Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 2.0 CNHA Q vs. A4 2.0 CNHA bez Q - Spalanie?


djtatra

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, mamy w firmie dwa samochody:

 

Audi A4 Avant 2.0TDI CNHA 190KM /Stronic/  Quattro    z końca 2014 - przebieg 194 tyś km

Średnie spalanie w mieście: 9.5 - 12 l

oraz 

Audi A4 Avant 2.0TDI CNHA 190KM /Stronic /  Napęd Przód   z początku 2015 - przebieg 181 tyś km

Średnie spalanie w mieście: 7,2 - 8,2

 

Obydwa samochody mają koła 18" / ja sam nimi jeżdżę na zmianę tym samym stylem jazdy, zawsze sam bez pełnego bagażnika.

 

Pytanie moje, dlaczego ta z Quattro tyle pali pomimo tej samej budy, tego samego silnika, jedynie napęd Q jest ale to zazwyczaj było + 1L

 

Błędów nie ma żadnych we wszystkich sterownikach (Nastawa spalania na FIS =100% w obydwu autach)

Mam dwa te same silniki, oryginalnego VCDSa, jakie parametry / grupy porównać?

Co w tych silnikach zwanych "Ultra" z AdBlue wpływa na spalanie?

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki mnie nie zaskakują, już dawno temu znajomy mechanik mi mówił, że quattro w mieście spala ok. 2l/100km więcej paliwa, jak widać nie mijał się z prawdą :hi: 

Drugi czynnik to furman. A ściślej ciężkość jego prawej stopy. Może siedząc w A4 Q pozwala sobie taki na więcej przy ruszaniu spod świateł? Wszak jak wiadomo koła w takim w ogóle wtedy nie buksują, co często obserwuję w mocnych dieslach FWD - i to całkiem nowych, tj. takich co mają masę trzyliterowych elektronicznych wspomagaczy odpowiedzialnych za trajektorię bolidu. Mnie by to strasznie irytowało. I dlatego po raz trzeci postawiłem na auto ze stałym 4x4 :decayed:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, BeyerBrown napisał:

Wyniki mnie nie zaskakują, już dawno temu znajomy mechanik mi mówił, że quattro w mieście spala ok. 2l/100km więcej paliwa, jak widać nie mijał się z prawdą :hi: 

Drugi czynnik to furman. A ściślej ciężkość jego prawej stopy. Może siedząc w A4 Q pozwala sobie taki na więcej przy ruszaniu spod świateł? Wszak jak wiadomo koła w takim w ogóle wtedy nie buksują, co często obserwuję w mocnych dieslach FWD - i to całkiem nowych, tj. takich co mają masę trzyliterowych elektronicznych wspomagaczy odpowiedzialnych za trajektorię bolidu. Mnie by to strasznie irytowało. I dlatego po raz trzeci postawiłem na auto ze stałym 4x4 :decayed:

Furman ten sam, jeździłem tymi autami tydzień / tydzień z tym samym stylem jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kodzak33 napisał:

Zrób program to spadnie być może masz Soft z afery spalinowej 

Na program pojadę na pewno (CTR Zabrze lub Aligator), chciałem przed programem wszystko sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.03.2019 o 17:58, globi1976 napisał:

No i  jak z tym spalaniem? Poradziłeś coś?

Na razie nie miałem za bardzo czasu.Walczyłem z rezonansem spod podwozia, okazała się opaska łącząca rury wydechu.

Co do spalania, w kwietniu jade na program to dam znac:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...