Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4 B5 1,8 grzeje się


mumek77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wszystkich nazywam się Przemek  i zwracam się z problemem rosnącej temperatury opisze całą akcję.

kupiłem audi 1,8 silnik adr w gazie po 3 tyś km zapaliła się kontrolka oleju na wolnych obrotach micha w dół okazało się że panewke na wałku wywaliło mechanik mówi drugi silnik bo taniej mój stary trzymał temperaturę 90 stopni.

Drugi silnik niby  sprawdzony mechanik zakłada jazda próbna i zaczyna sie grzać do 110 C zapala sie kontrolka od cisnienia kombinacje na warsztacie sie zaczynaja nowe termostaty blokowanie wiskozy zalewanie płynem czyszczącym i nic mech mówi silnik złom. 

Jadę kupuje nastepny silnik zapewnienia z niemca wyjęty do mechanika tamten znowu wyciągają wkładają ten trzeci założony jazda próbna grzeje sie na postoju do 110C następne termostaty aż zdecydowali że założą od diesla który otwiera się na 75 stopni bo tamte się nie otwierają z jednej strony jest gorący płyn do 110 C z drugiej strony węże zimne założyli na 75 niby dwa dni było dobrze teraz jak zgasze  silnik to temperatura rośnie na 110 stopni po odpaleniu wraca do 90 stopni.

I co może być przyczyną silniki te nowe też z oznaczeniem adr po wymianie dwóch silników ciągle problem z temperaturą a i jeszcze w tym drugim sciagneli głowice wymienili uszczelke bo mysleli ze walnieta jak tak temperatura skacze ale nic to nie dało proszę o pomoc bo już mnie to kosztowało 5000 tyś i nie ma zmiany żadnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniałeś kompletne silniki czy tylko słupki? Chodzi mi o to czy czujnik był za każdym razem inny czy ten sam? Bo może on nawala, ewentualnie liczniki. Normalnym jest że po zgaszeniu auta temperatura pójdzie w górę bo się nie chłodzi ale sam jeszcze się nie spotkałem żeby mi poszło powyżej 90 na blacie przy całkowicie sprawnym osprzęcie. Skoro na każdym silniku było to samo to może poszukałbym właśnie w tym co zostało licznik, być może czujnik... Bo rozumiem że odpowietrzony układ za każdym razem po robocie? 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy odpowietrzali układ a jak go odpowietrzyć ? a wymieniałem same gołe słupki na moim starym silniku temperatura stała w miejscu tylko po włożeniu nowych słupków temperatura zaczeła rosnąć i przerzucali wszystko od mojego starego silnika i nic to nie zmieniło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odpowietrzania układu to wystarczy poszukać, np tutaj masz od A do Z. A tu jak wymieniałeś gołe słupki a reszta była Twoja ze starego to duże prawdopodobieństwo że właśnie czujnik jest walnięty bo za każdym razem był ten sam... I od razu uprzedzę Cię bo pewnie zapytasz, to że nie ma błędu na kompie to nie znaczy że czujnik podaje prawidłowe wartości. Weź odpowietrz układ i zmień czujnik, jak nie pomoże wtedy będziemy myśleć dalej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro spróbuje odpowietrzyć i dam znać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn jest czy ubywa jeśli ubywa to jeśli nie widać wycieków to sprawdź korek czy jest ta gumka na nim miałem podobny problem i płyn mi ubywał założyłem korek i tak samo po obejrzeniu korka nie było tam tej gumki i dlatego ubywał płyn i grzało się auto a i zapowietrzało układ koszt naprawy 50groszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układ odpowietrzony i jest wszystko ok nie grzeje sie trzyma temperature tylko mnie denerwuje to ze jak zgasze silnik to za każdym razem po 5 min temperatura rośnie  na 110C włącze silnik pochodzi 2 min lub przejade sie 1,5 km to temperatura spada do 90 C czy to prawidłowe w tych autach 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czujnik temperatury czy sprawny jest. A jak odpalisz auto i postoisz tak kilka minut to jest 90°czy 110°?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Sprawdź czujnik temperatury czy sprawny jest. A jak odpalisz auto i postoisz tak kilka minut to jest 90°czy 110°?

spada do 90C i tak trzyma cały czas 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wentylator chodzi? Ten co tam na chłodnicy siedzi? 

chodzi wentylator nawet załącza się przy 65 C żeby schłodzić chłodnice od klimy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po zgaszeniu auta też chodzi czy wtedy już nie ? Jak nie chodzi to prawdopodobnie nie dostaje prądu gdy jest wyłączony zapłon i dlatego temperatura skacze na 110°c ale gdyby była taka temperatura w rzeczywistości to gotowało by płyn

Drugi wariant jest taki, że licznik błędnie pokazuje temperaturę. 

Podłącz pod Vag i powinno pokazać błędy jeśli to wina po stronie elektroniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A po zgaszeniu auta też chodzi czy wtedy już nie ? Jak nie chodzi to prawdopodobnie nie dostaje prądu gdy jest wyłączony zapłon i dlatego temperatura skacze na 110°c ale gdyby była taka temperatura w rzeczywistości to gotowało by płyn

Drugi wariant jest taki, że licznik błędnie pokazuje temperaturę. 

Podłącz pod Vag i powinno pokazać błędy jeśli to wina po stronie elektroniki

Tego to nie sprawdzałem czy chodzi po zgaszeniu auta sprawdze i dam znac jutro.

A do elektroniki nie ma sie co czepiać myśle bo na starym silniku wszystko było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można sprawdzić profilaktycznie, na pewno nie zaszkodzi podpiąć pod vag bo silnik a osprzęt silnika to już dwie różne rzeczy i nie wszystko z elektroniki siedzi w silniku przecież

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...