Nikodem420 0 Posted December 1, 2018 Share Posted December 1, 2018 Siemanko grupowicze :) Ile mogę za to wołać? Wycena PZU wynosi 1480 zl za widoczne szkody moim zdaniem troche śmieszna cena a własciwie troche bardzo Warto się odwoływać czy co robic w tej sytuacji? Prywatny rzeczoznawca? W kosztorysie jest mowa o częściach zamiennych których cena przeswiadcza mnie o tym że są to nieoryginalne zamienniki W dodatku napisane jest że pozostałe uszkodzenia tj błotniki zderzak i elementy pod nim przeznaczone są do naprawy A nie wymiany Nie chce aby pokrzywione elementy były znow wykrzywiane i klepane oraz szpachlowanie skoro jest to część ruchoma (wymienna) i ogólnodostępna Pozdrowki ;) (SZKODY NIE WIDOCZNE NA ZDJECIACH) -zlamany dolny zawias schowka ktory sie otworzyl w momencie zderzenia -pęknięte mocowania reflektorów lewego i prawego - popękany kierunkowskaz - kierownica powietrza chlodnicy Link to comment Share on other sites More sharing options...
hak64 95 Posted December 1, 2018 Share Posted December 1, 2018 Kosztorys jest zaniżony. Stawka 50 zł za rbg dotyczy raczej wioskowego kowala, a nie warsztatu mechaniki pojazdowej. Część pozycji kosztorysu jest opatrzona kodem warunkowym, a to oznacza, że ubezpieczyciel dopuszcza możliwość zmiany kwalifikacji operacji z naprawy na wymianę. Trzeba to jednak uzasadnić (zdjąć zderzak, zrobić fotki uszkodzeń /ułamane zaczepy, ślizgi, wzmocnienia/ i przesłać ubezpieczycielowi z żądaniem korekty wyceny szkody. Bezprawnie naliczono korektę do lakierowania (materiał i robocizna). Można to zastosować w przypadku ewidentnych wcześniejszych uszkodzeń, lub znacznego skorodowania elementów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikodem420 0 Posted December 1, 2018 Author Share Posted December 1, 2018 54 minuty temu, hak64 napisał: Kosztorys jest zaniżony. Stawka 50 zł za rbg dotyczy raczej wioskowego kowala, a nie warsztatu mechaniki pojazdowej. Część pozycji kosztorysu jest opatrzona kodem warunkowym, a to oznacza, że ubezpieczyciel dopuszcza możliwość zmiany kwalifikacji operacji z naprawy na wymianę. Trzeba to jednak uzasadnić (zdjąć zderzak, zrobić fotki uszkodzeń /ułamane zaczepy, ślizgi, wzmocnienia/ i przesłać ubezpieczycielowi z żądaniem korekty wyceny szkody. Bezprawnie naliczono korektę do lakierowania (materiał i robocizna). Można to zastosować w przypadku ewidentnych wcześniejszych uszkodzeń, lub znacznego skorodowania elementów. Dzieki za odpowiedz niestety jestem całkowicie zielony w bitwach z ubezpieczalniami aczkolwiek łatwo sie nie poddam. Masz moze jakies propozycje co powinienem zrobic? Zdemontowac uszkodzone elementy i wynajac prywatnego rzeczoznawce? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hak64 95 Posted December 1, 2018 Share Posted December 1, 2018 Napisałem: 40 minut temu, Nikodem420 napisał: (zdjąć zderzak, zrobić fotki uszkodzeń /ułamane zaczepy, ślizgi, wzmocnienia/ i przesłać ubezpieczycielowi z żądaniem korekty wyceny szkody). Dopiero jeśli to nie poskutkuje, można skorzystać z niezależnego rzeczoznawcy (nie ma sensu wyrzucać kasy /sam biorę od 300 do 500 zł/ skoro wycena szkody jest obowiązkiem ubezpieczyciela. Po zdjęciu zderzaka i ujawnieniu nowych uszkodzeń możesz ponownie wezwać rzeczoznawcę ubezpieczyciela na oględziny. Warto zadbać, by był przy tym obecny jakiś fachowiec (lakiernik, blacharz). W jego obecności rzeczoznawca ni pozwoli sobie na brak profesjonalizmu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DirtyAndy 0 Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 (edited) Też walczyłem i w sumie dalej walcze z ubezpieczalnią o wypłate szkody Ja np. kosztorys rzeczoznawcy przesłałem na serwis do aso żeby sprowadzić go na ziemie i pokazać, że wydymać się nie dam Polecam zrobić to samo. Rzeczoznawca z ubezpieczalni wycenił szkody na 13,5k, ASO (43tys brutto ) Pamiętaj... Jeżeli jesteś poszkodowany Ty stawiasz warunki, nie oni Równie dobrze jak naprawde chcesz to porządnie zrobić, a nie zależy CI żeby przy okazji coś zarobić to zadzwoń, zmień na naprawe bez gotówkową i oddaj na naprawe do ASO Edited December 20, 2018 by DirtyAndy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now