matys0695 Opublikowano 21 Maja 2018 Opublikowano 21 Maja 2018 (edytowane) Witam, planuję zmienić swoją Astre H GTC 1.9 CDTI 150 KM @185KM 403NM na Audi A4 B8 w nadwoziu Sedan. Planuję zakup silnika benzynowego, najlepiej 2.0 TFSI, na pewno interesują mnie wersje sprzed 2012 r. , więc mniej więcej orientuję, że te silniki biorą olej. Mój budżet na ten samochód plasuję się do 40 tysięcy złotych. Samochodem będę jeździł raczej tylko od piątku do niedzieli, ewentualnie jakieś wyjazdy i urlopy, gdyż pracuję w Niemczech i na dojazdy do pracy i po niemczech służy stara poczciwa Vectra C. Rocznie wyjdzie mi około 6-8 tysięcy kilometrów, z wyposażenia to na pewno kolorowe MMI a nie czerwone, skrzynie chciałbym automatyczną, dlatego szukałbym wersji z Quattro, lecz nie wiem do końca czy był w b8 w quattro montowany tiptronic czy s-tronic. Na pewno skórzana tapicerka, z powodów estetycznych i że łatwo samemu można ją wyczyścić i zakonserwować. Co do silnika to szukałbym wersji 211KM. I chciałbym się dowiedziec jak wygląda kwestia rozrządu, według mnie nie ma już czegoś takiego jak rozrządy, dla których nie został przewidziany serwis bądź wymiana, jakie koszta rozrządu? Oraz jak wygląda ilość spalania oleju, zapewne bańkę 1l lub 2l bym przy sobie woził, leje od zawsze w swoich autach olej firmy Motul 5w30 X-cess, X-clean. I czy jest jakiś silnik, chodzi mi o kod silnika, który jest najmniejszym złem, jeżeli chodzi o problemy olejowe, rozrząd itd? Bo czytałem, że w silnikach 1.8 TFSI wiele osób chwali sobie silnik o kodzie CABB . Myślałem, również nad silnikiem 2.0 TDI, lecz patrząc na moje przebiegi i potrzeby korzystania z tego auta, troszkę mija się to z celem, naprawa osprzętu, oraz męczenie silnika odpalając go na weekendy, robiąc takie małe przebiegi, do tego silniki wysokoprężne mają zapewne więcej najechane km już. Dziękuje za odpowiedzi i czekam na waszą opinię, pozdrawiam Edytowane 21 Maja 2018 przez matys0695
indiapapa Opublikowano 13 Czerwca 2018 Opublikowano 13 Czerwca 2018 (edytowane) Więc tak... zostaw sobie spooory budżet naprawczy i na początek: 1. Drgania kiery przy 110-130km/h. Jeśli dostałeś auto ze zużytymi oponami lub źle wyważonymi felgami to to poczujesz. Podobno wymiana tulei w bananach na poliuretany (albo zakup wahaczy poliftowych) nieco zniweluje ten problem, ale może jakiś ekspert wypowie się w tej kwestii. 2. Odma lub P2187 - koszt 150zł i sprawne rączki, polecam poczytać sobie http://www.spalacz.pl/wymiana-odmy-w-silniku-20-tfsi-audi Co do błędów ECU to niezawsze wejdą Ci przy pierwszej jeździe samochodem tylko np przy drugim lub trzecim odpaleniu, jak jesteś już pod domem. Tak miałem np z P2015. Wyjechałem z warsztatu po wymianie całego silnika (osprzęt stary), pojechałem na myjnię, dojechałem pod dom i check engine... 3. Wymiana łańcucha rozrządu - silnik w quattro jest ułożony wzdłużnie, więc bez demontażu lub odsunięcia chłodnicy nie da rady. Jeśli auto przejechało 90-100tys.km to lepiej to zrobić. Koszt z tego co pamiętam 1200zł 4. Zamki w drzwiach - sprawdź wszystkie czy działają, czasem coś może nie stykać, mi np zimą nie otwierają się jedne drzwi a latem jest OK, dlaczego nie doszedłem jeszcze koszt 150-300zł za siłownik + spinki do tapicerky 5. Klapy regulowane w dolocie czyli błąd P2015 - tak jak pisałem wyżej, błąd może nie wejść od razu. Zwykle uszkodzeniu ulega czujnik położenia albo problemy robi siłownik sterowany zaworem i vaccum system - najlepiej to zdemontować i zrobić program - problem zniknie raz na zawsze; W necie możesz wyczytać, że te klapy mają pomagać w dokładnym spalaniu paliwa (tworzac zawirowanie) i zmniejszeniu zanieczyszczeń w atmosferze przy okazji osadzając zanieczyszczenia w dolocie i zmniejszając moc. Coś za coś - ja wolę moc. 6. Błąd zaworu N205 czyli błąd P0011 - jeśli się przycina to auto może nieco stracić na mocy http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16395/P0011/000017 7. Olej - Jeśli silnik był po wymianie pierścieni to weźmie może 0.3-0.4L/1000km lub mniej jeśli naprawdę dobrze go złożyli. Polecam dokupić sobie bagnet, gdyż wskazania na MMI niezawsze się pojawiają. I tutaj dochodzimy do kwestii takiej, że jeśli silnik mam spory przebieg i przy skręcaniu pompa nie zassa oleju to odrazu lecą panewki korbowodów. Usłyszysz takie niemiłe szorowanie, low oil level i boom - silnik zatarty. 8. Skrzynia - to dotyczy i TFSI, i TDI, bicie na łożysku wałka lewego https://www.youtube.com/watch?v=6Lic1IwvXWITak więc CDNB CDNC albo CAEB jak już to po udokumentowanym remoncie a jak przed to niech Żyd spuści 7000 albo spada na szczaw. Co do diesli to tyle co słyszałem: wtryski lub siadająca dwumasa https://www.youtube.com/watch?v=RMFJm6kxg80 Wymiana sprzęgła z dwumasą 3000zł 9. Typ skrzyni - ktoś podpowie jak z użytkowniem automatów? Manual chodzi u mnie bezbłędnie. Poza w/w mankamentami autem jeździ się bardzo przyjemnie Jest wygodne, pali od 8.5L w trasie do 12L/100km w mieście. Na Twoim miejscu za te pieniądze kupiłbym nowe auto za 60 tysięcy i 20 spłacał. Ostatecznie wyjdzie Ci tyle samo Edytowane 28 Czerwca 2018 przez indiapapa P2015 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się