popo601 Opublikowano 9 Listopada 2018 Opublikowano 9 Listopada 2018 Witam wszystkich, Panowie może ktoś miał podobny przypadek otóż nieraz auto mi ciężko zapala i to nie ma wpływu na temperaturę panującą na zewnątrz bo nawet latem jak jeszcze było ciepło to objawy czasem były podobne, z kolei ostatnio był przymrozek -2 i auto rano zapaliło na strzała aż się zdziwiłem że ledwo wałem zakręcił i już ładnie silnik wszedł na obroty, już mnie to trochę irytuje bo zbliża się zima i mam obawy czy auto będzie palić normalnie może ktoś coś doradzi, udało mi się nagrać dwa filmy jeden rano jak jechałem do pracy a drugi po skończonej pracy auto stało 8h tydzień mi zajęło nagranie tych krótkich filmów bo jak wspomniałem wcześniej nie zawsze się tak dzieje czasem jest tak że kilka dni auto pali normalnie od strzała i wchodzi normalnie na obroty a niekiedy ma ciężko z początku myślałem że może jakaś jedna świeca żarowa padła i dlatego silnik nie może wejść normalnie na obroty ale czy jest możliwe że świeca kilka dni grzeje i działa prawidłowo a potem nagle jeden dzień nie grzeje raczej nie sądzę. Nie mam pomysłu już a znajomy mechanik twierdzi że może by trzeba jej trochę zapłon przyspieszyć hmmmm to co zapłon by się sam przestawiał że raz jest dobry a raz za późny? P.S Czy jest jeszcze gdzie indziej jakaś wlepka na której można sprawdzić jaki się ma kod silnika bo tej w kole zapasowym nie mam a to że niby mam wersję BLB wyszło z vinu jak sprawdzałem auto ale z vinu też wynika że ponoć powinienem mieć tiptronic skrzynie a mam multirtonic ? i sam już nie wiem co mam, czy to jakiś błąd czy co, auto sprawdzałem w AutoDNA więc powinny być w miarę rzetelne informacje.
gibonbba Opublikowano 9 Listopada 2018 Opublikowano 9 Listopada 2018 Na obudowie paska rozrządu jest wlepka a na niej kod silnika
popo601 Opublikowano 9 Listopada 2018 Autor Opublikowano 9 Listopada 2018 Ciekawe czy u mnie będzie ta wlepka i dlaczego jej nie mam w kole zapasowym.
vokotibi Opublikowano 10 Listopada 2018 Opublikowano 10 Listopada 2018 (edytowane) Znajomemu podziękuj za sugestie. Oringi pompowtrysków, filtr paliwa, vacum pompa, nieszczelności na węzach, pompowtrysk(i) ogólnie dużo przyczyn, ale chyba najlepiej sobie odpuścić i zobacz jak będzie się zachowywał dalej Edytowane 10 Listopada 2018 przez vokotibi
Tracer39 Opublikowano 10 Listopada 2018 Opublikowano 10 Listopada 2018 Spróbuj po przekręceniu zapłonu poczekać te 5-10 sekund i dopiero wtedy odpal.
vokotibi Opublikowano 10 Listopada 2018 Opublikowano 10 Listopada 2018 (edytowane) Raczej nic nie da, mam tak samo Edytowane 10 Listopada 2018 przez vokotibi
popo601 Opublikowano 10 Listopada 2018 Autor Opublikowano 10 Listopada 2018 Dzięki za sugestie @Tracer39 ale czy po 10s. nie ostygną za bardzo świece żarowe ? Rano jutro przetestuję i dam znać.
popo601 Opublikowano 10 Listopada 2018 Autor Opublikowano 10 Listopada 2018 @vokotibi a można wiedzieć od kiedy tak masz i czy to się jakoś pogłębia czy tak po prostu jest i się nic z tym dalej nie dzieje, mnie osobiście to irytuje strasznie i chcę rozwiązać ten problem bo auto ma palić na strzała bynajmniej tak zawsze wszystkie moje auta paliły, czy to zimą czy latem, swoją drogą przy takim paleniu ciężkim wydaje mi się że poduszki silnika w tyłek dostają bo zanim silnik wejdzie na normalne obroty to trochę potelepie nim a co za tym idzie auta tez zakopci trochę co wydaje się być całkiem normalne.
