Kristiano 1 Posted November 26, 2018 Share Posted November 26, 2018 (edited) Cześć, powoli mam już dość problemów z moją A4... a szczególnie tych z hamulcami. Najpierw wspomnę co już zrobiłem. Otóż, wymieniłem serwo, odpowietrzyłem układ, wymieniłem pompę vacum na boscha (miałem LUKa i króciec latał jak chciał ). Objawy: Na krótkich odcinkach trasy tak około 20-25 km wszystko wygląda jakby było ok. Problem zaczyna się jak np jadę trasę Lublin - Warszawa. Po dłuższej jeździe na ekspresówce z prędkością praktycznie przepisową i chęci zahamowania, hamulce są bardzo twarde... Po zjeździe z ekspresówki nic nie pomaga i tak już całą dalszą drogę są praktycznie cały czas twarde - tak że trzeba czasami się mocno zaprzeć. Zdarzają się momenty, że hamują jak nowe - ale to rzadkość, oraz że po naciśnięciu chwile jest twardy po czym puszcza i hamuje normalnie. Koledzy proszę o pomoc bo już nie wiem za co się brać... układ był odpowietrzany u mechanika. Edited November 26, 2018 by Kristiano Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristiano 1 Posted December 3, 2018 Author Share Posted December 3, 2018 (edited) Cześć, okazało się, że mimo wymiana pompa vacum nie działa. Tzn wszystko działa na zimnym silniku, po przejechaniu około 30 km hamulce twardnieją. Sprawdzenie ciśnienia faktycznie to potwierdziło. Na zimnym silniku ciśnieine jest bardzo dobre - na zielonym zakresie. Natomiast po przejechaniu 30 km wygląda to tak: Po wpięciu czujnika i odpaleniu silnika pompa daje podciśnienie na zielony zakres. Natomiast przy wciskaniu hamulców spada praktycznie na 0 - tak nie działo się na zimnym silniku. Czy to moża na 100 % stwierdzić, że to pompa czy może coś być jeszcze nie tak? Edited December 3, 2018 by Kristiano Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmk 2 Posted December 3, 2018 Share Posted December 3, 2018 (edited) Problemem może być gumowy łącznik: Gdzie wpinasz zegar podciśnienia? W którym miejscu na przewodzie podciśnienia? Też mam czasami takie objawy, ale rzadko. Edited December 3, 2018 by jmk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristiano 1 Posted December 4, 2018 Author Share Posted December 4, 2018 (edited) Serwo jest nowe, to wątpie że to tu wina leży... Do pomiaru wpieliśmy się przed zaworek ten co na zdjęciu Tyle że pompe Vacum kupiulismy używkę i tu może być ten problem. Dopóki jest zimna jest ok.. a później lipa... Edited December 4, 2018 by Kristiano Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmk 2 Posted December 4, 2018 Share Posted December 4, 2018 Spoko. Myślę że najlepszym sposobem ale ryzykownym, bo możesz się poparzyć, będzie sprawdzenie palcem na wyjściu na pompie na rozgrzanym silniku czy występuje podciśnienie. Spróbuj powymieniać te wężyki od podciśnienia, może są poprzecierane albo źle połączone. U mnie było inaczej, włożyłem metalową tulejkę ciękościenną w gumowy łącznik w grodzi i hamulce się poprawiły. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Califon 1 Posted November 4, 2019 Share Posted November 4, 2019 Witam, Mam ten sam problem w swoim aucie. Udało się rozwiązać ten problem? Zamówiłem nową pompę Vacum i czekam na wymianę. Coś jeszcze brać pod uwagę co do wymiany? Gumowy łącznik tez jest wymieniony na nowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now