponad tydzień czekania ;/

 

Teraz nie jestem w stanie niestety potwierdzić OEM tego przewodu. U mnie był dostępny od ręki w ASO. Pozdrawiam 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...