JanuszAudi Opublikowano 24 Listopada 2018 Opublikowano 24 Listopada 2018 Witam serdecznie :-), mam pytanie w obszarze tematu "oklepanego". Pojawił mi się błąd: świeci kontrolka ESP, nie działa tempomat - błąd 00526 - przełącznik świateł hamowania. Kolejny błąd - Adres 01 Silnik błąd P0571 - 35-00 usterka w obwodzie 16955 - przełącznik świateł hamowania. Przełącznik wymieniłem (nowy ASO), usterka nie ustała. Gdzie może być uszkodzenie? Sterownik silnika, moduł ABS......? Proszę o wskazówki, być może ktoś ćwiczył ten temat. Pozdrawiam serdecznie ?
Gość Auto edziu Lubin Opublikowano 25 Listopada 2018 Opublikowano 25 Listopada 2018 Witam. Prąd dochodzi do przełącznika nad pedałem stopu? żarówki stopu dobre?
JanuszAudi Opublikowano 25 Listopada 2018 Autor Opublikowano 25 Listopada 2018 Tak, światła stopu świecą
JanuszAudi Opublikowano 25 Listopada 2018 Autor Opublikowano 25 Listopada 2018 Czy moduł sterowania silnika może być uszkodzony? Ewentualnie inny moduł? Miałem uszkodzony sterownik skrzyni (CVT), wysłałem do elektronika, miał problem, uszkodzenie dławika (nietypowe), ale naprawił. zastanawiam się czy nie wysłać mu modułu, ale nie chcę w ciemno tego robić. Czasami, gdy nie wiem co się uszkodziło, przyjmuję zasadę krok po kroku. Problem, że do tego potrzebny jest czas, a szukanie na chybił trafił jest mało profesjonalne. Dlatego proszę o pomoc, choć mam świadomość, że usterka może być nietypowa. Chcę zacząć od typowych i niskokosztowych bo diagnoza sama "nie powie" :-)
Fazii Opublikowano 25 Listopada 2018 Opublikowano 25 Listopada 2018 Do sprawdzenia Kostka czujnika Bezpiecznik 14 (powinien być ok skoro światła stop świecą) Biała kostka 17-sto pinowa w skrzynce ecu Zielona kostka 17-sto pinowa słupek A kierowcy (przy nogach) 1
JanuszAudi Opublikowano 25 Listopada 2018 Autor Opublikowano 25 Listopada 2018 Dziękuję bardzo, sprawdzę. Moduł przy pompie ABS jest bez znaczenia?
JanuszAudi Opublikowano 25 Listopada 2018 Autor Opublikowano 25 Listopada 2018 Jeszcze jedna informacja, podczas diagnozy jest brak komunikacji z ESP...
Fazii Opublikowano 25 Listopada 2018 Opublikowano 25 Listopada 2018 1 godzinę temu, JanuszAudi napisał: Dziękuję bardzo, sprawdzę. Moduł przy pompie ABS jest bez znaczenia? Właśnie z tej zielonej kostki idzie sygnał do modułu ABS W każdym przypadku jest to przewód czerwono czarny i biało czerwony 1
JanuszAudi Opublikowano 25 Listopada 2018 Autor Opublikowano 25 Listopada 2018 2 godziny temu, Fazii napisał: Właśnie z tej zielonej kostki idzie sygnał do modułu ABS W każdym przypadku jest to przewód czerwono czarny i biało czerwony Czyli przewód czerwono-czarny i biało-czerwony jest z tego układu od włącznika świateł stopu do modułu ABS? Czy włączenie świateł stopu polega na zamknięciu obwodu, a wyłączenie tempomatu na otwarciu obwodu w wyłączniku (4 pinowym) świateł stopu? Dziękuję za cenne wskazówki ?
