Jump to content
IGNORED

ESP, tempomat, przełącznik świateł hamowania


JanuszAudi
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie :-), mam pytanie w obszarze tematu "oklepanego". Pojawił mi się błąd: świeci kontrolka ESP, nie działa tempomat - błąd 00526 - przełącznik świateł hamowania. Kolejny błąd - Adres 01 Silnik błąd P0571 - 35-00 usterka w obwodzie 16955 - przełącznik świateł hamowania. Przełącznik wymieniłem (nowy ASO), usterka nie ustała. Gdzie może być uszkodzenie? Sterownik silnika, moduł ABS......? Proszę o wskazówki, być może ktoś ćwiczył ten temat. Pozdrawiam serdecznie ?

Link to comment
Share on other sites

Czy moduł sterowania silnika może być uszkodzony? Ewentualnie inny moduł? Miałem uszkodzony sterownik skrzyni (CVT), wysłałem do elektronika, miał problem, uszkodzenie dławika (nietypowe), ale naprawił. zastanawiam się czy nie wysłać mu modułu, ale nie chcę w ciemno tego robić. Czasami, gdy nie wiem co się uszkodziło, przyjmuję zasadę krok po kroku. Problem, że do tego potrzebny jest czas, a szukanie na chybił trafił jest mało profesjonalne. Dlatego proszę o pomoc, choć mam świadomość, że usterka może być nietypowa. Chcę zacząć od typowych i niskokosztowych bo diagnoza sama "nie powie" :-)

Link to comment
Share on other sites

Do sprawdzenia 

Kostka czujnika

Bezpiecznik 14 (powinien być ok skoro światła stop świecą) 

Biała kostka 17-sto pinowa w skrzynce ecu

Zielona kostka 17-sto pinowa słupek A kierowcy (przy nogach)

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję bardzo, sprawdzę. Moduł przy pompie ABS jest bez znaczenia?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jedna informacja, podczas diagnozy jest brak komunikacji z ESP...

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, JanuszAudi napisał:

Dziękuję bardzo, sprawdzę. Moduł przy pompie ABS jest bez znaczenia?

 

 

Właśnie z tej zielonej kostki idzie sygnał do modułu ABS

W każdym przypadku jest to przewód czerwono czarny i biało czerwony

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Fazii napisał:

Właśnie z tej zielonej kostki idzie sygnał do modułu ABS

W każdym przypadku jest to przewód czerwono czarny i biało czerwony

Czyli przewód czerwono-czarny i biało-czerwony jest z tego układu od włącznika świateł stopu do modułu ABS? Czy włączenie świateł stopu polega na zamknięciu obwodu, a wyłączenie tempomatu na otwarciu obwodu w wyłączniku (4 pinowym) świateł stopu? Dziękuję za cenne wskazówki ?

Link to comment
Share on other sites

Z bezpiecznika 14 idzie zasilanie na styk czujnika (pin 1 przewód czerwono brązowy). Po wciśnięciu hamulca sygnał wędruje dalej (pinem 4 przewód czerwono czarny) na złącze skąd idzie na ecu, moduł ABS, moduł zasilania J519

 

Z bezpiecznika 28 idzie zasilanie na pin 3 (przewód czerwono biały), dalej wychodzi na pin 2 (przewód biało czerwony) i dalej na złącze gdzie rozdziela się na ecu, ABS i J519

DSC_4659.JPG

F to włącznik swiateł stop

Edited by Fazii
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Fazii napisał:

Z bezpiecznika 14 idzie zasilanie na styk czujnika (pin 1 przewód czerwono brązowy). Po wciśnięciu hamulca sygnał wędruje dalej (pinem 4 przewód czerwono czarny) na złącze skąd idzie na ecu, moduł ABS, moduł zasilania J519

 

Z bezpiecznika 28 idzie zasilanie na pin 3 (przewód czerwono biały), dalej wychodzi na pin 2 (przewód biało czerwony) i dalej na złącze gdzie rozdziela się na ecu, ABS i J519

DSC_4659.JPG

F to włącznik swiateł stop

Serdecznie dziękuję, w najbliższym wolnym czasie wezmę się za to. Pozdrawiam serdecznie

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, JanuszAudi napisał:

Serdecznie dziękuję, w najbliższym wolnym czasie wezmę się za to. Pozdrawiam serdecznie

 

10 godzin temu, JanuszAudi napisał:

Serdecznie dziękuję, w najbliższym wolnym czasie wezmę się za to. Pozdrawiam serdecznie

Jeszcze jedno pytanie, po bardzo wnikliwej i złożonej analizie :-) stwierdzono, że światło stop świeci jedynie centralne, nie świecą światła w lampach zespolonych (żarówki są sprawne). Jest jakieś typowe miejsce w którym należy sprawdzić w pierwszej kolejności?

Link to comment
Share on other sites

Kolego przyczyną może być głupi bezpiecznik (za te słowo dostałem lufe mówi się wkładka topikowa hihi)

W plastikowej obudowie komputera  są bezpiecznik, nie pamiętam teraz który ... ale chyba 15A czerwony.

Sprawdź go nim zaczniesz coś wymieniać, miałem tak w sowim aucie błąd czujnika wałka i ciągle świeciły światła stop.

nawet kupiłem nowy czujnik stopu ? bo błędy były podobne do twoich.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bezpiecznik jest OK, poza tym świeci lampa centralna, a jest na tym samym bezpieczniku (wyjąłem i przestała świecić - żarnik przestał świecić :-))

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, JanuszAudi napisał:

 

Jeszcze jedno pytanie, po bardzo wnikliwej i złożonej analizie ? stwierdzono, że światło stop świeci jedynie centralne, nie świecą światła w lampach zespolonych (żarówki są sprawne). Jest jakieś typowe miejsce w którym należy sprawdzić w pierwszej kolejności?

Centralna jest zasilana z tego samego złącza co lampy zespolone. Sprawdź czy dochodzi 12V do żarówek w lampach (przewód czerwono czarny) po wciśnięciu hamulca. 

Edited by Fazii
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Problem rozwiązany, przyczyną było uszkodzenie obu żarówek. Uszkodzenie banalne, tym bardziej dziwne - około miesiąc temu wymieniłem wszystkie żarówki w lampach zespolonych, uszkodzeniu uległy jedynie włókna 21W (żarówki były przydymione w środku, co dowodzi o obecności tlenu, wada fabryczna). Serdecznie wszystkim dziękuję za życzliwość i pomoc. Pozdrawiam ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...