MatteoAlessandro Opublikowano 25 Lipca 2018 Opublikowano 25 Lipca 2018 Jak w tytule. Mam powtarzającą się usterkę od 3 lat, wraca cyklicznie, ale nie regularnie, głównie w lecie, bardzo rzadko zimą. Objawia się tym, że podczas jazdy biegi zaczynają być zmieniane jakby bardziej ostro z szarpnięciem (zawsze tylko niskie biegi 1-4). Następnie jak zgaszę samochód i go odpalę (nawet następnego dnia) to silnik mocno wibruje, skacze i reaguje z bardzo dużym opóźnieniem na gaz, nie pozwala przekroczyć 4k obrotów, ogólnie szaleństwo. Na filmie widać, co się dzieje. W garażu mam prawie cały czas gaz do dechy, a samochód dławi się, nie rusza, po czym rusza i zdycha. Do tego kontrolki od skrzyni skaczą między D a D1 w te i we wte. Dalej na filmie widać, że ciągle się krztusi, coś strzela i nagle wszytko się uspokaja. Dalej jedzie się już normalnie. W samochodzie z modyfikacji mam zimny dolot i stożek volanta (https://www.newlevelmotorsports.com/volant119206.html), intercooler z 3.0 biturbo, blowoffa, downpipe se sportowym katem. Od niedawna też racechipa rs, ale problemy były długo przed jego zainstalowaniem. Mój mechanik nie może złapać powodu usterki, w logach do tej pory nic nie złapał, ale jakby co to zrzucę dzisiaj też sam jak wrócę do domu i tu wstawię, może Wy coś wyłapiecie. Do tego mam usterkę Gearbox malfunction - you can continue driving i tak jak mi kiedyś występowała na wciąż tak teraz od 2-3 miesięcy jest na stałe (to sobie już wynalazłem i pewnie pójdę drogą kolegów z tego wątku) --> Wszelkie porady mile wskazane, z góry dziękuję
MatteoAlessandro Opublikowano 28 Lipca 2018 Autor Opublikowano 28 Lipca 2018 Widzę, że ruch na tym subforum nie pomaga albo nikt z Was jeszcze nie miał takiego przypadku w co za bardzo mi się nie chce wierzyć .... Dzisiaj miałem chwilę i podpiąłem sobie komputer i przeczytałem kody błędów: Address 01: Engine (CL0MA-CDNC) Labels: 06H-907-115-CAB.clb Part No SW: 8K2 907 115 AJ HW: 8K2 907 115 D Component: 2.0l R4/4V TF H20 0002 Revision: E1H20--- Coding: 0124000C240F0260 Shop #: WSC 00660 259 89015 ASAM Dataset: EV_ECM20TFS0118K2907115AJ 001002 ROD: EV_ECM20TFS0118K2907115AJ.rod VCID: 77FD0D57CE389FA6A59-8022 5 Faults Found: 5646 - Leak in Air Intake System P2279 00 [109] - - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 136942 km Date: 2018.06.11 Time: 07:59:04 5531 - Camshaft Position Sensor (G40) - to zapewne efekt rozpięcia instalacji przy montażu Racechipa P0343 00 [040] - Signal too High Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 137752 km Date: 2018.07.12 Time: 13:36:12 2822 - Bank 1; System Too Rich off Idle P2178 00 [096] - - Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 3 Mileage: 138060 km Date: 2018.07.24 Time: 19:30:24 4010 - Idle Control System P0506 00 [032] - RPM Lower than Expected Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 3 Mileage: 138060 km Date: 2018.07.24 Time: 19:30:24 4166 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31) - i to też zapewne efekt rozpięcia instalacji przy montażu Racechipa P0238 00 [040] - Signal too High Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 137752 km Date: 2018.07.12 Time: 13:36:10 Readiness: 0000 0100 Address 02: Auto Trans (J217) Labels: 0B5-927-156.clb Part No SW: 8K1 927 156 L HW: 0B5 927 156 F Component: 0B5 20TFSIRdW H10 0009 Revision: --H10--- Serial number: 0000001392 Coding: 000001 Shop #: WSC 06335 000 00000 ASAM Dataset: EV_TCMDL501 A02087 ROD: EV_TCMDL501.rod VCID: 3E73D873A1826EEEA6F-806B 1 Fault Found: 8070 - Cooling Oil Valve P179D 00 [175] - Electrical Malfunction MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 134 Reset counter: 40 Mileage: 136633 km Date: 2018.05.15 Time: 13:03:05 Jakieś pomysły? jakieś podpowiedzi?
