[B7] Wymiana kompletu wahaczy - proszę o rady
0

    7 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Napisano (edytowane)

    Witam, w najbliższy weekend będę podchodził do tematu wymiany kompletu wahaczy i końcówek drążka w moim aucie.

    Chciałbym się odpowiednio przygotować do całej operacji i proszę o wszelkie rady.

    Zaopatruje się w odrdzewiacz, smar, mam do dyspozycji kanał i lewarek.

    Czy podnieść strony pojedynczo na lewarku i na nim trzymać auto podczas całej operacji wymiany? Czy lepiej oprzeć go na drewnianych klockach po obu stronach?

    Czy konieczny jest klucz dynamometryczny żeby dokręcić każdą śrubę? Firma, która ustawia fachowo zbieżność jest oddalona 5km. Czy lepiej skręcić wszystko "mniej więcej" i zostawić dokręcenie śrub odpowiednio mocna na zbieżność? Problem, że nie mam dostępu do klucza dynamometrycznego i musiałbym specjalnie go kupić (pewnie kiedyś się przyda - tylko czy teraz jest konieczny?).

    Jaki smar wybrać żeby podczas składania smarować śruby? Zwykły tawot czy lepiej wybrać coś innego żeby mieć spokój w przyszłości?

    Z góry bardzo dziękuję za pomoc i każdą dobrą radę.

    Edytowane przez rodzyn90

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Palnik, młot, łom, pilniki, papiery ścierne/maty a najlepiej szczotka druciana. I poczytaj jak to się skręca- wstępnie i po opuszczeniu auta na amen. 

     

    Postaw na kobyłkach lub klockach. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zacznij od śruby łączącej górne wahacze ze zwrotnicą. Jak nie będzie chciała wyjść(tak będzie na 90%)- to lepiej oddaj auto do warsztatu👍

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Masz na myśli, żeby na samym początku zanim zabiorę się za odkręcanie dolnych wahacza, zaatakować te śruby na zdjęciu poniżej? Sięgnę tam kluczami bez ściągania dołu?

    Będę miał w razie awarii dwóch mechaników obok, zajetych swoją robotą, ale w razie kryzysu będzie miał kto mi pomóc :)

    zawieszenie-zwrotnica-amortyzator-p-audi-a4-b6-b7-999287.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie. Chodzi o tą śrube bliżej, trzymającą sworznie wahaczy

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a co z kluczem dynamometrycznym? Czy warto się nad tym pochylić czy dokręcać śruby na pałe (ale żeby nie zerwać gwintu)?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    15 godzin temu, rodzyn90 napisał:

    a co z kluczem dynamometrycznym? Czy warto się nad tym pochylić czy dokręcać śruby na pałe (ale żeby nie zerwać gwintu)?

    Jak nie masz doświadczenia to możesz dokręcać dynamometrycznym :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.