Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obliczenia dawek paliwa.....


Gość MorgothDBMA

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MorgothDBMA

Potrzebuje wyszukać informacje na temat dawek paliwa w silnikach benzynowych i wysokoprężnych, ale nie moge znaleźć. Próbuję przeliczyć to dla silnika jaki posiadam [1Z], chodzi o poprawienie mnie jeżeli się mylę gdzieś....

Zakładam że przy V = const = 90 km/h mam spalanie 5l / 100 km

Oznacza to że: w ciągu 1 h przejadę 90 km

czyli w x przejadę 100 km.

x = 60 min / 0.9 = 66.(6) minuty

ponieważ przy 90 km/h mam około 2000 RPM to w 66,(6) min wał wykona 2000 * 66,(6) obrotów tj: 133333

I tutaj ważne (nie jestem pewien) Na jeden obrót wału przypadają 2 wtryski (bo silnik 4 suwowy i 4 cylindrowy, gdyż jeden suw to 1/2 obrotu wału. W czasie 1 obrotu mamy więc 2 suwy czterech cylindrów. A tylko w jednym suwie jest wtrysk więc mamy 2 (?) wtryski na jeden obrót wału w silniku R4)

Czyli przejeżdząjąc 100 km mamy 266666 wtrysków paliwa.... a na 100 km palimy 5 l ropy.

Czyli 5 l / 266666 = 0,01875 ml

Gętsość ropy to 880 kg/m3 to mamy 0,001875 * 0,88 g = 16,5 mg/R..... co wydaje się być wartością rozsądną.......

spalanie 5l to 16,5 mg/R

spalanie 4l ==> 13,2 mg/R

spalanie 9l ==> 29,7 mg/R

Wynikałoby że TDI 1Z ma dawki w granicach 13-29 mg/R pod obciążeniem

A na postoju 3,3 mg/R co wydaje się być OK

Do czego dążę...... chcę obliczyć dawki w benzynowym V8 ABZ ale mam za mało danych...

Proszę o korekty / uzupełnienia jeżeli ktoś wie...

4.2 Q Tip [ABZ]

Zakładam że przy V = const = 120 km/h spalanie [? correct me ?] 13l / 100 km

Oznacza to że: w ciągu 1 h przejadę 120 km

czyli w x przejadę 100 km.

x = 60 min / 1.2 = 50 min

ponieważ przy 120 km/h około [? correct me ?] 3000 RPM to w 50 min wał wykona 3000 * 50 obrotów tj: 150000

[?] Na jeden obrót wału przypadają 4 wtryski (bo silnik 4 suwowy i 8 cylindrowy, gdyż jeden suw to 1/2 obrotu wału. W czasie 1 obrotu mamy więc 2 suwy ośmiu cylindrów. A tylko w jednym suwie jest wtrysk więc mamy 4 (?) wtryski na jeden obrót wału w silniku V8)

Czyli przejeżdząjąc 100 km mamy 600000 wtrysków paliwa.... a na 100 km palimy 13 l benzyny.

Czyli 13 l / 600000 = 0,02167 ml

Gętsość benzyny to 790 kg/m3 to mamy 0,002167 * 0,79 g = 17,11 mg/R..... podobnie jak w dieslu....

spalanie 13l to 17,1 mg/R

spalanie 9l ==> 11,85 mg/R

spalanie 26l ==> 34,2 mg/R

Wynikałoby że ABZ ma dawki w granicach 12-34 mg/R pod obciążeniem

Interesuję mnie korekta moich wyliczeń, tudzież podanie mi jakichś sensonych danych

W szczególności:

Czy faktycznie są 2 wtryski na obrót wału w R4 [cztery na obrót w V8] ?

Spalanie ABZ przy dowolnej V = const (najlepiej 90, 120, 150 itp)

Obroty ABZ przy dowolnej V = const (najlepiej 90, 120, 150 itp)

Rzeczywiste dawki [przedział] w 1Z (obciązenie/postój)

Rzeczywiste dawki [przedział] w ABZ (obciązenie/postój)

Wielkie dzięki, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej dobrze kombinujesz.

W R4 jest 2 wtryski na obrót wału korbowego.

Tylko jeszcze dochodzą utrudnienia związane z korektą o temp. silnika, temp. powietrza, wysokość n.p.m., sygnał z przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothDBMA

No tak ale mniej więcej, chodzi o ilość wtryskiwanego paliwa i o to czy moje obliczenia mają sens.

W ten sposób mając np. logi moznaby określić mniej więcej ile powinien dany samochód palić.......

Mówisz że w R4 mam rację, więc w V8 chyba też (4 wtryski per obrót)?

Bo raz tłok w GMP jest przy początku wtrysku a drugi raz przy końcu wydechu

Więc na początku są 4 tłoki w GMP z czego 2 przy wtrysku i po połowie obrotu wału pozostałe 4 z czego 2 przy początku wtrysku, co daje 4 wtryski na jeden obrót

Czy te wyliczone przeze mnie dawki dla TDI R4 i V8 mają sens (chodzi mi czy pokrywają się chociaż w przybliżeniu z rzeczywistością?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...