Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpnięcia na wolnych obrotach w A4 B6 1.8T z LPG


M0RGAN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów.

Posiadam moim zdanie nietypowy problem posiadam w swojej a4 lpg z którym był problem wypadania zapłonu na niskich (uważałem że to kwestia złej regulacji)i tu sprawdzając vcd-sem widać wypadanie zapłonu w grupie 015 oraz 016 

i wyraźnie czuć szarpanie budy na jałowych, za to na pb występuje można powiedzieć podobny problem lecz w dużo mniejszym stopniu i są delikatne szarpnięcia ale komputer nie wyświetla żadnych błędów w przeciwieństwie do lpg, vcds tez nie widzi żadnego wypadania zapłonu. przekopywałem się już przez tematy z wypadaniem zapłonu na forum i rzeczy które były robione próbą naprawy problemu to :

-Nowa wiązka cewek

-Nowe cewki ngk

-nowe świece ngk

-Cała nowa odma

-Sprawdzenie szczelności dolotu (Szczelny)

-Nowy MAF sensor

-Nowa sonda Lambda (padła w międzyczasie)

-Sprawdzany był zawór DV

-Nowy zawór par paliwa (wywalał błąd)

 

W obecnej chwili kom wyświetla jeden błąd czujnika temperatury przy wyjściu z chłodnicy ze sporadycznie sygnał za wysoki ( czy może mieć to jakiś związek ?).

Pompa paliwa wyje jakiś tani zamiennik ale z tego co pamiętam to na oryginale był ten sam problem zamierzam ją wymienić ale sam nie wiem czy może to mieć coś wspólnego.

Robiłem też logi ale z braku wystarczająco długiej prostej nie są raczej miarodajne ale może komuś coś będą w stanie powiedzieć więc je wrzucę :

Statyczne :

 

LOG.TUNEZILLA.COM
LOG.TUNEZILLA.COM
LOG.TUNEZILLA.COM

Dynamiczne :

 

LOG.TUNEZILLA.COM

 

LOG.TUNEZILLA.COM
LOG.TUNEZILLA.COM

Gr 015/016/002

LOG.TUNEZILLA.COM

Jeszcze w tym tygodniu postaram się zmierzyć kompresje i ciśnienie paliwa na listwie oraz zrobić porządniejsze logi i wrzucić je tutaj,

ale może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły albo sugestie co jeszcze mógłbym sprawdzić/zrobić nie pakując się w otwieranie pieca ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gaz ktoś regulował? Jaki sterownik? Chińskie podróby ingerują w pracę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo przejechałeś na LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Langista napisał(a):

A gaz ktoś regulował? Jaki sterownik? Chińskie podróby ingerują w pracę silnika.

Nie gazu narazie nie ruszałem i na nim nie jeżdżę ponieważ stwierdziłem że nie ma sensu dopóki nie uporam się z problemem występującym na pb a sterownik to STAG-4.

 

3 godziny temu, pelonek1 napisał(a):

Dużo przejechałeś na LPG?

Osobiście ok 30 tys. Ale samochód kupiłem z instalacją i wnioskując z terminu legalizacji butli instalacja jest na aucie już z 8 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem dzisiaj ciśnienie na cylindrach z braku jednomyślności Internetu (czy pomiar na ciepłym/czy na zimnym silniku ) wykonywałem ciśnienie na zimnym silniku po ok 12 godzinnym postoju z 5 krotnym obrotem na rozruszniku z w pełni naładowanym akumulatorem i prawdopodobnie znalazł się winowajca (pomiary wykonywane w kolejności 1,2,3,4,4,3,2,1)

1. 12,4/12,2

2. 10,0/10,2

3. 11,7/11,6

4. 12,1/12,0

 

*Nie robiłem próby olejowej i mógł to być błąd bo gdzieś mi się rzuciło w oczy ze po wynikach można stwierdzić czy problem leży w głowicy czy w dole ale tu jeżeli ktoś cos wie na ten temat prosiłbym o wyjaśnienie.

 

*Myślicie że "magiczna" płukanka mogła by cos pomoc, ponieważ ile ludzi tyle opinii na temat czy działają czy nie. 

 

*Czy taka różnica klasyfikuje piec do natychmiastowego remontu czy można nim jeszcze w mirę bezpiecznie jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, M0RGAN napisał(a):

*Nie robiłem próby olejowej i mógł to być błąd bo gdzieś mi się rzuciło w oczy ze po wynikach można stwierdzić czy problem leży w głowicy czy w dole ale tu jeżeli ktoś cos wie na ten temat prosiłbym o wyjaśnienie.

Jakby się za bardzo nic nie zmieniło to byłaby wina głowicy.

Poza tym jakby to było coś z głowicą to by szarpało, przerywało ale podczas obciążenia, a zwłaszcza przy wyższych obrotach (początki końca).

5 minut temu, M0RGAN napisał(a):

Czy taka różnica klasyfikuje piec do natychmiastowego remontu czy można nim jeszcze w mirę bezpiecznie jeździć.

Jeździć aż zdechnie, a jak na gazie ma zrobione powyżej 100tys to nastąpi to szybciej niż później :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...