MarcinOslo Opublikowano 28 Lipca 2018 Opublikowano 28 Lipca 2018 Z powyzszych bledow w silniku sugerowalbym sprawdzic odme. Bylo juz kilka takich przypadkow tu na forum.
MatteoAlessandro Opublikowano 29 Lipca 2018 Autor Opublikowano 29 Lipca 2018 Myślisz o odmie czy zaworze zwrotnym odmy? Mam notabene już 3cią założoną. Pierwszy właściciel zmieniał na 2giej generacji a ja po tym jak się znowu zatkało na najnowszą. Dzięki za podpowiedź
MarcinOslo Opublikowano 29 Lipca 2018 Opublikowano 29 Lipca 2018 Jaka koncowke ma numer Twojej odmy ?
MatteoAlessandro Opublikowano 29 Lipca 2018 Autor Opublikowano 29 Lipca 2018 4 minuty temu, MarcinOslo napisał: Jaka koncowke ma numer Twojej odmy ? Sprawdzę i pod koniec dnia dam znać.
MatteoAlessandro Opublikowano 29 Lipca 2018 Autor Opublikowano 29 Lipca 2018 (edytowane) I już mam 06H 103 495 AE Edytowane 29 Lipca 2018 przez MatteoAlessandro
MatteoAlessandro Opublikowano 29 Lipca 2018 Autor Opublikowano 29 Lipca 2018 Wygląda, że najnowsza i teraz ciekawe, czy to znowu padła odma czy jednak jak w innych przypadkach z forum jest to kwestia uszczelniacza wału korbowego. Najgorsze, że mój mechanik na wakacjach a do ASO aż się boję oddać (najbliżej mam Rowiński - Wajdemajer - Warszawa)
indiapapa Opublikowano 29 Lipca 2018 Opublikowano 29 Lipca 2018 (edytowane) Z błędu P2279 można sugerować, że to odma, ale jak kolega mówi, że jest nowa to trzeba szukać gdzie indziej. P0172 : Fuel system Excessive fuel pressure Leaking or contaminated fuel injectors Leaking fuel pressure regulator Low fuel pressure or running out of fuel Vapor recovery system Air leaks after the MAF Vacuum leaks Improper seated engine oil dipstick Stuck EGR valve Oil overfill Cam timing Cylinder compression Exhaust leaks before or near HO2Ss. P0507 : Check Throttle Valve Control Module (J338) Check Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338) Check Intake System for Leaks Z tych dwóch błędów i P2279 można wydedukować tyle, że masz dużo do sprawdzenia. 1. Dolot - może gdzieś opaska nie jest dokręcona i zasysa lewe powietrze, sprawdziłbym węże dolotowe i wąż od odmy do kolektora dolotowego czy nie zasysa powietrza, przepustnicę bym spradził z kompa czy się otwiera/zamyka, sprawdziłbym wartości przepływomierza - jak przekłamuje o kilka g/s to warto go wyczyścić (zanurzać w benzynie kilka razy i poczekać aż wyschnie), na jałowym pamiętam że miałem ~4.2g/s 2. Układ paliwowy - sprawdziłbym ciśnienie paliwa z kompa, u mnie na jałowym trzyma 4MPa i tyle samo powinieneś widzieć u siebie, może Twoja pompa paliwowa nie wyrabia; błąd P0172 oznacza że mieszanka jest za bogata w PALIWO czyli zalewa Ci za bardzo paliwem cylindry (o ile sonda lambda dobrze pokazuje) - może to wskazywać na wadliwy wtryskiwacz (misfire nie pokazuje, więc cewki/świece można podejrzewać, że są OK). 3. Sprężanie - sprawdziłbym na każdym cylindrze + próba olejowa tak dla pewności, wartości muszą być równe. Błąd wiszący na skrzyni - trzeba podpiąć kompa i sprawdzić czujnik G509 (clutch temp sensor) czy nie fałszuje wartości. Jak fałszuje to do wymiany. Fotka gdzie on jest znajdziesz tu : G509 Ogólnie to wypiąłbym soft, który masz wpięty, skasował błędy i zobaczył bez modyfikacji jak pracuje i jakimi błędami pluje, bo może ten błąd co wskazałeś od czujnika położenia wałka rozrządu to jest ten błąd który właśnie powoduje samoczynne gaszenie silnika i szarpanie przy przyspieszaniu... Powodzenia. Edytowane 29 Lipca 2018 przez indiapapa
indiapapa Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Jakieś wieści Mateusz? Doszedłeś co jest grane z autem?