Tracer39 Opublikowano 10 Listopada 2018 Opublikowano 10 Listopada 2018 9 minut temu, popo601 napisał: Dzięki za sugestie @Tracer39 ale czy po 10s. nie ostygną za bardzo świece żarowe ? Rano jutro przetestuję i dam znać. Świece załączają się poniżej 5 stopni, a przy obecnych temperaturach auto ma palić od strzała nawet bez sprawnych świec.
popo601 Opublikowano 10 Listopada 2018 Autor Opublikowano 10 Listopada 2018 Hmmm a to tego nie wiedziałem ale bądź co bądź lampka od świec zapala się na kilka sekund więc myślałem że je jednak grzeje.
popo601 Opublikowano 13 Listopada 2018 Autor Opublikowano 13 Listopada 2018 Auto stało teraz przez długi weekend nie ruszane i dzisiaj rano postanowiłem spróbować sposobu kolegi @Tracer39 i nie wiem czy to zwykły zbieg okoliczności czy to faktycznie coś dało ale ku mojemu zdziwieniu auto zapaliło na strzała bez zająknięcia tak jak powinno zapalić, zrobię jeszcze test po pracy i zobaczymy ale cały czas się zastanawiam co by to dawało to odczekanie z 10s. po przekręceniu kluczyka na zapłon hmmm. Będę obserwował to zjawisko jeśli faktycznie to odczekanie przed zapaleniem sprawia że auto pali normalnie to może się dowiem jak to rozwiązać aby paliło bez odczekania tych 10s.
Barrrtezo Opublikowano 19 Listopada 2018 Opublikowano 19 Listopada 2018 Czy udało Ci sie rozwiązać sprawę, mam identyczne objawy?
Seba74 Opublikowano 19 Listopada 2018 Opublikowano 19 Listopada 2018 Witam. Dokładnie takie same objawy bpw. Udało Ci się ustalić przyczynę?
popo601 Opublikowano 19 Listopada 2018 Autor Opublikowano 19 Listopada 2018 Niestety póki co sam nie wiem dlaczego tak się dzieje ale zastanawia mnie jedno, teraz jak się zrobiło zimno to pali od strzała normalnie a jak jeszcze było cieplej to raz paliła ładnie a raz jak na filmie z pierwszego postu. Przejeżdżę zimę i zobaczę na wiosnę no chyba że to się jakoś pogłębi mocno to będzie trzeba zadziałać w temacie konkretnie ale jak kolega @vokotibi wspomniał przyczyn może być wiele, w sumie to moje pierwsze Audi i pierwszy automat więc sam jeszcze mało wiem i cały czas się edukuję ?
Barrrtezo Opublikowano 19 Listopada 2018 Opublikowano 19 Listopada 2018 A U mnie znowu na zimnym powiedzmy po nocy 10-15h i tak wlasnie odpalal i było z -5. Wcześniej raz miałem takie problem, a teraz dwa dni pod rząd po nocy ma problem. A na ciepłym pali na dotyk.
mati123307 Opublikowano 19 Listopada 2018 Opublikowano 19 Listopada 2018 też mam bpw i podobny problem ja stawiam na cofające się paliwo
popo601 Opublikowano 19 Listopada 2018 Autor Opublikowano 19 Listopada 2018 (edytowane) U mnie raczej cofające się paliwo odpada bo teraz jak był długi weekend 11 i 12 listopada to auto stało nieruszane 2 dni a na trzeci dzień rano zapalił od strzała normalnie tak jak powinien ale widzę że nie tylko ja mam taki problem tylko jest nas więcej hmmm bardzo chciałbym poznać przyczynę tych dziwnych anomali. Dzisiaj po pracy spróbowałem odpalić od razu po przekreceniu kluczyka bez czekania no i kiepsko odpalił tak jak na filmie który nagrałem mam wrażenie że po przekreceniu kluczyka jak się odczeka chwilę to rzadziej się zdarza że tak ciężko ma wejść na obroty zauważyłem też że teraz jak jest zimniej to rano trzyma tak o koło 1100 obrotów co trochę dziwne bo zawsze wszystkie moje ropniaki nawet przy -15 jak odpaliły to obroty były normalne czyli o koło 900 czy u Was też tak jest ? Edytowane 19 Listopada 2018 przez popo601
Seba74 Opublikowano 20 Listopada 2018 Opublikowano 20 Listopada 2018 Witam. Ostatnie odpalenie po prawie dwóch dobach bez problemu. I wiem że pora roku nie ma tu wpływu bo takie same problemy i latem i zimą. Nie ma reguły. Dodam że już wymieniłem gumki pod wtryskami, oring pod zaworkiem filtra paliwa oraz nawet czujnik temperatury cieczy (który był sprawny). Teraz zastanawiam się czy przypadkiem nie zająć się czujnikiem temperatury paliwa...
Seba74 Opublikowano 20 Listopada 2018 Opublikowano 20 Listopada 2018 A czy próbował ktoś z Was dodatku do paliwa na czyszczenie wtryskiwaczy? Podpowiedział mi znajomy mechanik żeby zastosować bo może któryś wtrysk się zawiesza. Może to komuś z Was pomoże. U mnie po zastosowaniu dalej to samo ale koszt niewielki a spróbować warto.
mati123307 Opublikowano 20 Listopada 2018 Opublikowano 20 Listopada 2018 może być jeszcze pompa tandemowa bo to że daje dobre ciśnienie to nie znaczy że jest sprawna może cofać paliwo i już jest lipa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się