Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Szarpanie i przerywana praca silnika


Bobasan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich zainteresowanych.

Mam mały (?) problem z moim autkiem i mam nadzieje że któś będzie w stanie mi pomóc.

Zacznijmy od początku. Usterka najbardziej daje o sobie znak gdy silnik jest zimny. Po odpaleniu wrzucam jedynke i dodaje lekko gazu - ruszam, w tym czasie słysze lekkie "hrobotanie " pod maską ( przez ok 1 s ) i w tym samym momencie autkiem zaczyna lekko szarpac, tak jakby przez chwile nie mial mocy, dusił się. Podobna sytuacja ma miejsce przy wolnej jeździe na drugim biegu. Niby wszystko ok ,ale jak dodam troche wiecej gazu to słysze ten dziwny dzwięk i auto dosłownie przez ułamek sekundy szarpie, po czym wkreca sie na obroty i jedzie juz idealnie. Natomiast gdy auto wejdzie na obroty ( na wyzszcyh biegach ), wówczas jeździ super, nie obserwuje straty mocy czy tez szarpania, choc pojawia sie czasami ten charakterystyczny dźwięk (hrobotanie). Wczoraj podłączyłem VAG'a i nic, zero błędów, parametry w teście statycznym też w normie. Dynamicznych nie robiłem bo nie miałem pomocnika ale nie wiem czy jest sens skoro auto przy wyższych obrotach jeździ poprawnie.

Ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobic? Bede wdzieczny za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.mam podobrne objawy i nie wiem co to jest jak bedziesz cos wiedzial to daj znac.u mnie jeszcze jest takie cos ze jade np na 5 biegu 100km/h odpuszczem troche gazu i dodaje i wtedy go szarpie.albo np jade spod swiatel na 1 biegu i przy zmianie na 2 bieg i dodaniu gazu po chwili jakby nie mial mocy i nagle jak dostaje troche obrotow to zaczyna jechac ale nie jest to plynne.robilem diagnoze i wszysko oki bylo.jak by ktos cos wiedzial na ten temat prosze o kontakt.pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM WIDZE ZE MAM TAKI SAM PROBLEM MYSLAŁEM ZE MI SIE COS WYDAWAŁO ALE TO JEDNAK JAKAS MOZE USTERKA FAJNIE ZE PORUSZYLISCIE TEN PROBLEM MOZE RAZEM COS WYMYSLIMY POZDRAWIAM

nie krzycz :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Za tydzień jadę do "swoich" magików od audi, zobaczymy co oni na to. Dodam tylko że ustarka ta zaczyna przybierac na sile tzn na wyższych biegach również zaobserwowałem lekkie szarpanie :/.

Jak bede miał jakies newsy to napisze ponownie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega miał podobne objawy i okazało sie ze winowajca była membrana regulacji kierownic turbiny,warto ja sprawdzic moze tu jest przyczyna waszych dolegliwosci :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moją AVB męczy ta sama dolegliwość. Coprawda nie ma żadnego chrobotania ale po zmianie biegu na wyższy i dodaniu gazu dostaje muła i dopiero po chwili szarpie i zaczyna ciągnąć. Przy szybszej jeździe odpusczzenie gazu i ponowne wciśnięcie powoduje również podobny efekt. Szczerze mówiąc w lecie 2 razy coś takiego mi się przytrafiło ale po wymianie filtra paliwa jakoś na 15000km był spokój. Ostatnio znowu się zaczeło ale jakoś intensywniej. Co ciekawe to coś samo ustępuje po kilkudizesięciu kilometrach jazdy. Jutro zagadnę mechanika żeby zobaczył przy silniku czy cokolwiek tam widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie... a czemu tu jeszcze nikt nie pisze o kole dwumasowym... objawy raczej pasują - choć na wolnych obrotach też powinno być odczuwalne szarpanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego piszesz koło dwumasowe a to juz grubszy wydatek troche by było smutno jak tydzien po zakupie dowiedziałbym sie ze trzeba dołozys z 1500 zł pewnie

