Skocz do zawartości

kamyk_88

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O kamyk_88

Informacje

  • Imię
    Łukasz
  • Miasto
    Gdańsk

Auto

  • Model
    Seat
  • Nadwozie
    Kombi
  • Rok produkcji
    2012
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CGLB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia kamyk_88

0

Reputacja

  1. Weź zrób jakieś poglądowe zdjęcie silnika z góry i zaznacz gdzie to dokładnie jest, bo po takim zdjęciu ciężko cokolwiek powiedzieć.
  2. Sprawdziłem dolot - szczelny, węże podciśnienia wyglądają ok. Czujnik temperatury powietrza w dolocie też sprawny. Gruszka turbiny ma czujnik na górze, błędów nie ma, test przechodzi bez problemu, więc zakładam, że geometria nie jest zapieczona. EGR czyszczony i jest ok. Dzisiaj ma przyjść wakuometr, więc sprawdzę wartości podciśnienia pompy i działanie zaworu N75. Dziwi mnie fakt, że przepływomierz pokazuje za mało powietrza od dołu, a po załączeniu się turbiny wali dużo za dużo, mimo że turbina pompuje za mało. Jeśli przepływomierz byłby uszkodzony, to dlaczego ciśnienie doładowania jest za niskie? Jeśli zawór N75 i przepływomierz były by uszkodzone to ok, ale jakoś nie chce mi się wierzyć w taki zbieg okoliczności.
  3. Wklejam link do tematu z działu B8, bo tam chyba nikt nie zagląda albo nie wie co się dzieje. Za wszelką formę pomocy, nakierowania na znalezienie winowajcy będę wdzięczny
  4. kamyk_88

    S4 B8 Logi

    Mi to wygląda na jakiś elektryczny problem. Jak cokolwiek kodujesz to zawsze rób foto jak to wyglądało fabrycznie, żeby zawsze można było wrócić bez problemów. Jeśli wiesz jak było wcześniej to ustaw tak jak było i skasuj błąd i zobacz co będzie się działo. Jeśli błąd wróci tzn., że zbieg okoliczności i coś faktycznie się dzieje. A jak nie no to masz winowajcę.
  5. Węże ok, dolot też raczej szczelny. EGR wyczyszczony i wydaje się być ok. Czekam aż przyjdzie wakuometr. Jak będzie to pomierzę podciśnienia. Przepływomierz raczej jak nawala to zaniża odczyty.. Stawiam na pompę wakuum lub zawór n75. Jak pomierzę podciśnienia to napiszę co wyszło.
  6. Zrobiłem wykresy z logów i nie wiem do końca gdzie szukać. Sprawdzę węże między turbo i filtrem powietrza oraz między ic a turbo. Może przepływka nie działa prawidłowo ale niestety nie mam drugiej na podmianę. Jeszcze zawór N75 chodzi mi po głowie.
  7. Czy nikt tu nie zna się na diagnostyce, czy po prostu nikt nie chce dzielić się wiedzą?
  8. kamyk_88

    Jak uruchomić DRL?

    Popatrz czy wartość świecenia DRL nie jest ustawiona na 0. Bo tam w % można ustawić z jaką jasnością mają świecić.
  9. Zrobiłem logi i widać, że turbo nie dmucha jak należy. Pytanie teraz czy to zawór N75, czy zapieczona geometria, czy przepływomierz... Jak sprawdzić które to z nich? Z ciśnienia w turbinie widać, że załącza się za późno, ogólnie wykres jest jakby przesunięty w fazie, ale chwilowo przeładowuje u góry. Przepływka pokazuje też złe wartości. Ale pytanie czy to ona jest wadliwa? Bo czytałem gdzieś, że jak turbina nie pompuje jak powinna to przepływka też pokazuje złe wartości. W załączniku log obrobiony do normalnej postaci. Dla przepływki zamieniłem mg/str na g/s. powietrze i doładownie.csv
  10. Hej. Od roku posiadam Seata Exeo ST z 2012 roku z silnikiem 2.0 TDI CR o kodzie CGLB i mocy 170KM. Objawy są takie, że auto nie przyspiesza tak jak powinno, brakuje mocy. Tzn jak się rozbuja to jedzie, maksymalna prędkość z jaką jechałem to ok 200km/h, więc moc niby jest, ale przyspieszenia brak. Przebieg auta to 248 tys. km. Sprzęgło nie było robione, ale objawy nie wskazują na to, aby się ślizgało. Dodam, że obroty nie falują, jest ok 850obr/min. na biegu jałowy, błędów na kompie brak. Przy niskich temperaturach, bodajże poniżej 5 stopni C obroty biegu jałowego wzrastają do ponad 900, czasami nawet ponad 1000 obr/min ale są stabilne, bez wahań. Nie wiem, czy to nie objaw jakiegoś ssania. Samochód nie kopci, nie trzęsie się, nie ma żadnych objawów poza utratą mocy/momentu. Zwłaszcza z dołu zakresu obrotów. Wiem, że nikt nie jest wróżką i nie powie co jest przyczyną, więc proszę o informację które kanały logować, które logować razem i co zrobić, aby zdiagnozować usterkę. Dodam, że posiadam VCDS 18 wraz z kablem hex can. Seat to nie audi, ale silnik ten sam, więc napisałem tutaj, bo nie wiedziałem gdzie dokładnie to zrobić. Jeśli temat jest w złym dziale, to proszę admina o przeniesienie tematu. Za każdą formę pomocy będę wdzięczny. Pozdrawiam Łukasz
  11. Zastanawia mnie jeszcze różnica miedzy air mass actual a air mass specified. Bo w jednym odczycie jest duza. Ale to przy zamknietym egr. Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
  12. Dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz i sprawa wyglada tak, ze na postoju na biegu jalowym wtryski wyglądają idealnie, jak na załączonym obrazku. Problem zaczyna sie po przygazowaniu. Na ostatnim cylindrze rosnie korekta ale do ok 0.45 na plusie i wartosc egr wzrasta i soada bardzo powoli. Jak dluzszy czas nie dotykalem gazu to korekty byly wszystkie prawie na 0 i egr 0%, jak przegazowalem to korekty na 3 cyl ok 0.2mg/str, a na 4 0.45mg/str, egr 54% i spadal bardzo wolno. Po trasie 900km na ostatnim cylindrze mialem korekte 1.6mg/str, reszta ok - 0,4mg/str. Spróbuję go wyczyscic i zobacze co sie bedzie dzialo. Obstawiam ze egr sie przycina. Ale poprzedni właściciel go wymienial jakis czas temu na Valeo. Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
  13. Na temat castrola słyszałem skrajnie różne opinie. Ja do zadnego samochodu jaki mialem nie lalem castrola, wiec swojego doświadczenia nie mam. Do wspomnianego passata lalem Motul, a teraz do exeo Millers. Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
  14. Coś ewidentnie jest nie tak z tym silnikiem. Kiedys mialem passata B5 fl z silnikiem AVF 130km z chipem na 163km, przebieg 352 tys km i od wymiany do wymiany nie dolewalem nawet kropli oleju. A predkosci nierzadko powyzej 160km/h, czasami pojawiala sie 2 z przodu. Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
  15. Nie wiem jak w A4 ale ja mam exeo 2.0 TDI 170km i wymieniam olej co 15 tys km i między wymianami nie dolewam nic. Tyle ze to 2012 rok i common rail. Przebieg 233 tys km. Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
×
×
  • Dodaj nową pozycję...