kris_kilt Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 Witam Od predkosci powiedzmy 50-60km/h zaczyna sie dobywac dziwek spod auta , opony i łożysko raczej wykluczyłem , poniewaz dzwiek sie pojawia przy ww predkosci do ok 120-130 pozsniej zanika (opor powietrza),najbardziej slyszalny jest przy lekkim naciskaniu pedalu gazu jedynie dla utrzymania predkosci , jak wrzucam luzz tez jest ale juz nie taki intensywny , tak samo jak przyspieszam zdecydowanie - jest nadal ale rowniez juz nie taki intensywny.bylem u 2 mechanikow i oboje w zasadzie stwierdzili to samo(oczywiscie nie na 100% mowili) ze najprawdopodobniej bedzie to dyferencjał w skrzyni biegow (luz na zębatkach - w poziomie) , słyszalny jest rowniez dziwek pojedynczy(takie jakby "tyk" - ciezko to opisac slownie) gdy wrzucam wyzszy bieg (np z 1 na 2 , z 2 na 3). Z tego co sie dowiedziałem naprawa jest calkowicie nie oplacalna , pozniewaz nie do konca wiadomo gdzie to moze byc w tej skrzyni biegow.powiedziano mi ze jak cos to wymiana skrzyni calkiem - najtansza opcja , lecz rowniez ze mozna z tym jezdzic 50-100 tys.km do poki sie poprostu nie sypnie skrzynia.wymienilem rowzniez olej w skrzyni , lecz na korki przy magnesie nie bylo zadnych opylkow metalu ani nic , wiec skrzynia chyba sie nie sypie , i juz sam niewiem dokalndie co to moze byc tak na 100% prosze o jakas pomoc doswiadczonych uzytkownikow forum raczej tez nie sadze zeby to bylo łozysko , bo z tego co sie orientuje(chodz niejestem doswiadczony w sprawach motoryzacyjnych - ucze sie wsyztskiego dopiero na tym aucie)szumialo by niezaleznie czy przyspieszam , czy jade na luzie czy utrzymuje predkosc , a tutaj czasem jest mocniejszy , slabszy , najbardziej jak muskam doslownie pedal gazu na utrzymanie predkosci.opony chyba tez odpadaja , bo ten dziek byl minimalnie slyszalny na letnich oponach(trzeba bylo sie naprawde bardzo wsluchac),jak zmienilem na zimowe to sie troche nasilił - chodz jak juz wspomnialem , jestem raczej laikiem w tych sprawach i ucze sie na bierzaco p.s jesli by to byla jednak skrzynia , to tak z ciekawosci - czy ktos moze wie, czy jest technologicznie mozliwe przy zmianie skrzyni wrzucic 6 biegowa w miejsce 5? Audi A4 '95r AAH 2.8L V6 bez klimy Pozdrawiam
mstan Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 Witam Generalnie jest trudno opisać dźwięki towarzyszące pracy silnika, a tym bardziej skrzyni biegów. Piszesz:"wymienilem rowzniez olej w skrzyni , lecz na korki przy magnesie nie bylo zadnych opylkow metalu ani nic , wiec skrzynia chyba sie nie sypie , i juz sam niewiem dokalndie co to moze byc tak na 100%" Zalecane jest by nie zmieniać oleju w skrzyni biegów.Jedynie uzupełniać poziom oleju.Jeżeli ilość opiłków metalowych na magnesach byłaby duże, to świadczyłoby o dużym zużyciu zębatek.W większości jest tak że odpowiednio eksploatowana skrzynia jest w stanie"przeżyć" silnik. Nie osądzał bym zbyt srogo mechaników,gdyż chyba mają racje. Części metalowe mają to do siebie że przenoszą dźwięk, a obudowa skrzyni działa jak pudło rezonansowe. Dlatego nawet małe uszkodzenie zębatki generuje dźwięk który jest wzmacniany i przenoszony.Między innymi dlatego z takimi usterkami można jeździć bardzo długo. Jak już wspomniałem żywotność skrzyń jest bardzo długa i dlatego opłaca się za parę złotych podmienić skrzynię (używaną). Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się