Nie przejmuj się, biorąc pod uwagę objawy przynajmniej u mnie to dwumas można spokojnie wykluczyć. Doprawdy nie wiem gdzie kolega Grazny dopaswał te objawy. To opisywane szarpanie jest dokładnie tym samym jakby próbować ruszyć z 4 biegu i oczekiwać cudów. Ewidentny brak mocy i spoźniona reakcja na gaz tak to w skrócie bym opisał. Być może w sobotę ktoś mi zajrzy do tego ustrojstwa i zobaczę chociaż czy układ sterujący turbo pracuje jak należy. Jak nie to popatrzymy na kierownice i zobaczymy. Dam znać jak będę wiedział coś więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po pierwsze przepływka żyła już własnym życiem, dochodziła do 350 i dalej ani rusz. Po wymianie okazało się, że autko lata po drodze a nie jeździ :) Ale ponieważ wg mechanika dalej coś to nie tak chodziło więc szukaliśmy. Najpawdopodobniej problemem jest albo sam EGR albo jego zawór sterujący. Niestety nie miałem nowego pod ręką więc nie było okazji spróbować. EGR został wyczyszczony i wygląda że narazie jest dobrze. Próba jazdy na zaślepionym EGR dawała bardzo dobre rezultaty więc w tym rejonie będę się poruszał w razie ewentualnych dalszych poszukiwań. Suszarka dmucha w każdym razie prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Myslicie że EGR może byc przyczyną tego szarpania i słabszych osiągów? Moi mechanicy mówili mi że jedyna oznaka cieknacego/uszkodzonego EGR'a to notoryczny olej na silniku i osprzecie...Szczerze to przymierzałem sie do wymiany tego zaworu bo cieknie od dłuższego czasu ale nie spodziewałem się że może on miec jakis wpływ na motorykę...Sam juz nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Myslicie że EGR może byc przyczyną tego szarpania i słabszych osiągów? Moi mechanicy mówili mi że jedyna oznaka cieknacego/uszkodzonego EGR'a to notoryczny olej na silniku i osprzecie...Szczerze to przymierzałem sie do wymiany tego zaworu bo cieknie od dłuższego czasu ale nie spodziewałem się że może on miec jakis wpływ na motorykę...Sam juz nie wiem...

chyba nie ma to aż takiego znaczenia skoro niektórzy go zaślepiają (czyli odłączają) i jeżdżą...

mi to już nawet górą jedzie olej z EGRa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Myslicie że EGR może byc przyczyną tego szarpania i słabszych osiągów? Moi mechanicy mówili mi że jedyna oznaka cieknacego/uszkodzonego EGR'a to notoryczny olej na silniku i osprzecie...Szczerze to przymierzałem sie do wymiany tego zaworu bo cieknie od dłuższego czasu ale nie spodziewałem się że może on miec jakis wpływ na motorykę...Sam juz nie wiem...

chyba nie ma to aż takiego znaczenia skoro niektórzy go zaślepiają (czyli odłączają) i jeżdżą...

mi to już nawet górą jedzie olej z EGRa...

Ha! bo zaślepiony EGR nie dopuszcza spalin do układu dolotowego a zatem silnik dostaje wyłącznie czyste powietrze. A co się dzieje w takim zawalonym olejem i nagarem zaworze niezaślepionym? w okolicy gdzie dochodzą gorące spaliny czyli wokół tego grzybka zamykającego z oleju robi się takie nagarzysko, że utrudnia domykanie zaworu i przepuszcza spaliny nawet wtedy kiedy nie powinien. A to może już powodować różne dziwne efekty. Nie wiem czy na 100% to było przyczyną dolegliwości mojego autka, jaki był tutaj dodatkowy wpływ zwalonej przepływki. To co mogę na początek polecić do samodzielnej próby w domu to w razie objawów braku mocy i opóźnienia reakcji na gaz z szrpaniem włącznie to zdjęcie wężyka z egr i zatkanie go na chwilę choćby ołówkiem i sprawdzić czy objawy są dalej. Potem ewentualnie można sprawdzać dalej czy to sam zawór egr nie domyka czy jego zawór sterujący podaje fałszywe ciśnienia.[br]Dopisany: 02 Marzec 2009, 18:04_________________________________________________No i dzisiaj ładnie pięknie i w pewnym momencie znowu to samo, dwójeczka gaz i zmulenie a dopiero po chwili zaczyna sie zbierać. Jednak bogatszy o doświadczenie z ostatnich poszukiwań z mechanikiem oraz uzbrojony w ołówek dokonałem eksperymentu potwierdzającego tezę o usterce w układzie recyrkulacji spalin albo przynajmniej w jego sterowaniu. Zdjęcie i zatkanie wężyka który wchodzi na króciec w EGR spowodowało natychmiastowe ustąpienie objawów dławienia silnika po wciśnięciu gazu. Jeżeli koledzy dalej poszukują przyczyn podobnego zachowania autka to proponuję właśnie odłącznie egr na próbę. Już to raz sugerowałem ale na własnym przykładzie mogę potwierdzić, że to może być dobry trop. Teraz tylko sprawdzić czy to sam egr, czy zawór sterujący albo po prostu któryś z wężyków...[br]Dopisany: 07 Marzec 2009, 22:25_________________________________________________Oczywiście jak ktoś z szanownych kolegów wpadnie na coś to nich się podzieli odkryciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Jak pisałem wcześniej, w końcu zostawiłem swoją Niunię w warsztacie na duży przegląd.