MatteoAlessandro Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2018 W środę mechanik wraca z urlopu i zabiera samochód. Na pewno sprawdzi odmę i pozostałe miejsce gdzie może łapać powietrze, jak nie będzie wiadomo co to wywalam zimny dolot Volanta i wkładam fabrykę + lepszy filtr. Do tego czekam na info czy mi zrobi skrzynię (zestaw naprawczy mechatorniki) bo w Audi pomimo braku zmian specyfikacji naprawy ani zmiany ceny zestawu naprawczego postanowili brać za tą przyjemność 5500 zł (wszystkie ASO do których się dobiłem podają tą samą cenę) a wcześniej kosztowało to 3100. Taki status. Dzięki, że pytasz. Na pewno jak cokolwiek ustalę to tu opiszę co by inni mieli też ew wskazówki dla siebie.
MatteoAlessandro Opublikowano 1 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2018 W dniu 4.08.2018 o 18:11, indiapapa napisał: Jakieś wieści Mateusz? Doszedłeś co jest grane z autem? Poprawione mocowanie intercoolera + jeszcze jakaś uszczelka i wygląda na to że w końcu jest spokój
MatteoAlessandro Opublikowano 9 Września 2019 Autor Opublikowano 9 Września 2019 No i wszystko jasne, okazało się, że mój allroad był już na akcji serwisowej w Audi w przeszłości (tzw. usterka olejowa), przy okazji której wymieniano m.in. tłoki. Niestety po czasie się okazało, że i te tłoki były nic nie warte, bo Audi wypuściło ich kolejne wersje. Skończyło się tym, że robię generalkę silnika podczas której wymieniam sporo gratów na nowe. Okazało się też przy okazji że i Turbo miałem pęknięte, więc jak już takie rzeczy wyszły to postanowiłem w końcu założyć hybrydę. A że przy hybrydzie sprężyny zaworowe potrafią nie wytrzymywać to i je wymieniam na twardsze. Zrobiła się z tego całkiem niezła przeróbka. Za 2 tygodnie okaże się jak cała zabawa się skończy.
Fr0styyy. Opublikowano 30 Września 2019 Opublikowano 30 Września 2019 Zajrzyj do mnie do tematu, może coś przyjdzie do głowy
MatteoAlessandro Opublikowano 3 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2019 Samochód po 4 miesiącach zrobiony i po 2 tygodniach testów przez serwis i 2 dniach przeze mnie wygląda na to że problem pożegnany. Kluczem była generalka silnika i bardzo dokładne spasowanie wymienianych części, było sporo ręcznej roboty, szlifowania, docierania aż wszystko się pięknie spasowało i ..... działa. Teraz docieranie silnika i nowy wirus. Jedyne nad czym się jeszcze tylko zastanawiam to założenie IC Wagnera zamiast tego co mam teraz z 3.0 biturbo. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się