projekty Opublikowano 4 Czerwca 2018 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Witam Panowie opiszę jak to wszystko się zaczęło. Jakiś czas temu zaczęło ubywać płynu chłodniczego, z tłumnika rzucało wodą, a podczas odpalania pierwsze kilkadziesiąt sekund pracował na 3 cylindrach, do tego również robiła się delikatna maź w zbiorniczku. Olej był czysty. Czuć było że silnik jest coraz słabszy. Po odstawieniu do warsztatu nie postawiono ostatecznej diagnozy i wymieniono tylko korek od zbiornika wyrównawczego, stary był zaklejony od mazi. Odebrałem samochód i miałem go poobserwować. Obserwowałem, aż do momentu jak pewnego razu zaświeciła się kontrolka od poziomu płynu, a w oleju pojawiła się woda. Postawiona diagnoza- uszczelka pod głowicą, przedmuch na 4 cylinder. Podczas naprawy uszczelki wymieniono również pierścienie i popychacze zaworów na 4 cylindrze. Do tego okazało się ze przewód wysokiego zasilania na 4 cylinder nie daje iskry. Po naprawie i odpaleniu, silnik pracuje tylko na 3 cylindrach, problem na czwartym cylindrze nie został rozwiązany. Dalej jest również problem z płynem. Kontrolka poziomu płynu świeci się po przejechaniu ok 15km, woda gdzieś ucieka, ale w oleju jej nie ma, nawet nie widać, żeby gdzieś kapała, przez wydech również nie jest wyrzucana. Jeżeli chodzi o głowicę to nie była sprawdzana na szczelność. Proszę o pomoc.
Falcone Opublikowano 4 Czerwca 2018 Opublikowano 4 Czerwca 2018 czyli jeśli głowica nie była sprawdzona na szczelność to nie była też planowana?
projekty Opublikowano 4 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2018 Dobre pytanie, bo z drugiej strony planowanie bez sprawdzenia szczelności to mogło się tu okazać wyrzuceniem pieniędzy w błoto;/ Upewnie się jak było z tą głowicą.
projekty Opublikowano 5 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2018 10 godzin temu, projekty napisał: Dobre pytanie, bo z drugiej strony planowanie bez sprawdzenia szczelności to mogło się tu okazać wyrzuceniem pieniędzy w błoto;/ Upewnie się jak było z tą głowicą. nie była planowana.
Robertk86 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Moje pytanie, gdzie żeś auto robił że nie była sprawdzana głowica, oraz planowanie? Ja też mam ten silnik 1.6 ahl który będzie w połowie wymieniony, głowica ma porobione zawory, szczelność, uszczelniacze, ale co z tego jak dół silnika mam pęknięty. A u ciebie? nie wiem czy czasem w 4 cylindrze nie masz płynu, stąd też nie pracuje na wszystkie cylindry.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się