Wymieniłem: wszystkie filtry, olej, termostat, EGR.

Efekt końcowy: Autko jeździ jak nowe, nie ma poprzednich objawów szarpania, super wkręca się na obroty, nie można się do niczego przyczepic.

Podejrzewam że całą winę za opisywane wcześniej usterki, jednak ponosił EGR, po jego wymianie nie słysze juz dziwnego " chrobotania", auto odzyskało wigor i co ważne EGR nie paskudzi mi osprzętu pod maską :naughty:.

Jednak warto było wybulic 520 zeta za nowy zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a u mnie jutro diagnostyki ciąg dalszy. W piątek ustalili tyle, że czujnik sprzęgła jest zwalony i z tą usterką nie mogą dalej diagnozować bo nie wiadomo (przynajmnijej wg nich) czy wyniki nie będą zakłócone. Spodziewam się winy całego zamieszania w układzie recyrkulacji, nie wiem tylko który dokładnie element. Jeśli można zapytać skąd EGR w takiej cenie? bo nówka 815 w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór kupiony na allegro.

http://moto.allegro.pl/item563080382_zawor_egr_audi_skoda_seat_vw_tdi_038131501_aa.html

Cena to 540 PLN ale kupowałem z kolegą ( miał podobny problem ) i dostaliśmy rabat, stąd 520 zeta. :naughty:

Gwarancja i papiery są, wnioskuje że nie będzie problemów. Pytałem również mechaników jak oni widzą ten zawór, mówili że wygląda ok. Wszystko wyjdzie w praniu, na razie użytkowanie bezproblemowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Jak pisałem wcześniej, w końcu zostawiłem swoją Niunię w warsztacie na duży przegląd.

Wymieniłem: wszystkie filtry, olej, termostat, EGR.

Efekt końcowy: Autko jeździ jak nowe, nie ma poprzednich objawów szarpania, super wkręca się na obroty, nie można się do niczego przyczepic.

Podejrzewam że całą winę za opisywane wcześniej usterki, jednak ponosił EGR, po jego wymianie nie słysze juz dziwnego " chrobotania", auto odzyskało wigor i co ważne EGR nie paskudzi mi osprzętu pod maską :naughty:.

Jednak warto było wybulic 520 zeta za nowy zawór.

nie chce zaprzeczać... ale filtr paliwa też może mieć takie objawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłbym poprosić numer katalogowy zaworu EGR do silnika AVB? Okazało się, że walnięty mam nie tylko czujnik sprzęgła ale za dławienie silnika odpowiedzialny jest EGR. Niestety wg serwisu jest on zatarty (choć nie wiem jak może zatarte być coś co tonie w oleju :kox:) i pracuje jak mu się podoba pomimo, że dostaje podicśnienie z N18. Auto i tak zupełnie inaczej reaguje po wymianie czujnika sprzęgła, jakoś płynniej, delikatniej. No ale zawór mam odpięty i tak zostanie dopóki nie znajdę czegoś w normalnej cenie a wymianę zrobię sam.

Dzięki z góry za pomoc

Wiem, że ten numer już się chyba pojawił na forum ale niestety nie potrafię teraz wątku odnaleźć. Wiem tylko że mam stary EGR zastąpiony później jakimś nowszym numerem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...