lipmar1789 Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Witam. Postanowiłem zamontować sobie kierownice MF, ale nie chce działać. Oto mój zestaw: 1. Moduł 8E0 953 549 Q 2. Taśmy nie pamiętam ale 16pin (mogę sprawdzić numer) 3. Poduszka MF 8P0 880 201 AB 4. Wiązka Airbag 8E0 971 589 S 5. moduł trapezowy 61340390F 6. Wiązka 8Z0 971 589 (nie wiem jaka, brak numeru, ale sprawna). Jakiś czas temu zamontowałem tempomat i full FIS. Zmieniłem moduł, taśmę i manetki, zakodowałem wszystko bez problemów. Teraz chciałem dołożyć multifunkcję. Dokupiłem poduszkę z wiązką i modułem trapezowym. Zakodowałem odpowiednio (kodowanie 02042). Jednak prócz podświetlenia nie ma reakcji na przyciskach (również w vcds nie widzi żadnego przycisku). Podmieniłem poduszkę na taką samą (8P0 880 201 AB), ale bez zmian. Zmierzyłem wiązkę 8E0 971 589 S i różni się ona od tej, która została opisana w tutorialu: Może to być przyczyną? Jeśli nie to co zrobiłem źle, czego brakuje lub co jest uszkodzone. Proszę o pomoc.
luki19862121 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Chcesz założyć multi z b6 czy B7?
lipmar1789 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Z B6. Tą szarą z czarnymi przyciskami. Co do tej wiązki to mam inaczej przewody 1 (masa) i 2 (sygnał dźwiękowy). Czy ma ktoś pod ręką taką wiązkę i może sprawdzić jak to jest u niego? Druga sprawa: wyczytałem, że trzeba jeszcze zmienić kodowanie w radiu. Dzisiaj mam zamiar to zrobić. Czy przez to nie wykrywa mi przycisków nawet vcds'ie?
luki19862121 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Pierwsza sprawa masz moduł Q z b7 nie b6. Druga rzecz kodowanie robi się w kierownicy stering wheel nie w radiu. Poczytaj ten wątek tam wszystkie potrzebne wiązki i moduły są opisane do b6 pytanie jeszcze czy masz ori tempomat - pełny FIS
lipmar1789 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2018 (edytowane) Właśnie tym wątkiem się kierowałem. Moduł Q ma możliwość obsługi multi, tempomatu, full FIS i chyba nawet grzanej kiery (tu nie jestem pewien). I nie było nigdzie informacji, że nie współpracuje z kierownicą (poduszką) z B6. Co do kodowania, to oczywiście od razu zmieniłem je w module 16 Steering Wheel (mam ustawione 02042). Ale nie wiem czy nie trzeba dodatkowo w radiu, więc się pytam. Mam radio Concert II (grundig). Podświetlenie przycisków jest, ale brak sterowania i wyskakuje błąd (brak komunikacji ze sterownikiem) edit: Mam full fis i tempomat (dokładałem prędzej) Edytowane 8 Sierpnia 2018 przez lipmar1789
luki19862121 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 19 minut temu, lipmar1789 napisał: Właśnie tym wątkiem się kierowałem. Moduł Q ma możliwość obsługi multi, tempomatu, full FIS i chyba nawet grzanej kiery (tu nie jestem pewien). I nie było nigdzie informacji, że nie współpracuje z kierownicą (poduszką) z B6. Co do kodowania, to oczywiście od razu zmieniłem je w module 16 Steering Wheel (mam ustawione 02042). Ale nie wiem czy nie trzeba dodatkowo w radiu, więc się pytam. Mam radio Concert II (grundig). Podświetlenie przycisków jest, ale brak sterowania i wyskakuje błąd (brak komunikacji ze sterownikiem) edit: Mam full fis i tempomat (dokładałem prędzej) Jaki wcześniej miałeś moduł u siebie? Moduł Q jak pisałem jest z b7 i nie będzie działać - Q nie jest pod grzana kiere chyba R jak dobrze pamiętam. Jak masz tempomat i pełny FIS to moduł miałeś dobry w b6 wystarczy kiera i okablowanie taśma chyba D jak się nie mylę i musi działać. 1
