djtatra Opublikowano 21 Października 2018 Opublikowano 21 Października 2018 Panowie, mamy w firmie dwa samochody: Audi A4 Avant 2.0TDI CNHA 190KM /Stronic/ Quattro z końca 2014 - przebieg 194 tyś km Średnie spalanie w mieście: 9.5 - 12 l oraz Audi A4 Avant 2.0TDI CNHA 190KM /Stronic / Napęd Przód z początku 2015 - przebieg 181 tyś km Średnie spalanie w mieście: 7,2 - 8,2 Obydwa samochody mają koła 18" / ja sam nimi jeżdżę na zmianę tym samym stylem jazdy, zawsze sam bez pełnego bagażnika. Pytanie moje, dlaczego ta z Quattro tyle pali pomimo tej samej budy, tego samego silnika, jedynie napęd Q jest ale to zazwyczaj było + 1L Błędów nie ma żadnych we wszystkich sterownikach (Nastawa spalania na FIS =100% w obydwu autach) Mam dwa te same silniki, oryginalnego VCDSa, jakie parametry / grupy porównać? Co w tych silnikach zwanych "Ultra" z AdBlue wpływa na spalanie?
BeyerBrown Opublikowano 22 Października 2018 Opublikowano 22 Października 2018 (edytowane) Wyniki mnie nie zaskakują, już dawno temu znajomy mechanik mi mówił, że quattro w mieście spala ok. 2l/100km więcej paliwa, jak widać nie mijał się z prawdą Drugi czynnik to furman. A ściślej ciężkość jego prawej stopy. Może siedząc w A4 Q pozwala sobie taki na więcej przy ruszaniu spod świateł? Wszak jak wiadomo koła w takim w ogóle wtedy nie buksują, co często obserwuję w mocnych dieslach FWD - i to całkiem nowych, tj. takich co mają masę trzyliterowych elektronicznych wspomagaczy odpowiedzialnych za trajektorię bolidu. Mnie by to strasznie irytowało. I dlatego po raz trzeci postawiłem na auto ze stałym 4x4 Edytowane 22 Października 2018 przez BeyerBrown
Kodzak33 Opublikowano 22 Października 2018 Opublikowano 22 Października 2018 Zrób program to spadnie być może masz Soft z afery spalinowej
djtatra Opublikowano 22 Października 2018 Autor Opublikowano 22 Października 2018 9 godzin temu, BeyerBrown napisał: Wyniki mnie nie zaskakują, już dawno temu znajomy mechanik mi mówił, że quattro w mieście spala ok. 2l/100km więcej paliwa, jak widać nie mijał się z prawdą Drugi czynnik to furman. A ściślej ciężkość jego prawej stopy. Może siedząc w A4 Q pozwala sobie taki na więcej przy ruszaniu spod świateł? Wszak jak wiadomo koła w takim w ogóle wtedy nie buksują, co często obserwuję w mocnych dieslach FWD - i to całkiem nowych, tj. takich co mają masę trzyliterowych elektronicznych wspomagaczy odpowiedzialnych za trajektorię bolidu. Mnie by to strasznie irytowało. I dlatego po raz trzeci postawiłem na auto ze stałym 4x4 Furman ten sam, jeździłem tymi autami tydzień / tydzień z tym samym stylem jazdy.
djtatra Opublikowano 22 Października 2018 Autor Opublikowano 22 Października 2018 8 godzin temu, Kodzak33 napisał: Zrób program to spadnie być może masz Soft z afery spalinowej Na program pojadę na pewno (CTR Zabrze lub Aligator), chciałem przed programem wszystko sprawdzić.
globi1976 Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 No i jak z tym spalaniem? Poradziłeś coś?
djtatra Opublikowano 23 Marca 2019 Autor Opublikowano 23 Marca 2019 W dniu 12.03.2019 o 17:58, globi1976 napisał: No i jak z tym spalaniem? Poradziłeś coś? Na razie nie miałem za bardzo czasu.Walczyłem z rezonansem spod podwozia, okazała się opaska łącząca rury wydechu. Co do spalania, w kwietniu jade na program to dam znac:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się