damianxmikox Opublikowano 20 Października 2018 Opublikowano 20 Października 2018 Witam! Sprawa jest następująca, pacjent to B5 Ajm, 2001. Posiadam go od tygodnia. I tak, kupiłem i dałem do mechanika na wymianę termostatu bo nie łapał pełnej temperatury 90st i był wyciek płynu, myślałem że króciec przy głowicy, po odbiorze dowiedziałem się że uszczelka pod głowicą i płyn wyrzuca korkiem. No ok, ale jestem z tych co się upewnią dwa razy zanim dam do naprawy. Poczytałem trochę i zmieniłem korek od zbiornika wyrównawczego i zrobiłem test na obecność co2, wyszedł negatywny, nie zmienił koloru. Przed zmianą korka węże były miękkie, ale uciekał płyn.. Teraz płyn nie ucieka, ale węże twarde i jeszcze słychac bulgotanie w nagrzewnicy Nie ma śladów oleju w zbiorniku, ani odwrotnie - brak płynu w oleju, rano pali od strzała i nie dymi nic. Dziś jeszcze kombinowałem i się przejechałem bardziej agresywniej i temperatura skoczyła na 100st i przestało lecieć gorace powietrze tylko leciało zimne i tak przez parę minut, potem temperatura opadła i gorace powietrze wróciło. Czy to na pewno uszczelka? Dzięki za wszystkie odpowiedzi!
xork Opublikowano 21 Października 2018 Opublikowano 21 Października 2018 Jestem skłony zaryzykować i postawić na to że to uszczelka ,nastąpił wysyp tego typu awarii w ajm'ach, jeszcze 2 lata temu nie pojawiało się tyle postów co w tym roku,zresztą sam to przerabiałem, znikający płyn itp. Ale sprawdzaj ,nie wywala ci bagnetu? Odpowietrz może układ chłodzenia .
pilKOZAK Opublikowano 21 Października 2018 Opublikowano 21 Października 2018 Nie życzę Ci uszczelki. Ewidentnie zapowietrza się układ chłodzenia. spróbuj przeczyścić nagrzewnicę/chłodnicę. Może kamień/syf blokuje przepływ "wody" w układzie i stąd te cuda.
damianxmikox Opublikowano 22 Października 2018 Autor Opublikowano 22 Października 2018 Bagnetu nie wyrzuca, stan oleju się nie zmienia. Słyszałem też, że w silniku AJM to uszczelka lubi być wymieniona, ale później wszystko wraca do normy po naprawie ? no i te bulgotanie na ciepłym i zimnym silniku, wygląda na zapowietrzenie.. Dodam, że moc i wszystko jest.. Dzisiaj jeszcze raz test zrobię bo trochę błękitu mi zostało ? Ale boje się trochę tak jeździć, żeby głowica mi nie pękła i chyba zaryzykuje naprawą, orientuje się ktoś jaki koszt wraz z wymianą rozrządu, planowaniem i sprawdzeniem głowicy? Zmieszcze się w 2000 zł ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się