Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Co ile wymiana oleju w skrzyni biegów i tylnym moście A4 B5 quattro?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam pewnie już ktoś o tym pisał ale naprawdę szukałem i nie znalazłem odpowiedzi mianowicie co ile km powinno się zmieniać olej w skrzyni biegów i w tylnym moście w quattro ???

Z góry dziękuję!!!

Opublikowano

Witam

W ASO Audi twierdzą, że "normalnie" oleju w skrzyni biegów się nie wymiania - jedynie podczas jej naprawy.

Ja wymieniłem przy przebiegu około 190 000 km olej w skrzyni biegów i tylnym dyferencjale :

  • Przekładniowy

  • Do napędu osi

Gdy zobaczyłem jak wyglądał spuszczony olej (gęstawa maź) to bez wątpienia przekonałem się, że

jednak powinno się go wymianiać.

Biorąc pod uwagę fakt, iż sam olej pod wpływem czasu i warunków atmosferycznych traci swe właściwości

nie wspominając już o samej pracy oleju w układzie napędowym sądzę, że przynajmniej raz co około 150 000 km

należy go wymienić.

Takie jest moje skromne zdanie, ale może niech wypowiedzą się badziej doświadczeni użytkownicy manual + QUATTRO

:> :>

Poczytaj te tematy tam też z pewnością znajdziesz jakieś informacje dot. Twojego pytania:

http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_skrzynia_biegow_olej-t51855.0.html

http://www.a4-klub.pl/smf/b6_ake_jaki_i_ile_oleju_do_manualnej_skrzyni_biegow_oraz_tylnego_dyferencjalu-t57650.0.html

________________

Pozdrawiam

Rafał

Opublikowano

Czyli lepiej było by wymienić tylko nie wiem czy szukać ori z aso czy np tego mobila o którym była mowa.

druga sprawa to nie wiem czy dobrze załapałem do dyfru wlewa się mieszankę olejów przekładniowego i do napędu osi czy jak??

I wreszcie czy poradzę sobie z wymianą to znaczy ze spuszczeniem bo z tego co wyczytałem w tych wątkach to jest problem z odkręceniem korka spustu w skrzyni i ciekaw jestem którędy się wlewa olej bo wiadomo spust jest od dołu a wlew?? pewnie z góry a tam chyba nie ma dobrego dojścia...

Opublikowano

druga sprawa to nie wiem czy dobrze załapałem do dyfru wlewa się mieszankę olejów przekładniowego i do napędu osi czy jak??

Olej przekładniowy i do napędu osi to 2 odrębne płyny

Opublikowano

Wiem że to dwa odrębne płyny ale jak pisałeś

Odpowiedz na pytanie lie oleju, właśnie udało mi się ustalić

wg. ASO w AKE z 2002r manualna skrzynia biegów:

* skrzynia biegów - 3,5l.

* tylny dyferencjał:

Przekładniowy (osiowy) - 0,5l.

Do napędu osi - 1,5l.

z tego wnioskuje że do dyfru wlewa się przekładniowego 0,5l i oleju do napędu osi 1,5l mam rację?? jeśli nie to proszę o wyjaśnienie.

Opublikowano

Wiem że to dwa odrębne płyny ale jak pisałeś

Odpowiedz na pytanie lie oleju, właśnie udało mi się ustalić

wg. ASO w AKE z 2002r manualna skrzynia biegów:

* skrzynia biegów - 3,5l.

* tylny dyferencjał:

Przekładniowy (osiowy) - 0,5l.

Do napędu osi - 1,5l.

z tego wnioskuje że do dyfru wlewa się przekładniowego 0,5l i oleju do napędu osi 1,5l mam rację?? jeśli nie to proszę o wyjaśnienie.

To są dane dla silnika z oznaczeniem AKE (2.5 TDI). Nie koniecznie do Twojego auta będzie wchodziło tyle samo oleju .

Opublikowano

wiem ale nie chodzi mi o ilości tylko o to co leje się do tylnego mostu. a z Twojej wypowiedzi wynika że leje się mieszankę 2 specyfików

tylny dyferencjał:

Przekładniowy (osiowy) - 0,5l.

Do napędu osi - 1,5l.

a może "przekładniowy (osiowy)" to jest to samo co "do napędu osi"

do skrzyni już wiem wleję mobila a jaki konkretnie olej wlać do mostu??

Opublikowano

Może mój post nic nie wniesie, ale może da do myślenia. :naughty:

Jakieś dwa tygodnie temu wymieniałem sobie sprzęgło więc pomyślałem że warto sprawdzić olej w skrzyni i jego stan.

No niestety było troszkę za mało :confused4:. Przewertowałem forum i jak niektórzy radzą nie wymieniać tylko dolać ale oryginalnego. (Inni radzą wymienić). Mój jak sprawdziłem wyglądał ,jakby niedawno go wlali. A naręcone mam 330000 Km. Więc dolałem 0,5 L , tak jak wyczytałem oryginał: 75W 90 mobila.

I co się okazało biegi do trójki wchodzą dość ciężko. Po rozgrzaniu silnika poprawa jest niewielka :confused4:.

Czwórka, piątka i wsteczny bez problemówale 1, 2 i 3 ...no powiem nienajlepiej. Czuć opór przy zmianie a wcześniej tego nie było.

I jak teraz poprawiłem sobie sprzęgło to się znowu zaczeły kłopoty z biegami. I niby wszystko ok, stan i oryginalny i brzydko mówiąc- kupa!

Dlatego ja powiem tak sprawdzić stan i zanieczyszczenie oleju, i jak jest ok to nie zmieniać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...