Jump to content
IGNORED

Dziwna praca termostatu, prosze o radę a4 b6 tdi


kami050
 Share

Recommended Posts

Witam

Ostatnio mam problem z grzaniem silnika, wczoraj jak wracalem z pracy silnik dogrzal sie do wskazowkowych 90 st w  7km i 15mim przy temp otoczenia + 3.5st, dzisiaj jadac do pracy przy temp. - 2st grzal sie praktycznie cala droge czyli ok 15km w 20min i do tego temp na koncu trasy zaczela spadac z 82st na vagu do ok 78st, i pomimo wskazania na liczniku 90st na vagu jest max 82st, termostat wymienialem dwa lata temu na wahlera,  kupilem juz nowy oryginalny audi, czy moge go wymienic bez spuszczania plynu chlodniczego? Duzo poleci w termostatu? Dwa litry powinno wystarczyc na dolewke i nie zapowietrze ukladu? 

Problem z takim grzaniem mam juz od tamtej zimy, myslalem, ze tak ma byc ale chyba cos jest nie tak bo w brata golfie tdi nie ma takich anomalii. 

Prosze o pomoc 

Link to comment
Share on other sites

Do wymiany termostatu nie trzeba spuszczać całego płynu . Ucieknie Ci mniej więcej około 2 litrów . aczkolwiek ułatwiło by Ci to robotę jeśli układ był by pusty. Układ w naszych autach odpowietrza się sam . Dolewasz ile trzeba auto chwile chodzi i po sprawie. Warto skontrolować po 2 dniach czy jest stan .Co do wskazania na desce a w vagu to w zimę zawsze będzie różnica . Może pare osób mnie wyśmieje ale ja zawszę przysłaniam sobie chłodnicę kartonem . Szybciej się nagrzewa a jak stane w korku to wolniej się wystudza .Oczywiście jest to rozwiązanie na temperatury ujemne lub zerowe .  

Link to comment
Share on other sites

Czy działanie mojego termostatu uwazacie Panowie za poprawne? Mozliwe jest, ze temp spada przy jezdzie w korku? Dzisiaj przy temp otoczenia -2 st zagrzal sie do 90st w 10km i 15 minut 

Link to comment
Share on other sites

Witam Kolegów, temp. łapie raczej poprawnie, ale spadać ona nie powinna, tym bardziej w korku. To byłoby możliwe gdybyś miał na maksa rozkręcone ogrzewanie. Wszystkie moje tdi a miałem ich 4 (3x 1,9 do tego obecne 2.0) grzeją się przy spokojnej jeździe  do 90 stpni po ok 5-8km, oczywiście ogrzewanie na 19 stopni w aucie. W każdej wymieniałem termostat, takie skrzywienie że przy rozrządzie zawsze każę wymienić.

Link to comment
Share on other sites

Podobny miałem problem ostatnio ale jeszcze jutro przetestuję czy wszystko gra

 

Link to comment
Share on other sites

Problem rozwiazales?u mnie chyba jednak to nie byl czujnik temperatury.ciagle auto ma problem z dobiciem temp.i jej utrzymywaniem.

 

Czy moze ktos wie wczym tkwi problem?

W skrocie:

-zamontowalem termostat wahlera-sytuacja sie nie zmienila.

-zamontowalem nowy czyjnik,plus tego taki ze temperatury z blatem sie pokrywaja,dobijal w plusowe dni do 90,ale przy postoju i nawiewie mial wachania

-wczoraj zamontowalem nowy org.termostat.przy odpowietrzaniu podnioslem zbiorniczek wyrownawczy i odpowietrzylem nagrzewnice.na biegu jalowym i full ogrzewaniu dobil  do 60 i tak trzymal.

Po przejazdzce przy minus -4 dobil na lekkim ogrzewaniu do 90 ale co dziwne przy redykcji na nizszy bieg i wyzsze obrot silnika temp delikatnie schodzila do 84.na postoju bez ogrzewania temp na blacie delikatnie sie wacha,ale temdencja jest bardziej ponizej 90...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...