Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Galareta na korku od zbiorniczka wyrównawczego płynu hłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pewien problem, który doprowadza mnie do szału Może ktoś sie z tym spotkał i wie co z tym zrobić?

Jak kupiłem samochód (okolice lipca 2008) to w zbiorniczku na płyn chłodniczy był płyn i pełno takiej budyniowatej mazi. Poradzono mi spuścić cały płyn i wymienić na nowy oczywiście płukając wcześniej zbiorniczek wyrównawczy z tej galarety. Zrobiłem to raz ale niestety nic nie pomogło. Zrobiłem jeszcze raz takie płukanko tym razem dodając środek do czyszczenia układu chłodzącego. po kilku dniach znowu galaretka.

Później jakiś magik powiedział, że może to "chłodniczka oleju" wymieniłem i to (rzeczywiście była mokra) ale po wymianie tej chłodniczki i oczywiście ponownym przeczyszczeniu układu chłodniczego wraz z zbiorniczkiem dalej mi sie zbiera to gówno. Jest tego jakby dużo mniej ale jest (może to te resztki co sie osadziły na ściankach węży)

W każdym bądź razie czy ktoś miał coś takiego i poradził sobie z tym problemem? Jak ma to komuś pomóc to mogę zrobić zdjęcie tego syfu. Wygląda to tak jak by się olej mieszał z płynem chłodniczym natomiast nie widać wcale płynu chłodniczego w oleju ( i całe szczęście olej wygląda ok)

Pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

To znaczy ze olej dostaje sie do układu chłodzenia, aby sie tego kompletnie pozbyc trzeba dokladnie wyczyscic caly uklad chlodniczy (chlodnice i przewody) ale przed tym trzeba pozbyc sie przyczyny, najpierw sprawdz czy pod korkiem oleju nie ma takiej samej mazi!!!

Opublikowano

ja bym stawiał na uszczelke pod głowicą, zwłaszcza jesli pod korkiem bedzie to samo.

Opublikowano

u mnie byla to uszczelka pod glowica. te same objawy: maz na korkach i brazowy syf w zbiorniczku.po jakims czasie (chyba jak mocniej ja wydmuchalo) to po chwili jazdy bardzo wzrastalo cisnienie w ukladzie chlodzenia (dostawaly sie spaliny). najlatwiej sprawdzisz podjerzdzajac do jakiegos lepszego warsztatu. maja tam taki bajer do sprawdzania: wlewaja w prubowke troche jakiegos plynu bezbarwnego, dolewaja do niego kilka kropel twojego plynu z ukladu i jak zmieni barwe na niebieski lub zielony to znaczy ze masz w ukladzie spaliny wiec wydmuchana jest uszczelka.

Opublikowano

Na LPG przy niedogrzanym silniku to normalka,Latem będzie OK.

No raczej nie jest to normalne jak osad zbiera sie na korku od zbiorniczka wyrownawczego chlodnicy :tongue4:

Opublikowano

Korek od wlewu oleju jest czysty i na szabelce też nie widać żadnego gówna. Tak jak pisałem tylko w zbiorniczku płynu chłodniczego olej wygląda OK

Opublikowano

Na pewno masz przepaloną uszczelkę pod głowicą. uszczelka puściła pomiędzy kanałem wodnym i olejowym. Cisnienie oleju jest duzo wyzsze i olej pakuje sie do ukladu chlodzenia, a nie odwrotnie.

Opublikowano

Zmierz ciśnienie na tłokach i wszystko będzie jasne.Chyba że wlał ktoś jakiś specyfik do uszczelnień ,od tego też będzie osad.

ciśnienie w cylindrach nie ma nic wspólnego z dmuchniętą uszczelką pomiędzy kanałem olejowym a kanałem wodnym :wink4:

Opublikowano

Uszczelka siada z jednego gara na drugi ,albo w kanał wodny lub olejowy,nie siada e inny sposób chyba że wcześniej była przegrzana głowica ,no ale wtedy to już tylko planowanie,a na to nie wygląda bo olej jest OK.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...