luki19862121 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 1). Poduszka z MF: 8P0 880 201 K2). Moduł kierownicy: 8E0 953 549 L lub 8E0 953 549 N (nie S i nie F)3). Taśma kierownicy: 8E0 953 541 D lub 8E0 953 541 E (16 pinowa)4). Wiązka do Airbaga: 8E0 971 589 S5). Moduł trapezowy (montowany w kierownicy): 61340390B6). Wiązka do MF: 8Z0 971 589 E7). Manetka do tempomatu: 8E0 953 521 D
lipmar1789 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Prędzej miałem moduł F, więc wymieniłem na Q. Moduł trapezowy mam F (więc też inny niż wyżej). Resztę mam tak samo. Czyli wychodzi na to, że moduł Q trzeba zamienić. Dzisiaj wymontuję z innej kiery i zobaczę jaki tam jest. Może będzie pasował
luki19862121 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 5 minut temu, lipmar1789 napisał: Prędzej miałem moduł F, więc wymieniłem na Q. Moduł trapezowy mam F (więc też inny niż wyżej). Resztę mam tak samo. Czyli wychodzi na to, że moduł Q trzeba zamienić. Dzisiaj wymontuję z innej kiery i zobaczę jaki tam jest. Może będzie pasował F czyli golas bez tempomatu multi itd.
lipmar1789 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Miałeś rację, wymiana modułu na N pomogła. kierownica działa, jednak mam problem z adaptacją czujnika skrętu g85. Próbowałem już kilkanaście razy (m.in według tego poradnika http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8E)_Brake_Electronics_(Bosch_8.0) ), ale dalej wywala błędy: 01044 - Control Module Incorrectly Coded 35-00 - - 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 66-10 - Not Matched - Intermittent Dziwne, że gry wejdę w bloki pomiarowe [08] > grupa 005 czujnik ciągle pokazuje -2,5st. Nie pomaga ruch kierownicą. Robiłem adaptację na wł silniku jak i samym zapłonie. Nic nie pomaga. Czyżby moduł był uszkodzony? Został mi sprzedany po taniości?
luki19862121 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Spokojnie Dodatkowo przyuczenie VINu : W grupie 16-Steering Wheel wchodzimy w adaptację, wybieramy kanał 81, wpisujemy 00111 i zachowujemy. 03-ABS Brakes (na włączonym samochodzie, żeby wspomaganie działało) Należy wejść do grupy 03-ABS i wykonać wszystkie trzy czynności bez wychodzenia przy włączonym zapłonie : Wcisnąć przycisk LOGIN, wpisać Login, który utworzymy na podstawie poniższych informacji : Mój login 09555 Note #1: Po zalogowaniu się, należy przeprowadzić kodowanie modułu. **** W naszym przypadku : Audi A4, hamulce FN3 15", diesel, manual, loginem jest : 09555 Od razu po zalogowaniu się przechodzimy do RECODE (pierwsza kratka) i kodujemy : Układamy CODE z poniższych informacji **** W naszym przypadku do zakodowania potrzebowaliśmy : 04255 Nie wychodząc wykonujemy procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy (G85) : Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes, Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08] Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-) Specification: 0.0 ° (najprawdopodobniej tu bedzie inna wartosc), tolerancja (kola prosto): plus/minus 5.0 ° [Done, Go Back] Adaptacja (przy wyprostowanych kolach/ustawionej kierownicy) [Login - 11] Wpisz 40168 [Do It!] [basic Settings - 04] Group 001 [Go!] [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Aktywacja Tempomatu Wchodzimy w ENGINE [select] [01 - Engine] [Login - 11] Enter 11463 to activate cruise control [Do It!] 1
luki19862121 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Rób wszystko po kolei na włączonym silniku! Kody powinny być identyczne jak wyżej też mam AVFa.
lipmar1789 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Dziwne. Wczoraj nie chciało zatrybić, a dzisiaj przeszło za pierwszym razem. A wydaje mi się że wszystko robiłem identycznie. Może rundka po mieście pomogła ? Tak czy inaczej dzięki wielkie. Bardzo mi pomogłeś:-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się