Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonu na ciepłym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W swoim BFB mam następujący problem. Od momentu wymiany głowicy borykam się z wypadaniem zapłonu na 4 cylindrze. Na zimnym silniku auto pracuje równo natomiast po rozgrzaniu na postoju na światłach lub na biegu jałowym zaczyna migać check engine i silnik wpada w drgania tak jakby nie pali na jeden cylinder. Po dodaniu gazu, zwiększeniu obrotów lub przyspieszaniu check przestaje migać. Sytuacja powtarza się znowu przy postoju i na małych obrotach. Z czasem błąd zmienia się na stały i kontrolka silnika świeci się na stało. Mechanik stwierdził że to wina cewki. Po wymianie cewki zero poprawy. Po wypięciu kostki od cewki na ciepłym silniku zero reakcji. Praca silnika się nie zmienia. Na zimnym silniku jak się odłączy kostkę na starej i nowej cewce jest tak samo, że silnik nierówno pracuje. Wczoraj wymieniłem świecę na nową platynową NGK. Kompresja na zaworach nie była sprawdzana. Czy może to być pęknięty zawór i wina ciśnienia? Proszę o poradę i pomoc

Opublikowano

Witam.

22 minuty temu, Adi2004 napisał:

Kompresja na zaworach nie była sprawdzana. Czy może to być pęknięty zawór i wina ciśnienia

Jak sam piszesz nie zostało to sprawdzone wiec od tego trzeba zacząć .  Może być gdzieś coś pęknięte i traci kompresje . Poza wypadaniem zapłonu jakieś inne objawy ?

Olej płyn w normie ? 

Miałem podobnie kiedyś w innym aucie bmw . Popękane było gniazdo zaworowe i miałem identyczne objawy . Co do Twojego problemu może być różnie lecz wymieniałeś głowicę wiec stawiam że tu jest problem. Co było powodem wymiany głowicy ? przed wymianą było ok ? 

Opublikowano
1 minutę temu, Fish1991 napisał:

Witam.

Jak sam piszesz nie zostało to sprawdzone wiec od tego trzeba zacząć .  Może być gdzieś coś pęknięte i traci kompresje . Poza wypadaniem zapłonu jakieś inne objawy ?

Olej płyn w normie ? 

Miałem podobnie kiedyś w innym aucie bmw . Popękane było gniazdo zaworowe i miałem identyczne objawy . Co do Twojego problemu może być różnie lecz wymieniałeś głowicę wiec stawiam że tu jest problem. Co było powodem wymiany głowicy ? przed wymianą było ok ? 

Po za wypadanei zapłonu był jeszcze błąd z ubogą mieszanką. Olej i płyn w normie- sprawdzone. Przed wymianą głowicy nie było żadnych problemów. Stara głowica była pęknięta na przy dolnych okrągłych kanałach odprowadzających

Opublikowano

Kolego zostaje Ci sprawdzenie kompresji . Wtedy będziesz miał odpowiedz . Jak kompresja okaże się dobra czego Ci życzę to podmień świece na inna . Ale obstawiam że będzie w tym cylindrze słabo dmuchać . Masz gdzieś pęknięcie . Aluminium podczas wysokiej temperatury się rozszerza i masz efekt :(  Napisz jaki wynik jak sprawdzisz .  

Opublikowano

Sprawdzę i dam znać. Co jeżeli okaże się że jest pęknięcie? Łatanie komory zaworu czy ponowna wymiana głowicy?

Opublikowano

Jeśli będzie głowica uszkodzona to wymiana na nową sprawna . Jakiej głowicy byś nie zakładał to zawsze takie jest moje zdanie oddaje się ją na pełną regeneracje czyli szlif + docieranie gniazd zaworowych + sprawdzenie szczelności. Wtedy masz 100% pewności ze głowica będzie chodzić już do końca w danym aucie :) lecz są tacy co robią tylko szlif pod uszczelkę i jazda . ale wtedy zawsze coś może wyjść bo w środku nie zobaczysz czy nie ma pęknięć . Też przy takiej operacji warto rozeznać się kto gdzie robi za ile . 

W obecnej chwili nie ma co zakładać najgorszych scenariuszy tylko sprawdzić tą kompreche :P

Opublikowano

Sprawa się wyjaśniła. Po sprawdzeniu kompresji okazało się że na 4 cylindrze ciśnienie jest mniejsze o około 3 bary. Głowica została zdjęta i oddana na sprawdzenie szczelności. Gniazda zaworowe były popękane tak jak przypuszczał kolega Fish1991. Została wykonana regeneracja gniazd zaworowych po stosunkowo niedużych kosztach. Po założeniu głowicy sytuacja się poprawiła choć nie dokońca... silnik lepiej pracował ale jeszcze odczuwalne były drgania. Dodatkowo okazało się że hydropopychacze w zakupionej głowicy też były do bani:/ wyglądały tak jakby ktoś wcześniej jeździł na dużo gęstszym oleju. Po wymianie hydropopychaczy jest wszystko okej. Po ponownym sprawdzeniu kompresji jest praktycznie wzorowe ciśnienie na wszystkich cylindrach, silnik pracuje równo zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku- na benzynie i na gazie. Wniosek- uważaj jaką głowice się kupuje. Pomimo że sprzedawca gwarantował że była regenerowana w całości, kompletnie to tak naprawde wykonał tylko szlif z zewnętrzny a środek został w złym stanie.

Dzięki za pomoc, pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...