Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Błąd EPC, CHECK brak mocy, reakcji na pedał gazu, ciężki rozruch, gaśnięcie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam ogromny problem z moim B6. W zeszłym tygodniu po przejechaniu 300 kilometrów i wyjściu z samochodu okazało się, że wentylator pracuje. Myśląc, że się schładza po trasie zamknąłem go. Wróciłem po jakimś czasie, okazało się, że wentylator pracuje, a akumulator jest rozładowany, odpaliliśmy na popych. Wentylator włączał się co kilkanaście sekund i gasł. Wyjąłem bezpiecznik i przez tydzień ruszając w trasę wkładałem go i wyjmowałem na postoju. Kilka dni temu odpalając samochód zaobserwowałem bardzo mocne falowanie obrotów powiązane z praktycznie brakiem reakcji na pedał gazu. Samochód można było prowadzić jedynie na 1 biegu, max 2, jednak nie przy większej prędkości obrotowej niż 2000 obr/min, samochód bardzo mocno szarpał. Po włączeniu na luz po chwili gasł, a z rozruchem miał problem. Oczywiście pojawiły się błędy EPC, oraz wykrzyknik otoczony strzałką w trójkącie, samochód jest w LPG i od dłuższego czasu świecił CHECK. Przed tym wszystkim przez jakieś 2 tygodnie z tyłu samochodu słyszalna była głośniejsza praca pompki paliwa. Odczytałem kilkoma ustrojstwami. Wiele wskazywało na czujniki (wału korbowego lub wałka rozrządu). Mechanik wskazał bardziej na wałek rozrządu (u niego błąd był opisany jako przestawienie rozrządu). Wymieniłem czujnik. Nie pomogło, wymieniłem też ten od wału korbowego co również nie dało pozytywnych rezultatów. Jakoś go odpaliłem i zostawiłem u mechanika. Cewki i świece wykluczam bo usterka zaistniała nagle, a wcześniej miałem uszkodzoną cewkę i objawy były inne i można było jechać, a samochód na pedał gazu reagował. Samochód tak samo zachowuje się na gazie i benzynie.

Widziałem, że jest wiele tematów dotyczących podobnych objawów, jednak niewiele z nich się dowiedziałem. Takiego samego problemu nie znalazłem. Niektórzy z Was mogli jeździć, ja gdybym chciał to max na 2 biegu do 2 k obrotów, co uniemożliwia jazdę. Każdorazowy rozruch jest też kłopotliwy. 

Zdjęcie 1 pokazuje błędy po pierwszym odczycie (najbardziej obszerna lista na ekranie komputera). Zdjęcie nr 2 po wykasowaniu poprzednich (też ekran komputera). Zdjęcia nr 3 i 4 są z innego urządzenia.

3.jpg

4.jpg

1.jpg

2.jpg

Edytowane przez Arew

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...