Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI 170km CGLB brak mocy, co logować?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej.

Od roku posiadam Seata Exeo ST z 2012 roku z silnikiem 2.0 TDI CR o kodzie CGLB i mocy 170KM.  Objawy są takie, że auto nie przyspiesza tak jak powinno, brakuje mocy. Tzn jak się rozbuja to jedzie, maksymalna prędkość z jaką jechałem to ok 200km/h, więc moc niby jest, ale przyspieszenia brak. Przebieg auta to 248 tys. km. Sprzęgło nie było robione, ale objawy nie wskazują na to, aby się ślizgało. Dodam, że obroty nie falują, jest ok 850obr/min. na biegu jałowy, błędów na kompie brak. Przy niskich temperaturach, bodajże poniżej 5 stopni C obroty biegu jałowego wzrastają do ponad 900, czasami nawet ponad 1000 obr/min ale są stabilne, bez wahań. Nie wiem, czy to nie objaw jakiegoś ssania. Samochód nie kopci, nie trzęsie się, nie ma żadnych objawów poza utratą mocy/momentu. Zwłaszcza z dołu zakresu obrotów. 

Wiem, że nikt nie jest wróżką i nie powie co jest przyczyną, więc proszę o informację które kanały logować, które logować razem i co zrobić, aby zdiagnozować usterkę. Dodam, że posiadam VCDS 18 wraz z kablem hex can. 

Seat to nie audi, ale silnik ten sam, więc napisałem tutaj, bo nie wiedziałem gdzie dokładnie to zrobić. Jeśli temat jest w złym dziale, to proszę admina o przeniesienie tematu.

 

Za każdą formę pomocy będę wdzięczny.

Pozdrawiam

Łukasz

Opublikowano

Zrobiłem logi i widać, że turbo nie dmucha jak należy. Pytanie teraz czy to zawór N75, czy zapieczona geometria, czy przepływomierz... Jak sprawdzić które to z nich? Z ciśnienia w turbinie widać, że załącza się za późno, ogólnie wykres jest jakby przesunięty w fazie, ale chwilowo przeładowuje u góry. Przepływka pokazuje też złe wartości. Ale pytanie czy to ona jest wadliwa? Bo czytałem gdzieś, że jak turbina nie pompuje jak powinna to przepływka też pokazuje złe wartości. W załączniku log obrobiony do normalnej postaci. Dla przepływki zamieniłem mg/str na g/s.

powietrze i doładownie.csv

Opublikowano

Czy nikt tu nie zna się na diagnostyce, czy po prostu nikt nie chce dzielić się wiedzą?

Opublikowano

Zrobiłem wykresy z logów i nie wiem do końca gdzie szukać. Sprawdzę węże między turbo i filtrem powietrza oraz między ic a turbo. Może przepływka nie działa prawidłowo ale niestety nie mam drugiej na podmianę. Jeszcze zawór N75 chodzi mi po głowie.  

 

screenshot.jpg

Opublikowano

Węże ok, dolot też raczej szczelny. EGR wyczyszczony i wydaje się być ok. Czekam aż przyjdzie wakuometr. Jak będzie to pomierzę podciśnienia. Przepływomierz raczej jak nawala to zaniża odczyty.. Stawiam na pompę wakuum lub zawór n75. Jak pomierzę podciśnienia to napiszę co wyszło.

Opublikowano

Sprawdziłem dolot - szczelny, węże podciśnienia wyglądają ok. Czujnik temperatury powietrza w dolocie też sprawny. Gruszka turbiny ma czujnik na górze, błędów nie ma, test przechodzi bez problemu, więc zakładam, że geometria nie jest zapieczona. EGR czyszczony i jest ok. Dzisiaj ma przyjść wakuometr, więc sprawdzę wartości podciśnienia pompy i działanie zaworu N75. 

Dziwi mnie fakt, że przepływomierz pokazuje za mało powietrza od dołu, a po załączeniu się turbiny wali dużo za dużo, mimo że turbina pompuje za mało. Jeśli przepływomierz byłby uszkodzony, to dlaczego ciśnienie doładowania jest za niskie? Jeśli zawór N75 i przepływomierz były by uszkodzone to ok, ale jakoś nie chce mi się wierzyć w taki zbieg okoliczności.

 

Opublikowano

Czy rozwiązałeś problem ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...