Fazii Opublikowano 25 Listopada 2018 Opublikowano 25 Listopada 2018 (edytowane) Z bezpiecznika 14 idzie zasilanie na styk czujnika (pin 1 przewód czerwono brązowy). Po wciśnięciu hamulca sygnał wędruje dalej (pinem 4 przewód czerwono czarny) na złącze skąd idzie na ecu, moduł ABS, moduł zasilania J519 Z bezpiecznika 28 idzie zasilanie na pin 3 (przewód czerwono biały), dalej wychodzi na pin 2 (przewód biało czerwony) i dalej na złącze gdzie rozdziela się na ecu, ABS i J519 F to włącznik swiateł stop Edytowane 25 Listopada 2018 przez Fazii 1
JanuszAudi Opublikowano 25 Listopada 2018 Autor Opublikowano 25 Listopada 2018 10 minut temu, Fazii napisał: Z bezpiecznika 14 idzie zasilanie na styk czujnika (pin 1 przewód czerwono brązowy). Po wciśnięciu hamulca sygnał wędruje dalej (pinem 4 przewód czerwono czarny) na złącze skąd idzie na ecu, moduł ABS, moduł zasilania J519 Z bezpiecznika 28 idzie zasilanie na pin 3 (przewód czerwono biały), dalej wychodzi na pin 2 (przewód biało czerwony) i dalej na złącze gdzie rozdziela się na ecu, ABS i J519 F to włącznik swiateł stop Serdecznie dziękuję, w najbliższym wolnym czasie wezmę się za to. Pozdrawiam serdecznie
JanuszAudi Opublikowano 26 Listopada 2018 Autor Opublikowano 26 Listopada 2018 10 godzin temu, JanuszAudi napisał: Serdecznie dziękuję, w najbliższym wolnym czasie wezmę się za to. Pozdrawiam serdecznie 10 godzin temu, JanuszAudi napisał: Serdecznie dziękuję, w najbliższym wolnym czasie wezmę się za to. Pozdrawiam serdecznie Jeszcze jedno pytanie, po bardzo wnikliwej i złożonej analizie :-) stwierdzono, że światło stop świeci jedynie centralne, nie świecą światła w lampach zespolonych (żarówki są sprawne). Jest jakieś typowe miejsce w którym należy sprawdzić w pierwszej kolejności?
quattro71 Opublikowano 26 Listopada 2018 Opublikowano 26 Listopada 2018 Kolego przyczyną może być głupi bezpiecznik (za te słowo dostałem lufe mówi się wkładka topikowa hihi) W plastikowej obudowie komputera są bezpiecznik, nie pamiętam teraz który ... ale chyba 15A czerwony. Sprawdź go nim zaczniesz coś wymieniać, miałem tak w sowim aucie błąd czujnika wałka i ciągle świeciły światła stop. nawet kupiłem nowy czujnik stopu ? bo błędy były podobne do twoich. 1
JanuszAudi Opublikowano 26 Listopada 2018 Autor Opublikowano 26 Listopada 2018 Bezpiecznik jest OK, poza tym świeci lampa centralna, a jest na tym samym bezpieczniku (wyjąłem i przestała świecić - żarnik przestał świecić :-))
Fazii Opublikowano 26 Listopada 2018 Opublikowano 26 Listopada 2018 (edytowane) 8 godzin temu, JanuszAudi napisał: Jeszcze jedno pytanie, po bardzo wnikliwej i złożonej analizie ? stwierdzono, że światło stop świeci jedynie centralne, nie świecą światła w lampach zespolonych (żarówki są sprawne). Jest jakieś typowe miejsce w którym należy sprawdzić w pierwszej kolejności? Centralna jest zasilana z tego samego złącza co lampy zespolone. Sprawdź czy dochodzi 12V do żarówek w lampach (przewód czerwono czarny) po wciśnięciu hamulca. Edytowane 26 Listopada 2018 przez Fazii 1
JanuszAudi Opublikowano 26 Listopada 2018 Autor Opublikowano 26 Listopada 2018 Problem rozwiązany, przyczyną było uszkodzenie obu żarówek. Uszkodzenie banalne, tym bardziej dziwne - około miesiąc temu wymieniłem wszystkie żarówki w lampach zespolonych, uszkodzeniu uległy jedynie włókna 21W (żarówki były przydymione w środku, co dowodzi o obecności tlenu, wada fabryczna). Serdecznie wszystkim dziękuję za życzliwość i pomoc. Pozdrawiam ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się