Mateuszeka4 Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Witam. Posiadam audi a4 b6 z silnikiem 1.9Tdi 2001 rok 130km. Mam problem z ukladem chłodzenia :/ . Wywala go przez zbiornik czasem po bardzo krotkiej jeździe ,czasem przejade normalnie 90 km ale to jest max , strasznie to dolujacr , boje się narazie pakować w uszczelkę gdyz jesli będzie to coś innego nie wyrobie się do zimy . Dodan ze wymienilrm termostat , zalalem nowym plynrk g12+, zalewany byl woda wcześniej bo ubywalo często tego plynu ale od 3 tygodni około jest coraz gorzej czasem wywali go co 30 km około 1 litr. Z góry dziękuję za każdą pomoc w rozwiązaniu . Pozdrawiam :)
Mateuszeka4 Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Dodam że rano sprawdzajac dzisiaj po nocnej drodze skończonej ok 23:30, o 12 otwierajac korek w zbiorniczku bylo cisnienie nadal a zbiornik byl prawie pusty
piotrsob1 Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Masz typowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą Na pocieszenie mogę tylko powiedzieć że w tych silnikach głowice i bloki raczej nie pękają ( pod warunkiem że jak silnik został by zagotowany , to nikt na szybko nie wlewał do niego chłodziwa ). Kranówki nie powinno się lać do układu chłodzenia ze względu na osadzający się na elementach układu kamień kotłowy, który utrudnia odprowadzanie ciepła z elementów silnika przez płyn chłodzący i dalej do otoczenia przez radiatory chłodnicy i nagrzewnicy . Jeżeli już to destylowaną , albo chociaż przegotowaną . Jeżeli na rozgrzanym silniku zamontujesz trójnik na przewodzie odpowietrzającym głowicę ( idzie on jako najcieńszy do zbiorniczka wyrównawczego ) i podłączysz do niego manometr z zakresem 2 do 5 barów , to będziesz w stanie potwierdzić lub wykluczyć podejrzenia Jeżeli przepałujesz auto ( 1-2 km wystarczą ) i manometr szybko wskaże wartość 1,5 bara lub wyżej , to masz potwierdzenie moich przypuszczeń. Jeżeli ciśnienie nie wzrośnie powyżej 0,5 bara , to wszystko jest OKI Zakładam oczywiście że układ jest szczelny i zaworki w korku zbiorniczka są sprawne , można to sprawdzić pompując delikatnie układ z kompresora , przy ok 1,5 bara korek powinien zacząć upuszczać ciśnienie z układu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się