Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak mocy i nie kręci powyżej 3000 obrotów


Otfin

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, 

mam problem z moim Audi a4 b7 3.0 tdi 204 km. Po odpaleniu silnika wszystko jest ok, normalna reakcja na gaz i wchodzi na obroty. Po pierwszym zatrzymaniu się (światła, skrzyżowanie) i wrzuceniu na "luz" auto traci moc i kręci się tylko do 3000. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, żadne kontrolki się nie świecą. Dodatkowo jak jechałem w trasie to przy stałej prędkości czułem jakby delikatne pulsowanie w pracy silnika i potrafił nagle zgasnąć.

Wtryski wymieniane w tamtym roku, świeżo po wymianie filtra paliwa. Pompa w zbiorniku też sprawdzona.

Jakieś pomysły?

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Otfin napisał:

Jakieś pomysły?

wróżka ?

Skoro Ci wpada w awaryjny to musisz mieć zapisany błąd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W moim 3 litrowy Audi problem podobny. Jak masz znajomego lub kogoś z komputerem sprawdź czujniki temperatury spalin przed i za dpf są to 2 (1 i 2 rzędu)czujniki możliwe że były już kiedyś robione i się już nie nadają. Wymień dwa czujniki nowe ok 200zl w górę. Można też kupić używane za ok 100zl spokojnie można je lutować lutownicą jeżeli przewody są za krótkie lub za długie. Jeżeli w tym problem to od razu polecam zakupić taśmę termoizolujacą ponieważ są blisko turbiny i jeżeli są za blisko to po prostu kable się przetopią 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Maniak3.0 napisał:

Witam. W moim 3 litrowy Audi problem podobny. Jak masz znajomego lub kogoś z komputerem sprawdź czujniki temperatury spalin przed i za dpf są to 2 (1 i 2 rzędu)czujniki możliwe że były już kiedyś robione i się już nie nadają. Wymień dwa czujniki nowe ok 200zl w górę. Można też kupić używane za ok 100zl spokojnie można je lutować lutownicą jeżeli przewody są za krótkie lub za długie. Jeżeli w tym problem to od razu polecam zakupić taśmę termoizolujacą ponieważ są blisko turbiny i jeżeli są za blisko to po prostu kable się przetopią 

 ? przecież autor postu nie ma DPF'u....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czujnik na wlocie spalin na pewno jest, przy turbinie. czujnik po podgrzaniu i podpięciu go do woltomierza powinien podawać liczby rosnąco lub malejąco przy studzeniu. Tak to wygląda przy tzw. termoparze. taki powinien tam się znajdować. oczywiście woltomierz ustawiony na mierzenie oporu na 20 K lub M, w zależności od typu miernika. jednakowoż raczej nie jest to to, z racji błędów w kompie. dtawiałbym na usterkę mechaniczną. może przepustnica lub Egr zapchany. klapy dolotu pracują? szukaj w tym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wisiel napisał:

Ale czujnik na wlocie spalin na pewno jest, przy turbinie.

Wydech to tylko sonda lambda, pomiar temperatury możliwy tylko w wersji szerokopasmowej, której próżno szukać nawet w wielu nowszych autach. Temperatury mierzy sonda EGT montowana opcjonalnie w turbosprężarce. 

1 godzinę temu, wisiel napisał:

z racji błędów w kompie


przecież na samym początku napisał że błędów BRAK !

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, marcin4x4 napisał:

Wydech to tylko sonda lambda, pomiar temperatury możliwy tylko w wersji szerokopasmowej, której próżno szukać nawet w wielu nowszych autach. Temperatury mierzy sonda EGT montowana opcjonalnie w turbosprężarce. 


przecież na samym początku napisał że błędów BRAK !

 

 

miało być z racji braku błędów... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co nie zmienia faktu że przy takich objawach coś w kompie powinno być... może ktoś DTC wykastrował...

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie koniecznie. moje auto nie miało mocy, skrzynia nie pracowała jak powinna, zdarzało się że gasł podczas jazdy. okazało się  że giltrvpaliwa był zapchany. znajomy w b8 miał padnięty cięgło od klap lewych. w obu przypadkach zero błędów na kompie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr powinien Ci wywalić P0087  albo coś podobnego, klapy również zwłaszcza że to B8

Wywalanie DTC od kilku jest niemal standardem, nawet autoryzowane serwisy robią wałki. Zawsze należy robić logi i patrzeć na parametry nie błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...